• Skogskantarellen

Bröstförstoring via landstinget/regionen?

Hej, 

Jag skulle vilja försöka att få beviljat bröstförstoring via landstinget (numera regionen). Jag har alltid haft 70A och sen jag ammade mitt enda barn har brösten blivit plattare och i stort obefintliga. Jag mår väldigt dåligt över detta. Ni som fått beviljat bröstförstoring via er region, har ni skickat in en egenvårdsremiss eller gått via en familjeläkare som skrivit en remiss? Till vilken mottagning ska remissen skickas i sånt fall? 

Tack för svar. 
    Mvh 
  • Svar på tråden Bröstförstoring via landstinget/regionen?
  • Anonym (Mörkrädd)
    Pope Joan II skrev 2020-04-02 16:03:57 följande:
    Det finns ett enormt behov av att få människor att tänka på den samhällsfarliga smitta vi alla är exponerade för. Gör inte människor det så tror jag att det blir oerhört svårt att överblicka konsekvenserna för mänskligheten. 
    Det som behövs är lagar, inte att det vädjas om ditten och datten. För det skiter folk i.
    Det ser vi dagliga bevis på, inte minst här på FL.
  • Anonym (A)
    Anonym (Dumheter) skrev 2020-04-02 16:01:15 följande:
    Fast varför ska vi skattebetalare bekosta folks skönhetsoperationer? Låter helt sjukt att landstinget ens går med på det även om vi inte haft problem med Corona!

TS får bekosta det själv tycker jag. Dessutom är folks liv viktigare än folks skönhetsoperationer.
    Var skrev jag att skattebetalarna ska betalas TS operation?
  • Anonym (Dumheter)
    Anonym (A) skrev 2020-04-02 16:06:59 följande:

Du försvarade ts idiotiska (rent ut sagt!) idé.
  • Anonym (A)
    Pope Joan II skrev 2020-04-02 16:03:57 följande:
    Det finns ett enormt behov av att få människor att tänka på den samhällsfarliga smitta vi alla är exponerade för. Gör inte människor det så tror jag att det blir oerhört svårt att överblicka konsekvenserna för mänskligheten. 
    Fast nu är jag övertygad om att de flesta (som sagt, här på FL finns vissa undantag) som kan tänka på både Corona och andra saker som tynger dom.

• Anonym (Mörkrädd)
    Anonym (A) skrev 2020-04-02 16:06:59 följande:
    Om hon går till vårdcentralen och ev blir beviljad op så sker det med skattemedel.
    Du skrev det inte rakt ut men det är så det fungerar.
  • Anonym (A)
    Anonym (Dumheter) skrev 2020-04-02 16:09:20 följande:
    Du försvarade ts idiotiska (rent ut sagt!) idé.
    Nej, det har jag inte gjort. Jag skrev ett inlägg där jag tycker att man inte behöver skuldbelägga människor för att de har andra problem än Coronan.

• Anonym (A)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-04-02 16:11:46 följande:
    Om hon går till vårdcentralen och ev blir beviljad op så sker det med skattemedel.
    Du skrev det inte rakt ut men det är så det fungerar.
    Var har jag skrivit att hon ska gå till sin vårdcentral? Jag skrev att om hon går dit så lär hon inte få en operation nu på av att det inte är akut. Det är fakta.

Huruvida TS är berättigad till en skattefinansierad operation kan varken du eller jag bedöma, det gör expertisen.
  • Anonym (Dumheter)
    Anonym (A) skrev 2020-04-02 16:13:00 följande:

Nej, det har jag inte gjort. Jag skrev ett inlägg där jag tycker att man inte behöver skuldbelägga människor för att de har andra problem än Coronan.

INDIREKT är det precis det du gör. Du försvarar TS idé.
  • Anonym (A)
    Anonym (Dumheter) skrev 2020-04-02 16:15:48 följande:
    INDIREKT är det precis det du gör. Du försvarar TS idé.
    Lägg av. Du är ju bara löjlig. Det enda jag försvarar är att TS får lov att känna att hennes bröst är ett problem hon mår dåligt av.

• Pope Joan II
    Anonym (A) skrev 2020-04-02 16:11:27 följande:
    Fast nu är jag övertygad om att de flesta (som sagt, här på FL finns vissa undantag) som kan tänka på både Corona och andra saker som tynger dom.
    Det är inte jag lika övertygad om. Men alldeles oavsett hur det ligger till med den saken så handlar ts trådstart inte om att tänka på större byst, den handlar om en direkt olämplig vilja att uppta vårdresurser genom att agera på sin tanke.
Svar på tråden Bröstförstoring via landstinget/regionen?