• Lillasmultron

    Utredningsbesked, behöver hjälp och stöd..

    Hejsan alla,

    Vi fick resultatet från vår fertilitetsutredningen idag och jag bröt fullständigt ihop på kliniken. De hittar inte orsaken till infertiliteten och vill därför att vi försöker själva i ytterligare två år. Känns så hopplöst och vill bara gråta. Hade de hittat någonting hade man åtminstone haft en förklaring till varför det inte gått och förhoppningsvis också någon form av behandling...

    Mina resultat är

    FSH 5,8

    LH 12

    Progesteron 33 respektive 47

    TSH 1,40

    T4 14

    Allt såg "normalt" ut på gynundersökning.

    Något i provresultatet som ni andra tycker ser tokigt ut? Eller finns någon annan som är ungefär i samma sits? Känner mig så bedrövad så behöver input, tips och goda råd...

  • Svar på tråden Utredningsbesked, behöver hjälp och stöd..
  • Lillasmultron

    I vårt landsting behöver man tyvärr försöka själva i tre år, om man är under 30 år och man inte finner någon orsak, innan man får remiss till ivf. Eftersom vi redan försökt ett år innan utredningen startade återstår alltså två år.

  • Lillasmultron

    I vårt landsting behöver man tyvärr försöka själva i tre år, om man är under 30 år och man inte finner någon orsak, innan man får remiss till ivf. Eftersom vi redan försökt ett år innan utredningen startade återstår alltså två år.

Svar på tråden Utredningsbesked, behöver hjälp och stöd..