• Anonym (Shine)

    Den sista kärleken

    Ser man ibland nån skriva. De är medelålders och trötta på strul, vill hitta kärleken som varar livet ut.

    Jag vill hitta den Första kärleken jag, och jag är medelålders.
    Har bara legat med en.
    Ingen upplyftande tanke. Om jag träffar nån och blir kär, ska hon vara min enda kärlek då?
    Och det blev bara två kvinnor jag låg med.

  • Svar på tråden Den sista kärleken
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 09:22:54 följande:
    Jag menar att om jag blir ihop med en kvinna, och sen plötsligt får andra intresserade kvinnor efter mig, då skulle det kanske vara svårt att stå emot.
    Har du ingen självkontroll?

    Är det inte bättre att du väntar med att ha en seriös relation och knullar runt ett tag tills du känner dig nöjd?
  • Anonym (Shine)
    Anonym (Suck) skrev 2020-04-06 09:38:17 följande:
    Har du ingen självkontroll?

    Är det inte bättre att du väntar med att ha en seriös relation och knullar runt ett tag tills du känner dig nöjd?
    Det skulle jag göra om jag träffade kvinnor som ville.
  • Anonym (Shine)
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 09:44:07 följande:
    Det skulle jag göra om jag träffade kvinnor som ville.
    Nu som lite uppgiven singel så utstrålar jag nog sånt som inte attraherar kvinnor.
    Om jag sen skulle bli ihop med en kvinna så kanske jag har en annan utstrålning, och då attraheras kvinnor. Det skulle nog kännas lite som en revansch, och en trevlig känsla att vara åtrådd av kvinnor. För kvinnor är nog det här svårt att förstå, ni är ju vana att män vill ha er.
  • Fjäril kär
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 09:47:40 följande:

    Nu som lite uppgiven singel så utstrålar jag nog sånt som inte attraherar kvinnor.

    Om jag sen skulle bli ihop med en kvinna så kanske jag har en annan utstrålning, och då attraheras kvinnor. Det skulle nog kännas lite som en revansch, och en trevlig känsla att vara åtrådd av kvinnor. För kvinnor är nog det här svårt att förstå, ni är ju vana att män vill ha er.


    Fast vi sa ju att det inte kommer hända eftersom det inte är så det fungerar.
  • smulpaj01
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 09:47:40 följande:

    Nu som lite uppgiven singel så utstrålar jag nog sånt som inte attraherar kvinnor.

    Om jag sen skulle bli ihop med en kvinna så kanske jag har en annan utstrålning, och då attraheras kvinnor. Det skulle nog kännas lite som en revansch, och en trevlig känsla att vara åtrådd av kvinnor. För kvinnor är nog det här svårt att förstå, ni är ju vana att män vill ha er.


    Du borde vara nöjd om du hittar en kvinna som vill ha en seriös relation med dig. Det kommer inte innebära att fler vill ha dig av den orsaken. Så detta är en ickefråga tror jag.
  • Anonym (Shine)
    smulpaj01 skrev 2020-04-06 10:27:18 följande:
    Du borde vara nöjd om du hittar en kvinna som vill ha en seriös relation med dig. Det kommer inte innebära att fler vill ha dig av den orsaken. Så detta är en ickefråga tror jag.
    Ja, det är därför jag kanske är ok med att hon ligger med andra män. Jag ska vara tacksam.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 09:47:40 följande:

    Nu som lite uppgiven singel så utstrålar jag nog sånt som inte attraherar kvinnor.

    Om jag sen skulle bli ihop med en kvinna så kanske jag har en annan utstrålning, och då attraheras kvinnor. Det skulle nog kännas lite som en revansch, och en trevlig känsla att vara åtrådd av kvinnor. För kvinnor är nog det här svårt att förstå, ni är ju vana att män vill ha er.


    Det är nog den här självupptagna gnälligheten som är avskräckande. Jobba på den! Du lyckas med konststycket att både gnälla över att du inte har ett förhållande OCH gnälla över att du kanske blir superattraktiv för andra kvinnor om du får ett förhållande och då måste säga nej till möjlighet till sex med flera.

    Det är nog din kvinnosyn som ställer till det. Det låter inte som att du vill träffa en människa. Det låter som du vill träffa olika uppsättningar hål. Väldigt osympatiskt.

    Och som vanligt i dessa fall reflekterar du inte alls över om det faktiskt är något i din attityd som gör dig oattraktiv utan det är alla dessa hemska kvinnor som dissar dig fast du helt altruistiskt kan tänka dig att ligga med flera av dem.
  • Anonym (man)
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 09:22:54 följande:
    Jag menar att om jag blir ihop med en kvinna, och sen plötsligt får andra intresserade kvinnor efter mig, då skulle det kanske vara svårt att stå emot.
    I så fall ska du inte ha ett monogamt förhållande utan sikta in dig på ett öppet förhållande.

    Att såra och förnedra en stackars kvinna som gjort misstaget att lita på dig bara för att komma ikapp med liggandet du missat tidigare känns ju helt åt helvete fel.
  • Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2020-04-06 10:54:19 följande:
    Det är nog den här självupptagna gnälligheten som är avskräckande. Jobba på den! Du lyckas med konststycket att både gnälla över att du inte har ett förhållande OCH gnälla över att du kanske blir superattraktiv för andra kvinnor om du får ett förhållande och då måste säga nej till möjlighet till sex med flera.

    Det är nog din kvinnosyn som ställer till det. Det låter inte som att du vill träffa en människa. Det låter som du vill träffa olika uppsättningar hål. Väldigt osympatiskt.

    Och som vanligt i dessa fall reflekterar du inte alls över om det faktiskt är något i din attityd som gör dig oattraktiv utan det är alla dessa hemska kvinnor som dissar dig fast du helt altruistiskt kan tänka dig att ligga med flera av dem.
    Håller med
  • Anonym (man)
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 10:46:06 följande:
    Ja, det är därför jag kanske är ok med att hon ligger med andra män. Jag ska vara tacksam.
    Människor har ju "nackdelen" att du får känslor, personlighet och egen vilja med på köpet och det kan ju blir komplicerat om allt du söker är några hål. Då är väl en sån där knulldocka kanske ett bättre alternativ?

    De talar inte, tänker inte och säger aldrig nej. Skaffar du ett helt gäng så kan du vara otrogen mot dem utan att riskera något....borde vara en perfekt lösning för dig
  • smulpaj01
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-06 10:46:06 följande:

    Ja, det är därför jag kanske är ok med att hon ligger med andra män. Jag ska vara tacksam.


    Nej du ska inte vara tacksam, ni ska ha en kärlek till varandra och vilja vara ni två utan andra inblandade alternativt öppet förhållande.
  • Anonym (Shine)
    smulpaj01 skrev 2020-04-07 05:14:56 följande:
    Nej du ska inte vara tacksam, ni ska ha en kärlek till varandra och vilja vara ni två utan andra inblandade alternativt öppet förhållande.
    Men om jag äntligen lyckas hitta en kvinna som vill ha mig, då kanske jag får ha överseende med en del saker, för att få ha henne kvar.
  • Anonym (Sex)

    Jag tolkar det som att du är mest fokuserad på sex, "haft sex med bara två kvinnor" och isf tycker jag du ska vara singel o leka av dig, ingen bra grund för kärlek att gå in i monogam relation med sorg över att man legat för lite o med för få. Eller var öppen m att du vill utöka ditt antal o kanske swinga runt.

    Men jag vet folk som blivit nykära som 80åringar så det finns allt tid för kärlek.

  • Fjäril kär
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-07 07:39:19 följande:

    Men om jag äntligen lyckas hitta en kvinna som vill ha mig, då kanske jag får ha överseende med en del saker, för att få ha henne kvar.


    Ja exakt. Och där ingår det att vara trogen.
  • Anonym (Shine)
    Fjäril kär skrev 2020-04-07 09:01:04 följande:
    Ja exakt. Och där ingår det att vara trogen.
    Jag menar att om hon ligger med andra män, så kanske det är nåt jag måste acceptera.
  • Anonym (X)
    Anonym (Sex) skrev 2020-04-07 08:03:36 följande:

    Jag tolkar det som att du är mest fokuserad på sex, "haft sex med bara två kvinnor"


    TS har bara haft sex med EN...
  • Fjäril kär
    Anonym (Shine) skrev 2020-04-07 09:19:28 följande:

    Jag menar att om hon ligger med andra män, så kanske det är nåt jag måste acceptera.


    Och om hon vill att du är trogen får du acceptera det.
Svar på tråden Den sista kärleken