• Anonym (Ts)

    Legalisera sexköp?

    Som nog många vet så är det inte många länder där sexköp är olagligt som i Sverige. Jag har hört att denna frågan var uppe som en politiskt diskussion för ett tag sedan, därför vill jag diskutera detta och se vad ni har för åsikter ang det. 

    Det finns vissa som tycker att det finns fördelar med prostitution tex män som mår dåligt för att de inte får sex på annat sätt kan gå till en prostituerad och att det blir en fördel för den prostituerade också då hon tjänar pengar på det. 

    Sedan finns det andra som tycker att det är moraliskt förkastligt på alla sätt och vis, att sexköpare köper en annan människa som kanske inte ens valt själv att prostituera sig, och att andra (hallick) tjänar pengar på den prostituerade som kanske inte ens får behålla pengarna själv. 

    Vad anser ni om diskussionen att legalisera sexköp?

  • Svar på tråden Legalisera sexköp?
  • Anonym (Ts)
    Aikido skrev 2020-04-05 20:05:47 följande:

    Tycker diskussionen kan vara intressant. Lagstiftningen är märklig. Att tillåta en verksamhet som per automatik kriminaliserar kunden, annonsutrymmesupplåtaren, lokaluthyraren, mäklaren med flera känns motsägelsefullt. För att inte tala om de svårigheter som tornar upp sig om säljaren försöker hålla sig inom lagens råmärken vad gäller skatter och avgifter, om säljaren har minderåriga barn och är öppen med sin verksamhet m.m.


    Så barn omhändertas pga att mamman prostituerar sig?
  • Anonym (Ts)
    Aikido skrev 2020-04-05 20:15:48 följande:

    Utan att ha något som helst stöd för min i detta fallet gissning så ja, jag tror det.


    Varför tror du det?
  • Anonym (Ts)
    Aikido skrev 2020-04-05 20:24:42 följande:

    Hastiga glimtar på Flashback. Samtal med ytligt bekanta vilkas benägenhet att uteslutande hålla sig till sanningen inte alltid är överdrivet hög.


    Men av vilken anledning? Prostitution är ju inte olagligt. Vad har prostitution med själva föräldraförmågan att göra?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2020-04-06 08:37:31 följande:

    Jag tycker det ska vara lagligt.


    Motivera gärna.
  • Anonym (Ts)
    Mimosa86 skrev 2020-04-06 09:29:22 följande:

    Sånna här trådar gör mig mörkrädd.

    Män som gör anspråk på en annan människas kropp utan samtycke. Att kunna köpa bort rätten att säga nej. Att ligga med någon som inte hade valt dig för att hon/han behöver pengarna.

    Hur är man funtad som människa då?

    Hur kan en kvinnas kropp vara en handelsvara år 2020? Trodde vi hade kommit längre i vår människosyn.


    Tror du missförstod. Jag är inte för sexköp, ville bara se vad ni hade för åsikter eftersom det pratats om att legalisera sexköp.
  • Anonym (Ts)
    Barbro45 skrev 2020-04-06 08:39:33 följande:

    Du har nog rätt där. Men jag har stött på män som hävdar att -det är som vilket jobb som helst-. När man då ställer min fråga ovan. Så blir det antingen väldigt tyst, aggressivt, eller DET ÄR INTE SAMMA SAK. Logiken haltar en del.


    Samma här.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2020-04-06 16:20:47 följande:

    För att nästan all annan horeri är laglig. Vi hyr ju ut våra kroppar hela dagarna.


    Det räknas inte som horeri.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2020-04-06 17:30:54 följande:

    Varför inte? Vi hyr ju ut våra kroppar. Jäkligt billigt om man jämför med sexuella tjänster.


    Inte juridiskt sett.
Svar på tråden Legalisera sexköp?