Min nya släpper inte sitt ex
Vad du än gör så flytta inte ihop innan ni har en relation där ni är varandras första-val och inte ens behöver fundera över det.
Och du ska kunna umgås med killkompisar så länge han umgås så ofta som han gör med sitt ex - även om det "bara" är sms m.m. Varför ska bara du sluta umgås med det andra könet? Jag gissar att du inte umgås med dem för att få sex heller - precis som han hävdar med sin relation. Oavsett bör ni hitta en nivå som är rätt lika. Om man sen väljer att göra det är en annan sak.
Personligen skulle jag inte kunna vara ihop med någon som är så nära någon av det andra könet. Vad händer när ni bråkar? Springer han till exet då och får tröst? Hur mycket kommer han berätta för exet om er relation rent generellt? Kommer du känna dig bekväm med hur mycket hon kommer att veta om dig och er? I synnerhet om det oftare blir när det är negativt än positivt?
Hade du gillat hans ex och kunnat se att hon kunde bli en nära vän även till dig är det annat. Nu tror jag inte det händer särskilt ofta men hade det varit så hade det kanske kunnat fungera. Men så länge du inte känner något intresse av att bli en av hennes bästa vänner blir det svårt.
Inte intresserad av några nya bästa vänner, speciellt inte med tanke på hur det ser ut som det gör just nu.
Jag har igen och igen sagt till min nya att inte ta upp mig eller vår relation med henne, men i och med det spända läget så har de väl pratat om det/mig ändå, och det känner jag mig sjukt obekväm med.