• Anonym (Ledsen)

    Han gjorde min illa

    Hej!
    Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 2 år. Vi brukar oftast ha väldigt roligt och bra tillsammans. Men de senaste månaderna har han börjat störa sig på mina barn. Mina barn är 13 och 19 år så det är ju inga småbarn och man märker knappt av dom. Dock bor de heltid hos mig men vi är ju hos min pojkvän med. Saken hör att han stör sig mycket på barnen och hade nog önskat att de aldrig var med. Han vill inte sitta med och prata eller umgås.

    Senaste tiden har han börjat kalla mina barn för fula saker. Inte till dom men mig. Allt ifrån efterblivna, fula, grisar, idioter, vilket såklart gör mig fruktansvärt ledsen. Jag har sagt ifrån att jag inte accepterar detta men han slutar inte..

    Igår blev vi osams om något helt annat men halkade in på barnen ändå. Han började kalla dom för smuts mm mm. Då slog jag honom med handflatan på bröstet, inte så hårt. Jag blev bara så ledsen och blev arg. Då tog han sin hand runt min käke/hals och höll så hårt och böjde min nacke bakåt och det gjorde så ont. Jag blev chockad och gick därifrån till ett annat rum. Spottade åt honom och sa att han inte var klok. Då började han kalla mina barn för horungar och att jag var en hora... Han har sagt saker förut men han har inte tagit tag i mig såhär. Han knuffade mig en gång när jag försökte gå när vi bråkat och tog hårt i min handled.

    Det här bråket startade för att jag sa att vi måste kunna va som en familj, inte att han ska ha något ansvar eller betala någonting men kanske att vi hittar på något någon gång. Han vägrar och säger att han inte vill ha med dom att göra. Mina barn alltså. Han kommer inte ändra sig va? Detta är inte normalt? Skulle ni tolka detta som misshandel? Är chockad.. Försöker förstå.

  • Svar på tråden Han gjorde min illa
  • caveat emptor

    Jag förstår inte hur du ens kan vara kvar i ett förhållande med någon som säger såna saker om dina barn. Om du hade lämnat på en gång hade det aldrig eskalerat till fysiskt våld.

    Självklart är det misshandel och självklart ska ni sära på er på en gång. Hur kan du ens överväga att tvinga dina barn att umgås med någon som kallar dom horungar och smuts?! Stå upp för dina barn!

  • Anonym (Lena)

    Ja misshandel är det. Lämna honom är mitt råd absolut. Du ska inte behöva tolera att bli kallad hora och inte att dina barn blir kallad för fula ord heller.

  • neverpreggo

    Det är nu som du bestämmer dig för att välja dig och dina barn. Vad han gör är INTE acceptabelt. Vad han gör kommer inte att sluta. Det där är inte kärlek.

  • Akira Öken

    Spelar ingen roll vad man kallar det. Oavsett vilket är hans beteende inte okej och du har en skyldighet som förälder att skydda dina barn genom att helt ta avstånd från honom. Allt annat är barnmisshandel. Fortsätter du att ha kontakt och låter dina barn utsättas för honom är du olämplig som förälder. Det kan i förlängningen leda till att du blir av med vårdnaden.


  • AndreaBD

    Men allvarligt! Varför är du ihop med en sån idiot och utsätter dina barn för det! Du måste väl fatta att folk inte ändrar sig hur som helst. Någon som säger såna saker kommer aldrig att vara en bra partner, och framför allt kommer han inte gå ihop med dina barn på något vettigt sätt. 

  • Anonym (Mandel)

    Om någon jag var tillsammans med ens andats orden ?efterbliven? ?ful? ?gris? etc om mina barn hade jag lämnat samma sekund!

    Varför vill du ens vara familj med någon som verbalt misshandlar dina barn!?

    Det är han som gör fel här, som kränker och misshandlar, men du måste ta ditt ansvar som mamma. Det borde du gjort för längesen, redan vid första, kränkande ordet.

  • Wolfie13

    Så sjukt att du inte redan lämnat honom efter alla hans sjuka ord om dina barn.

    Älskar du dina barn? Hur mår dem över att behöva vara nära en sån vidrig man?

    Dina barn är viktigast väl?!!!

  • fornminne

    Även om han inte säger det till barnen, skulle jag ALDRIG fortsätta tillsammans med någon som sade så om mina barn. Nej, det är inte normalt och du ska göra slut omgående. Inte "försöka förstå", som så många gör i sådana här situationer. Du är förälder. Du väljer väl dina barn framför ett svin till karl?

  • Anonym (Stina)

    Har inte du skrivit förut? Om din elaka pojkvän som är vidrig mot dina tonårsbarn?

    Hur som helst - du sabbar din relation till sina barn. Den här dåren du dejtar kommer inte vara kvar i ditt liv om några år. Dina barn däremot kanske är det. Vill du få besök när du sitter på hemmet en dag så bör du nog börja prioritera.

  • Aniiee

    Du SÄGER att du inte acceterar det. Men det gör du. Ord, ord ord.... Ord är inte ett vitten värda om de bara är ord.


    I have a growing lack of disgust for you
  • apa4ewer

    Alltså tyvärr men nej han kommer aldrig ändra sig utan han kommer bara eskalera, tyvärr men varit med snubbar som kallat mitt barn för dumma saker och det blev illa kvickt att dumpa dom innan det eskalerade mer som det börjat gjort i ditt fall, du måste prioritera dina barn först. Acceptera aldrig en snubbe som inte kan acceptera dina barn. Han visade tydligt vad han tycker om dina barn och vad han tycker om dig. Han kommer tyvärr aldrig sluta se ner på er. Dumpa aset. Du kan få någon bättre, någon som är som min kille. Som aldrig kallar er elakheter. Som aldrig lyfter en hand. Som faktiskt kan bete sig och inte få er att må dåligt. Du kommer inte att kunna rädda honom oavsett vad du gör. Det har han redan bestämt sig för. Du kommer att skada dina barn om du låter honom vara i närheten av dom. Att han slog dig borde vara 0 accepterat. Visa att du är seriös och inte tar nå skit. Visa dina barn att du kan vara en bra förebild. Var en bra mamma ts ? du kommer va bättre o må bättre utan honom ändå annars kommer han sakta men säkert manipulera dig och mobba ut dig mot dina barn och när det kommer va försent kommer han säga att du är äcklig och att allt är ditt fel. Människor som han saknar äkta empati och dom kan bara be om ursäkt när dom tror att dom har något att vinna på det ????

  • Ensammamamman80

    Nu tänker jag vara väldigt tydlig med dig, utan att på nåt sätt anklaga dig för att du blev kär i fel person...

    En person som beter sig sådär ska inte vara i ett förhållande. Han mår inte bra för det där är inte ett normalt beteende för en person som mår bra.

    Du är mamma till dina barn i första hand. Han hade redan visat dig tendenser till att vara våldsam verbalt, och det tog sedan ett våldsamt uttryck. Våld i nära relationer tenderar att trappas upp. Du borde ha lämnat honom redan när han började uttrycka sig illa om dina barn. Du är deras mamma! De går först. Och förutom det, accepterar han inte dem så accepterar han inte dig. Vill du verkligen stå om några år och skämmas för att du valde honom över dina barn???

    Han behöver hjälp. Innan dess kan han inte funka i en relation fullt ut. Det är inte du som ska hjälpa honom med dessa våldsamma uttryck, det är vården. Du ska hjälpa dig och dina barn. Lämna honom handlöst innan mer skada blir gjord på dig och dina barn.

Svar på tråden Han gjorde min illa