Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

    Varför starta trådar om man inte tål kommentarer?

    Haha, jag förstå precis vilken tråd du syftar på och undrar samma sak.

    Min gissning är att det ofta kommer från människor som är väl medvetna om att deras åsikter inte är så vanliga eller accepterade (kanske inte ens av dem själva?) och försöker få andras medhåll för att inte känna sig konstiga eller ensamma i sitt sätt att se på saker. Och när det inte blir så blir de skitsura och börjar hoppa på folk eller startar 5 nya trådar i hopp om att få bättre respons där.

  • Anonym (sådär)
    Tecum skrev 2020-04-08 17:48:19 följande:

    Sen finns det de som frågar efter råd men i själva verket vill de bara ha medhåll och sympati. Därför avfärdar de konsekvent alla råd. Det är ju lättare att tycks synd om sig själv än att göra något åt det...


    Japp, väldigt vanligt det med
  • Anonym (sådär)

    Eller människor som själva gjort nåt dumt mot någon annan men tycker oerhört synd om sig själva istället och bli vansinniga när det inte får medhåll

  • Anonym (sådär)
    Rudbeckius skrev 2020-04-08 20:17:44 följande:
    Pajkastningar är så vanliga, man misstolkar andras inlägg så maliciöst man kan.

    Källor hade jag gärna sett mer av som länkar.

    Jag upplever att manshatet är större än kvinnohatet här på FL. På Flashback är det tvärtom. Undrar om det skulle kunna verifieras?
    Sådär som du gjorde i din tråd?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (hffyj) skrev 2020-04-08 19:22:35 följande:

    Sen finns det .mååpnga på FL som svarar rent oförskämt o vidrigt också. Klart man säger ifrån då. Det är inte ok.


    Beror iof på hur man definierar "oförskämt", vissa verkar tycka att bara inte hålla med dem är extremt oförskämt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lill-snoppen) skrev 2020-04-08 20:45:36 följande:

    Att be om åsikter här är som att kasta ut ett stort köttstycke till hajar.

    Är man rädd för att få oönskade svar bör man vara passiv här.


    Fast nu har du nog misstolkat tråden... såhär står det i trådstarten
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-04-08 17:18:26 följande:

    Det slår mig ganska ofta att människor frågar efter andras åsikter om diverse saker.
    Men, när åsikterna inte passar in i den egna mallen så blir man frustrerad och börja skriva nedvärderande saker tillbaka.

    Min korta fråga är, varför skriva och be om åsikter när man ändå bara förkastar de svar man ogillar?


    Dvs hajen är i så fall trådstartaren som ger sig på andra när man inte får de svar man behagat få.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (hffyj) skrev 2020-04-09 12:36:55 följande:
    Ja jag frågar mig samma sak. Sa just åt en person i en annan tråd som va rent av oförskämd mot TS.. kände att nu räcker det. Men man får bara tillbaka att det ett öppet forum och jag va minsann ingen moderator. Jag tappar tron på folk när det är så många som är så. Var är medkänslan? Omsorg om folk? Varför är man på ett sånt här forum om man bara vill va elak? Får man inte ur sig det i privatlivet? Det är en sak att ha olika åsikter...Men att göra fula påhopp är nåt annat. Jag upplever också att det är populisternas paroll: Jag säger ju bara som det är..är du för vek att höra det får du skylla dig själv. Den inställningen i samhället oroar mig mkt.

    Inte undra på SDs framfart i samhället. :/
    Nejdå, du sa åt personen att hålla tyst och dessutom gav dig själv rätten att ha tolkningsföreträde över vad menade och blev tillsagt att sluta leka moderator och be folk hålla tyst och skriva så som du behagade.

    Så sluta spela offer, du fick det svar du förtjänade och det var du själv som satte tonen genom att be andra hålla tyst.
  • Anonym (sådär)

    Man börjar se ett mönster här, samma personer som hoppar på andra i andra trådar sitter här och beklagar sig över andras dåliga hyfs... dubbelmoralen är påtaglig Drömmer

  • Anonym (sådär)
    Anonym (hffyj) skrev 2020-04-09 12:36:55 följande:
    Inte undra på SDs framfart i samhället. :/
    Ja då borde du kanske själv sluta bete dig som en fascist och vara lite mer demokratisk och acceptera att andra inte tyckler som du?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (hffyj) skrev 2020-04-09 19:43:57 följande:
    Men är du här och kör samma stil? Gud vad tröttsamt. Tolkningsföreträde? Du är inbillnings sjuk ju. Du tolkar och vrider allt hej vilt. Offer? Vad pratar du om. Jag ser mig inte som ditt offer det minsta. Tycker dock att tonen du, och tråkigt nog några andra här på FL har, är nedryckande och otrevlig. Du kan säga vad du vill till folk? Men jag kan inte säga åt dig. Jag bad dig va tyst för du va oförskämd mot den trådstartaren. Men det kunde du inte ta. Om du tog illa upp av att jag bad dig va tyst så ber jag om ursäkt. Jag blir så offentligt less på tonen som sprider sig i samhället. Tyckte det va riktigt lågt av dig. Vi kommer inte komma överens du och jag. Så är det bara. Jag ser inget värde i att debattera mer med dig. Det blir bara mer oförskämdheter. Så som sagt. Ledsen om du tog illa upp av att jag bad dig hålla inne det du skrev.
    Jag var här innan dig och jag bemöter dina påståenden med en mer rättvis bild än den du väljer att måla upp där du gör dig själv till oskyldigt offer. Ber man folk hålla käften i trådar ska man sen inte sitta och gnälla när man får mothugg för då har man ju själv satt ribban.
Svar på tråden Varför starta trådar om man inte tål kommentarer?