Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Min son är inte hanterbar längre.

Är han utredd? ADHD eller något? 

• AndreaBD
    emeliiiiiie skrev 2020-06-11 20:28:33 följande:

Han är inte utredd. Tror inte det rör sig om en diagnos heller, mötet elever varje dag med olika diagnoser och det känns inte troligt att han har en..men har tänkt väldigt mycket i den banan. Däremot tror jag det handlar om hur vi bemöter honom. Vi är separerade, han har nya syskon hos både oss och pappan. Vi har en väldigt god relation, har inga problem att umgås privat och ringer alltid varandra om det är något. Upplever dock att han har svårt att känna tillhörighet (hur mycket vi än försöker). Om än vi försöker hålla ?jämt? jag och hans pappa, så är det inte lätt att byta miljö och leva var o varannan- vecka liv. Försöker alltid göra minst en sak bara med honom varje vecka, antingen med mig eller med min sambo.

Men även om det inte skulle handla sig om någon NPF, så kan ni ju gå till BUP och få stöd och råd där. 

Jag skulle ha gissat på ADHD eftersom du skrev att han inte ser sin egen del i konflikter och skyller på andra. Det är ju väldigt typiskt för ADHD, eller för NPF generellt.Jag menar, det är en sak att ett barn utan speciella svårigheter inte trivs med saker och ting och är arg. Men att inte FÖRSTÅ brukar ju inte uppstå genom konflikter eller genom att man inte trivs.
Svar på tråden Min son är inte hanterbar längre.