• Anonym (Cc)

Vilka kläder tycker du passar/inte passar på en överviktig kvinna?

Behöver höra andras åsikter i detta...

Jag har nu gått ner så pass mycket i vikt att jag faktiskt kan välja vilka kläder jag vill ha, istället för att helt enkelt bära det jag kunde komma i.

Är ju jätteglad för detta men samtidigt osäker på vad som ser bra ut eftersom jag är så van att bara gå efter storlek istället för färg, form och material.

Är ju fortfarande överviktig och vet inte riktigt vad som "passar" att gå i...

Kan ni säga vad ni tycker kan funka, eller kanske mer vad som INTE funkar, för en XL?

Tack!

• Svar på tråden Vilka kläder tycker du passar/inte passar på en överviktig kvinna?
  • Fjäril kär

Om du är ovan skulle jag börja med färg och satsa på en klassisk välklädd stil . Om du mest haft svart så kan du ju välja ett svart plagg och matcha med ett plagg i din favoritfärg. Tex svarta jeans och en snygg skjorta i blått.

• Anonym (C)

Det beror ju så mycket på vilken kroppsform man har. Vad vill du visa och vad vill du helst dölja? Det går att trolla med kläder så att udda/osmickrande proportioner blir mer eller mindre framträdande.

• Gameofthrones

Ha rätt storlek köp inte sjalar eller ponchos, för dölja sin överviktiga kropp. 

Det beror på vilken sorts kropp du har är den timglasformat, Päronformat.är du kort och känner dig fyrkantig?

Du ska gå till en butik H&M tex. dem brukar vara rätt duktiga =)

Vi har en här liten galleria med mkt val. Just han, expediten är supersnäll. Han har ett öga för kläder. 

Har du en sådan butik? Eller så googlar du, för din kroppsform mm. Häng dig inte på retuscherade bilder även för plus size.

• Gameofthrones

Ha rätt storlek köp inte sjalar eller ponchos, för dölja sin överviktiga kropp. 

Det beror på vilken sorts kropp du har är den timglasformat, Päronformat.är du kort och känner dig fyrkantig?

Du ska gå till en butik H&M tex. dem brukar vara rätt duktiga =)

Vi har en här liten galleria med mkt val. Just han, expediten är supersnäll. Han har ett öga för kläder. 

Har du en sådan butik? Eller så googlar du, för din kroppsform mm. Häng dig inte på retuscherade bilder även för plus size.

• Anonym (kläder2)

Ja du tighta Jeans leggings annars vet jag inte men det märker väl du själv när du prövar kläderna? 

• LauraPalmer

Allt beror på din kroppstyp. Alla klär bäst i kläder som sitter bekvämt och skapar en balans. Undvik kläder som du ständigt måste dra i för att sitta som dom ska. Undvik kläder som framhäver det du vill dölja. Välj färger som får din hudton att se frisk och hälsosam ut. 

Jag har en kroppstyp som inte är allt för lätt att klä. Men jag har några tips på hur du gör shoppingen lite enklare. Ska du ut i butiker så se till att du har ätit ordentligt innan. Prova att sitta ner, sträcka på armarna, och böja dig framåt när du provar kläderna. Kolla igenom din garderob vilka kläder du trivs i och vad som kännetecknar dom. Har du en tröja som sitter snyggt men har fel färg? Försök att hitta en liknande tröja i rätt färg. När du ska välja mönster så testa både oregelbundna, skarpa, geometriska, oskarpa mönster osv. Olika typer av mönster gör sig olika bra på olika kroppstyper. Ett enkelt test du kan göra är att titta på vilken typ av smink du klär i. Att titta på sin eyeliner kan säga en hel del. Passar du i en kolsvart eyeliner med väldigt skarpa linjer så passar du säkert i skarpa geometriska mönster och skarpa snitt. Passar du bättre i en skuggad, lite mer utsuddad eyeliner så passar du säkert bra i mjukare mönster och mjukare snitt. 

Planerar du att gå ner mer i vikt så försök hitta kläder som kommer att sitta snyggt även lite lösare på kroppen eller som går att styla med tex ett band eller skärp i midjan. Då slipper det bli allt för dyrt i slutändan och du slipper göra dig av med kläder som du verkligen tycker om. 

Hoppas att jag kan vara till någon hjälp.

• Primulina

Jag är stor förmodligen lite större än dig och åt äpple hållet. Jag tycker klänningar med leggings funka bra.med tydlig hög midja och inga fluffiga armar. Med tajta armar och leggings framhävs mina smala ben och armar. Den tydliga nu kan gör att jag får mer form och klänningskjolen döljer det jag vill ha dolt.

Jag tycker zizzi är en bra affär om.man är stor. Är de kläderna för stora kan man gå vart som helst.

• Anonym (Bra)

Bra att du tar upp frågan. Hade nämligen en fråga ang det. Tycker ni att tajta tröjor ser illa ut på en överviktig kvinna med lite hängmage som blivit efter en graviditet?

• Anonym (Cc)

Superbra tips:) tack! En utmaning tror jag blir att hitta kläder till min kroppsform...det har ju blivit en del hänghud på sina ställen som inte är nåt man direkt vill framhäva...sen har jag tydliga höfter men ganska mycket på magen så jag vet inte... Kan man vara äpple och timglas i ett?:/ Tack snälla för att ni tog er tid att svara! Är en stor hjälp!

Svar på tråden Vilka kläder tycker du passar/inte passar på en överviktig kvinna?