• LFF

    Vad gör jag nu?!

    Malunken skrev 2020-04-21 13:39:00 följande:

    Gick precis på toa och nu blöder jag... Så högst troligt missfall.... Jag är så otroligt ledsen!???? Jag har genomgått mycket hittills i livet vad gäller kroppens funktion. Men just detta med att få missfall på missfall är det som får mitt psyke ur balans... Känner mig så oerhört nedstämd!


    Jag förstår att det känns skit just nu. Det som är en "fördel" i det hela är att du nu har fått tre missfall i rad och därmed är berättigad till att få till en utredning för dina missfall. 

    Jag hade "bara" två missfall och var sjukt orolig. Kontaktade en väldigt sympatisk gynekolog som tog min oro på allvar även om han inte kunde göra en regelrätt utredning om varför jag fått mina missfall. Vid båda mina missfall har liten dött i v10 (9+) men jag har inte börjat blöda förrän i v 12/13. Första gången blev det en spontanblödning, andra gången upptäcktes det på KUB-ul och eftersom symtomen försvunnit på samma vis som första gången misstänker jag att liten dött i samma vecka båda gångerna.

    För mig blev det en "third time lucky" men jag undrar fortfarande om det var något fel på mig de två första gångerna det gick åt h-vete.

    Via MVC eller Spec-MVC så bör du kunna få samtalshjälp dessutom om du känner att du behöver det för att hantera att det inte fungerar som det "ska".

    Bamsekramar!
Svar på tråden Vad gör jag nu?!