• Anonym (Fått nog)

    Min partner vill inte ha barn, vad gör jag nu?

    Det har kommit fram idag att min man jag levt ihop med i 12 års tid inte alls vill ha barn.

    Har ägglossning idag och han har varit med i planerandet, fram tills idag när jag glad i hågen mmsade bild på mitt positiva test och han reagerade ibte alls som jag trodde. Kom då fram så sakta att han inte alls vill ha barn...

    Jag blev irriterad! Här har vi pratat, planerat och han har till och med köpt ägglossningstester för att försöka mer aktivt denna månad.

    Jag talade om att jag är beredd att genomgå en insemination då jag inte vill vänta längre. Hur ska jag göra? Jag vill inte leva ett liv utan barn helt klart!

  • Svar på tråden Min partner vill inte ha barn, vad gör jag nu?
  • trivsam
    Anonym (Fått nog) skrev 2020-04-22 13:58:25 följande:

    Det har kommit fram idag att min man jag levt ihop med i 12 års tid inte alls vill ha barn.

    Har ägglossning idag och han har varit med i planerandet, fram tills idag när jag glad i hågen mmsade bild på mitt positiva test och han reagerade ibte alls som jag trodde. Kom då fram så sakta att han inte alls vill ha barn...

    Jag blev irriterad! Här har vi pratat, planerat och han har till och med köpt ägglossningstester för att försöka mer aktivt denna månad.

    Jag talade om att jag är beredd att genomgå en insemination då jag inte vill vänta längre. Hur ska jag göra? Jag vill inte leva ett liv utan barn helt klart!


    Surt.
    Risken finn att du får förbereda dej på ett liv utan antingen din partner eller barn.
    Det är rätt knivigt problem det där och du kommer säkert få en massa tips och råd men tänk på att partners finns det många, men egna barn är unikt.
    Det är viktigt att DU gör som DU vill i den här frågan!
  • Dexter dot com

    Tur i oturen att du fick reda på hur han känner innan du blev gravid. Det finns ju tyvärr bara 2 vägar att gå...lämna eller välja bort barn.

  • Anotherone
    Dexter dot com skrev 2020-04-22 14:25:27 följande:

    Tur i oturen att du fick reda på hur han känner innan du blev gravid. Det finns ju tyvärr bara 2 vägar att gå...lämna eller välja bort barn.


    Sorgligt men sant.
    Frågan man kan ställa sig är kan jag se mig själv som 50-åring utan partner?
    Ja det kanske man kan. Oavsett om man lever i en relation idag så kan ju den ta slut. Eller så vill man vara själv.
    Men kan jag se mig själv som 50-åring utan barn?
    Det är tuffare att välja bort.
  • Anonym (Fått nog)
    Anotherone skrev 2020-04-22 14:57:09 följande:

    Sorgligt men sant.

    Frågan man kan ställa sig är kan jag se mig själv som 50-åring utan partner?

    Ja det kanske man kan. Oavsett om man lever i en relation idag så kan ju den ta slut. Eller så vill man vara själv.

    Men kan jag se mig själv som 50-åring utan barn?

    Det är tuffare att välja bort.


    Exakt. och jag kan inte se mig ett liv utan barn. Partner finns ändå inga garantier för att dom stannar oavsett, men ett barn har du för alltid en relation till för restrn av ditt liv, så resonerar jag.

    Min man säger att han inte vill se mig som mamma till ett barn som inte är hans? Hur ska jag tolka det? Han vill ju inte ens ha egna barn! Men han kan inte bestämma en sådan sak åt mig...!
  • trivsam
    Anonym (Fått nog) skrev 2020-04-22 15:07:40 följande:
    Exakt. och jag kan inte se mig ett liv utan barn. Partner finns ändå inga garantier för att dom stannar oavsett, men ett barn har du för alltid en relation till för restrn av ditt liv, så resonerar jag.

    Min man säger att han inte vill se mig som mamma till ett barn som inte är hans? Hur ska jag tolka det? Han vill ju inte ens ha egna barn! Men han kan inte bestämma en sådan sak åt mig...!
    Precis. Vill han inte vara delaktig så ska han inte bestämma åt eller över dej.
    Han verkar enbart se det själviskt, enbart ur sin egen synvinkel.
    Frågan blir ju, vill du ha barn med en sån som han?
  • Anonym (Fått nog)
    trivsam skrev 2020-04-22 15:14:48 följande:

    Precis. Vill han inte vara delaktig så ska han inte bestämma åt eller över dej.

    Han verkar enbart se det själviskt, enbart ur sin egen synvinkel.

    Frågan blir ju, vill du ha barn med en sån som han?


    Såhär känner jag. Jag är beredd att skilja mig för att få barn på annat håll. Trodde han ville ha barn med mig. Han kan lika ite bestämma om jag använder donator, så som jag inte kan bestämma att han ska bli pappa.

    Nej jag vill inte ha barn med honom så som han resonerar! Jag vill ha barn, och är det inte med honom så får jag använda andra alternativ och det har jag sagt till honom.

    Han är mest arg/ledsen över att jsg skaffar barn men att han inte är pappan, men han vill ändå inte ha barn??

    Fattar ingenting...
  • trivsam
    Anonym (Fått nog) skrev 2020-04-22 15:30:44 följande:
    Såhär känner jag. Jag är beredd att skilja mig för att få barn på annat håll. Trodde han ville ha barn med mig. Han kan lika ite bestämma om jag använder donator, så som jag inte kan bestämma att han ska bli pappa.

    Nej jag vill inte ha barn med honom så som han resonerar! Jag vill ha barn, och är det inte med honom så får jag använda andra alternativ och det har jag sagt till honom.

    Han är mest arg/ledsen över att jsg skaffar barn men att han inte är pappan, men han vill ändå inte ha barn??

    Fattar ingenting...
    Jag tror att det inte finns nåt att fatta så jag förstår dej. Han hanterar det här väldigt märkligt, han borde varit väldigt tydlig väldigt tidigt.
    Det låter som att du nog kan bestämma dej för hur du går vidare och sen får han sköta sitt.

    Oavsett vilka beslut du tar, lycka till!
  • Anonym (Fått nog)
    trivsam skrev 2020-04-22 15:40:00 följande:

    Jag tror att det inte finns nåt att fatta så jag förstår dej. Han hanterar det här väldigt märkligt, han borde varit väldigt tydlig väldigt tidigt.

    Det låter som att du nog kan bestämma dej för hur du går vidare och sen får han sköta sitt.

    Oavsett vilka beslut du tar, lycka till!


    Nej vi har ju haft oskyddat sex i ca 6 månader nu sen vi bestämde oss för att försöka. Sen så ändrar han sig men vill inte se mig skaffa barn på annat sätt...

    Blir bara irriterad och ledsen.
  • trivsam
    Anonym (Fått nog) skrev 2020-04-22 15:46:46 följande:
    Nej vi har ju haft oskyddat sex i ca 6 månader nu sen vi bestämde oss för att försöka. Sen så ändrar han sig men vill inte se mig skaffa barn på annat sätt...

    Blir bara irriterad och ledsen.
    Såklart, det skulle jag med bli i samma situation.
    Någon form av konsekvens vill man ju gärna uppleva i ett förhållande, speciellt ett långt sådant. Att komma nu efter 12 år, det känns ju nästan som att han har andra funderingar som påverkar...
  • Anonym (?)
    Anonym (Fått nog) skrev 2020-04-22 15:46:46 följande:
    Nej vi har ju haft oskyddat sex i ca 6 månader nu sen vi bestämde oss för att försöka. Sen så ändrar han sig men vill inte se mig skaffa barn på annat sätt...
    Blir bara irriterad och ledsen.
    Började ni med ägglossningstest först nu? Det kanske inte är så att han är intresserad av sex på beställning. Jag hade inte gillat att få en bild på en sticka som signal till att "nu är det dags för att tillverka en bebis". Vad hände med normalt sex för att man har lust till sin partner?
    Backa lite. Ta upp samtalsämnet barn om några veckor igen. Kolla med honom om ni nu skall skydda er eller om han känner att "blir det så blir det". I så fall bör du hålla alla eventuella test, tempkurvor etc för dig själv.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (?) skrev 2020-04-22 16:33:00 följande:

    Började ni med ägglossningstest först nu? Det kanske inte är så att han är intresserad av sex på beställning. Jag hade inte gillat att få en bild på en sticka som signal till att "nu är det dags för att tillverka en bebis". Vad hände med normalt sex för att man har lust till sin partner?

    Backa lite. Ta upp samtalsämnet barn om några veckor igen. Kolla med honom om ni nu skall skydda er eller om han känner att "blir det så blir det". I så fall bör du hålla alla eventuella test, tempkurvor etc för dig själv.


    Men det är ju vid ägglossning man blir gravid? Klart jag vill få till sex då, speciellt när han förra månaden själv bad mig att säga till när jag fick ägglossning, så då gjorde jag som han själv bad om. Övriga dagar i månaden har vi sex vid lust såklart, men han vill knappt då heller.
  • Anonym (Konrad)
    Anonym (?) skrev 2020-04-22 16:33:00 följande:

    Började ni med ägglossningstest först nu? Det kanske inte är så att han är intresserad av sex på beställning. Jag hade inte gillat att få en bild på en sticka som signal till att "nu är det dags för att tillverka en bebis". Vad hände med normalt sex för att man har lust till sin partner?

    Backa lite. Ta upp samtalsämnet barn om några veckor igen. Kolla med honom om ni nu skall skydda er eller om han känner att "blir det så blir det". I så fall bör du hålla alla eventuella test, tempkurvor etc för dig själv.


    När vi hade bestämt att skaffa barn så var det sex varje dag tills det fäste, finns inga andra alternativ
  • Anonym (??)

    har han aldrig sagt detta under 12 år? Har  han varit tydlig med att han velat ha barn förut, innan detta hände? 

  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (??) skrev 2020-04-22 16:43:33 följande:

    har han aldrig sagt detta under 12 år? Har  han varit tydlig med att han velat ha barn förut, innan detta hände? 


    Han har inte sagt nej innan förrns nu!
  • Anotherone

    Visserligen har ju var och en rätt att ändra sig. Men säger han nu att han aldrig velat och samtidigt låtit dig tro det så är det riktigt fult gjort.
    Att han inte vill se dig ha barn med någon annan är väl för att han börjar inse att du faktiskt kanske väljer att lämna.
    Han vill ha kakan kvar liksom.

    Antingen får han bilda familj med dig eller så får han se dig gå.

    Jag förstår verkligen att du inte vill se dig själv utan barn senare i livet. 

    För oss så dök frågan upp när jag började längta efter syskon och min man tyckte att de räckte bra med ett barn. I det fallet fattade jag beslutet att stanna eftersom jag inte kunde stå för ett beslut där jag i så fall skulle riva upp en fungerande familj och lämna en man som jag älskade för någon som inte ens fanns. Jag vet att jag tänkte då att det måste vara så mycket enklare att hamna i den sitsen när det handlar om att överhuvudtaget skaffa barn eller ej. Men jag förstår ju att det också är extremt tufft. Man vill ju leva med den som man älskar, den som man valt.

  • Anonym (J)
    Anonym (Fått nog) skrev 2020-04-22 20:01:59 följande:

    Han har inte sagt nej innan förrns nu!


    Fan vad elakt. Att lura dig på det sättet. Då skulle han varit tydlig med detta tidigare så du kunde välja att lämna eller leva med honom utan barn. Fy vad ego..

    Barn är ju... livet!

    Skaffa barn på egen hand sfår han välja om han vill vara med på tåget eller ej
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (J) skrev 2020-04-22 21:51:44 följande:

    Fan vad elakt. Att lura dig på det sättet. Då skulle han varit tydlig med detta tidigare så du kunde välja att lämna eller leva med honom utan barn. Fy vad ego..

    Barn är ju... livet!

    Skaffa barn på egen hand sfår han välja om han vill vara med på tåget eller ej


    Ja jag vart riktigt arg och kände mig sviken totalt. Har ställt ett krav att antingen skaffar vi barn eller så gör jag det på annat sätt och han får acceptera det isåfall lika väl som jag får acceptera om han väljer att i te skaffa barn med mig.
Svar på tråden Min partner vill inte ha barn, vad gör jag nu?