• SvenOlsson

    Försökt i 2 år, bara mf- lägga ner?

    Canary skrev 2020-04-23 08:12:37 följande:

    Jag är så ledsen. 32 år, snart 33.Försökt intensivt sen juli -18, hade tre missfall under 2019, missfallsutredning som visar att jag har mild sköldkörtelrubbning (överaktivitet) Nu Corona som gör att min eventuella vård måste dröja.(självklart ska vården i första hand rädda liv i dessa tider!)

    jag börjar tröttna på att ha sex, tröttna på hela skiten. Samtidigt som tankarna snurrar.

    Kanske får man acceptera att det inte blir några barn för oss, i alla fall inte just nu?

    Frågan är: Hur gör ni som ej blir gravida/får upprepade missfall för att orka? Eller tar ni pauser?

    Någon i min sits som lyckats få barn sedan?


    Det är sorgligt med upprepade missfall :/ Samtidigt kan man se ljusglimten att du tycks ha lätt för att bli gravid. Jag och min tidigare sambo försökte bli gravida under ett och ett halvt år, utan resultat annat än ett tidigt missfall. Vi kände ungefär som du känner nu, att sex hade blivit mer plikt än nöje. Att ha sex nästan mot sin vilja, även för mig, höll på att ta kål på förhållandet. Så vi la bara ner allting och tänkte vi tar nya tag längre fram. Vi åkte på en semesterresa, slappade och mådde bra. Vi fick till ett passionerat ligg bara för att vi ville, sen ett tag efter vi kommit hem visade det sig att hon var gravid

    Från min erfarenhet kan jag alltså rekommendera en paus ibland när det känns motigt. Spermier kan fungera i många dygn när de väl kommit in i systemet, så om ni bara kan hålla passionens låga vid liv kan det mycket väl bli barn utan att det behövs någon planering. Det är trots allt en himla trevlig fördel i sig att kunna ha fullbordade samlag utan att behöva tänka på preventivmedel eller vara tvungen att komma utanför
  • SvenOlsson
    Canary skrev 2020-04-23 10:11:36 följande:

    Tack för svar. Ja det är en ljuspunkt att jag blir gravid. Men har aldrig fått se ett hjärta picka...

    Hur gick det för dig och din sambo? Gick hon hela vägen med den graviditeten?


    Jodå det gick hela vägen fram. Blev en flicka som nu är i tonårsåldern Jag håller tummarna att det kommer gå lika bra för er så småningom
Svar på tråden Försökt i 2 år, bara mf- lägga ner?