• Thu 23 Apr 2020 23:39
    1932 visningar
    10 svar
    10
    1932

    Påverka könet, någon som provat?

    Hej! Jag har läst en massa teorier och tips här på familjeliv om hur man gör en flickbebis eller pojbebis. Jag är väldigt nyfiken på om någon av er som testat alla knep har lyckats? Har ni kunnat påverka könet?


    Kön
  • Svar på tråden Påverka könet, någon som provat?
  • Anonym (Mamma­s tips)
    Fri 24 Apr 2020 00:17
    #1

    Min mamma var full av tokiga påhitt hon förmodligen hade hittat på själv men delade med sig av. Mest om karlar, kärlek, sex och relationer. Mycket magi, spöken och olika energier med.

    Flickbebisar skulle enligt henne skapas om kvinnan var överst i samlaget. Vill man ha en pojke så skall mannen vara överst.  

    Men min mamma var även komplett galen och missbrukade amfetamin. Praktiserade mamman och pappan sodomi blev eventuella söner homosexuella var en annan teori. Hur man blev gravid genom sodomi förstår jag fortfarande inte.

  • Anonym (R)
    Fri 24 Apr 2020 12:01
    #2

    Faaaast... Det är ju spermien som avgör vad de blir för kön på bebisen så lite svårt att påverka :p

  • Sat 25 Apr 2020 06:50
    #3

    Det går att påverka beroende på när ni har sex kommer ej ihåg om tjej eller killspermier lever längst men har man sex innan ägglossning så är de ena könet störst sannolikhet å på äl de andra:)

  • Anonym (Solig­t)
    Sat 25 Apr 2020 07:19
    #4
    Anonym (R) skrev 2020-04-24 12:01:38 följande:

    Faaaast... Det är ju spermien som avgör vad de blir för kön på bebisen så lite svårt att påverka :p


    Det är väl det att Y-spermier ofta är snabbare än X-spermier, men överlever inte lika länge. Så har du sex just vid ÄL är det större chans för pojke, eftersom Y är snabbast. Har du sex några dagar innan ägglossning är det större chans för flicka, för då är det överlevarna X som kommer och befruktar ägget.

    Sedan finns det hypoteser om att kyla/värma kulorna innan sex, att kvinnan ska äta olika saker, att kvinnan ska få/inte ska få orgasm, att det är högre chans för det ena om mannen kommer djupt/i början av slidan o.s.v. Alltså att beroende på val man gör där så ökar chansen för ett specifikt kön.

    Nu, med allt detta sagt: Nej, vi har inte provat. Har aldrig brytt oss om vad vi får för sort. Men våra pojkar blev till prick på ÄL, medan flickan är resultatet av sex som skedde typ 4 dagar innan ÄL.
  • Sat 25 Apr 2020 11:32
    #5

    Så spännande! Så klart att det inte spelar någon roll, var mest intresserad och nyfiken på om det faktiskt funkar då jag läst många hypoteser

  • Sat 25 Apr 2020 11:54
    #6

    Efter krig finns det en tendens att fler pojkar föds jämfört med tjejer.

    Kolla trivers-willard évolutions teori annars finns William James teori verkar mer realistisk.

  • Sat 25 Apr 2020 13:55
    #7

    www.familjeliv.se/forum/thread/80341248-sex-pa-positiv-al-test-alltid-pojkesnalla-skriv-er-erfarenhet

    Läs den här tråden så kanske du blir lite klokare.

    När i förhållande till ägglossning som ni har sex har visat sig inte spela någon roll enligt forskning.

  • Sat 25 Apr 2020 23:24
    #8

    Har läst en studie om att flick-spermier lever längre än pojk-spermier. Men att pojkarna är snabbare. Vill man ha en flicka ska mannen därför undvika utlösning dagar innan sex för att flickorna ska Nå fram först, och vill man ha en pojke ska mannen dagligen tömma säcken så att säga. För att de ska produceras nya starka pojkar. Hurvida det stämmer vet jag inte. Men var intressant .

  • Sun 26 Apr 2020 11:42
    #9
    Roxwell skrev 2020-04-25 23:24:13 följande:

    Har läst en studie om att flick-spermier lever längre än pojk-spermier. Men att pojkarna är snabbare. Vill man ha en flicka ska mannen därför undvika utlösning dagar innan sex för att flickorna ska Nå fram först, och vill man ha en pojke ska mannen dagligen tömma säcken så att säga. För att de ska produceras nya starka pojkar. Hurvida det stämmer vet jag inte. Men var intressant .


    Motbevisat i nyare studier.
  • Anonym (Dotte­r)
    Sat 23 May 2020 10:06
    #10

    Vet bara att båda mina pojkar blev till prick på ägglossning, kollade med äl-test, och dottern fem dagar före äl, trodde det var säker period. Men kan vara en tillfällighet. Rekommenderar in-gender.com

Svar på tråden Påverka könet, någon som provat?