• Anonym (undrar)

Relationsstatus på facebook

Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Relationsstatus på facebook
  • TriC
    Anonym (Oviktigt) skrev 2020-04-27 10:07:41 följande:
    Fast nu använder ju inte jag min Facebook till att flirta och hoppas på att någon ska svajpa höger så att säga haha.

Jag har mina vänner och familj på min Facebook och någon gammal klasskompis som har lagt till mig.

Jag påstår heller inte att jag är singel , jag har bara valt att inte ändra något så (för mig) obetydligt på facebook så för mig är det inte självklart att ändra den infon

Men återigen - alla gör ju som dom vill :)
    Du har ju en gång i tiden valt att aktivt ange "singel", så tydligen var det inte så obetydligt då. 
    Om min partner påstod sig vara singel på Facebook så skulle jag definitivt ifrågasätta det. 
  • Jordfelsbrytaren

Använder folk fortfarande FB?

• Anonym (Nej)

Jag har varken angivit kön, ålder, födelseort, bostadsort, utbildning, yrke, relationsstatus - eller mitt riktiga namn för den delen.

Har en fd kompis som angivit allt som går att ange. Varenda flytt, varenda utbildning, vartenda yrke - och varenda unge hon klämt ut det senaste decenniet (7 st, alla med dubbelnamn och ett egenpåhittat efternamn). Hon är en sån som vill framtstå som unik, fast alla tycker att hon och hennes psykstörda man (som misshandlar henne och barnen) är helt patetiska.

• Anonym (undrar)

Min kille och jag har varit tillsammans under våren/vintern bara, men dejtat i snart ett år. Har står fortfarande som singel på fb, jag hade ingen relationsstatus synlig innan, så har inte ändrat något. Han har över tusen fb-vänner som jag naturligtvis inte vill ska tro att han är singel, de flesta är jämngamla med oss och inte släkt eller nära vänner. Vi har egentligen aldrig pratat om statusen på fb, jag har bara sagt en gång att jag tyckte det var jobbigt, men har lägger liksom aldrig upp något och gillar typ ingenting. Det senaste inlägget han är taggad i är från 2016... Så jag vet inte hur jag ska göra. Han är liksom online hela tiden för messenger och han är ju "aktiv" så att säga att han scrollar flödet ibland. Jag vill inte sabba något genom att vara be honom ändra - samtidigt som det inte känns bra för migRynkar på näsan

• Limeblad
    TriC skrev 2020-04-27 11:04:23 följande:

Du har ju en gång i tiden valt att aktivt ange "singel", så tydligen var det inte så obetydligt då. 

Om min partner påstod sig vara singel på Facebook så skulle jag definitivt ifrågasätta det. 

Det är väl inte så konstigt? Jag skaffade Facebook när jag gick i gymnasiet. Det har gått över 12 år sen dess. När jag började använda Facebook använde man det aktivt, uppdaterade statusar och la upp massor av bilder. Singel var jag tills för tre år sedan. Senaste jag gjorde en ändring var för fem år sen då jag bytte profilbild. Skulle bli väldigt förvånad om någon brydde sig om min relationsstatus då inget annat hänt på profilen på flera år (mer än några födelsedagshälsningar). De som känner mig vet ju att jag är sambo. Känner man oro för vad som står på en Facebook känns det som man har större problem
  • Anonym (Oviktigt)
    TriC skrev 2020-04-27 11:04:23 följande:

Det var 2007 när jag skapade min Facebook. Det står också kvar att jag är au pair i usa vilket jag fyllde i när jag skapade min Facebook.

Jag och min sambo är tillräckligt trygga i vår relation oavsett relationsstatus på Facebook.

Tråkigt att du inte är det. Men bara för att du väljer att fylla i relationsstatus så behöver det inte vara en så kallad självklarhet för andra. Att det är det för dig får stå för dig.

Facebook definierar inte mitt förhållande.
  • Limeblad
    Anonym (undrar) skrev 2020-04-27 11:31:58 följande:

Min kille och jag har varit tillsammans under våren/vintern bara, men dejtat i snart ett år. Har står fortfarande som singel på fb, jag hade ingen relationsstatus synlig innan, så har inte ändrat något. Han har över tusen fb-vänner som jag naturligtvis inte vill ska tro att han är singel, de flesta är jämngamla med oss och inte släkt eller nära vänner. Vi har egentligen aldrig pratat om statusen på fb, jag har bara sagt en gång att jag tyckte det var jobbigt, men har lägger liksom aldrig upp något och gillar typ ingenting. Det senaste inlägget han är taggad i är från 2016... Så jag vet inte hur jag ska göra. Han är liksom online hela tiden för messenger och han är ju "aktiv" så att säga att han scrollar flödet ibland. Jag vill inte sabba något genom att vara be honom ändra - samtidigt som det inte känns bra för mig

Låter som att han använder Facebook som jag. Hade försökt att inte bry mig om statusen om jag var du. Och alla hans vänner. De har väl bättre saker för sig än att gå in på hans profil och kolla hans status?
  • Anonym (X)

Då jag och min sambo ska separera tog jag bort min relationsstatus helt. Däremot har min sambo ändrat sin till singel. Jag vet att det inte är nåt att bry sig om egentligen, men det sved faktiskt. Jag kommer att fortsätta att inte ha nån relationsstatus alls. Som tur syns det inte i flödet när man ändrar till singel, annars hade nog min svärmor undrat, sambon har inte berättat för henne än...

• Anonym (X)

Då jag och min sambo ska separera tog jag bort min relationsstatus helt. Däremot har min sambo ändrat sin till singel. Jag vet att det inte är nåt att bry sig om egentligen, men det sved faktiskt. Jag kommer att fortsätta att inte ha nån relationsstatus alls. Som tur syns det inte i flödet när man ändrar till singel, annars hade nog min svärmor undrat, sambon har inte berättat för henne än...

• Anonym (FSA)
    smulpaj01 skrev 2020-04-27 10:10:04 följande:

Senare har han ändrat profilbild till en bild på oss tillsammans vilket har gillats av alla hans vänner utom en del av hans s.k "tjejkompisar", så nu vet jag vilka som vill vara mer än bara vän med honom

Ha ha.
Svar på tråden Relationsstatus på facebook