• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Emala
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-19 12:35:52 följande:
    Nja, riktigt så snävt är det inte.

<- 19 BMI smal
    19-22 BMI normal
    22-> BMI övervikt

Skulle jag säga.  Min preferens är smal.
    Nu har du missuppfattat,  smal är inte lika med undervikt.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-20 02:51:03 följande:
    De flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 22 om du går efter fettprocent.

traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/

Titta på kvinnliga kändisar.  Se ligger alla under BMI 19 i stort sett..
    Nej det är för du jämför med hur mäns kroppar fungerar. Kvinnor har en naturlig högre fettprocent av en hormonell anledning och det ska vara så för att kroppen ska kunna fungera bra. Du får som sagt ha dina egna preferenser till vad du tänder på, men det idealet är inte hälsosamt för en kvinna.
    Dessutom så förändras kvinnors kroppar av hormoner och barnafödande under en livstid, det är fullkomligt naturligt. Man kan vara hur duktig som helst med kost och träning, men man kommer aldrig att fortsätta se ut som en 19åring hur man än gör. Det är naturligt. Om du aldrig har levt nära och ihop med en kvinna över många år så är det nog svårt att förstå. Du kastar gärna sten i glashus utan att veta speciellt mkt
  • Anonym (Nisse)
    Anonym (Lol) skrev 2024-08-20 11:53:01 följande:
    Nej det är för du jämför med hur mäns kroppar fungerar. Kvinnor har en naturlig högre fettprocent av en hormonell anledning och det ska vara så för att kroppen ska kunna fungera bra. Du får som sagt ha dina egna preferenser till vad du tänder på, men det idealet är inte hälsosamt för en kvinna.
    Dessutom så förändras kvinnors kroppar av hormoner och barnafödande under en livstid, det är fullkomligt naturligt. Man kan vara hur duktig som helst med kost och träning, men man kommer aldrig att fortsätta se ut som en 19åring hur man än gör. Det är naturligt. Om du aldrig har levt nära och ihop med en kvinna över många år så är det nog svårt att förstå. Du kastar gärna sten i glashus utan att veta speciellt mkt

Tråkigt  att ni alltid ska komma med undanflykter 
    De flesta män och kvinnor går upp med pga att de har överätit, år ut och år in.
     Det är ok att vara lite fluffig och mjuk, men det är inget som är någon naturlag,
    utan det är något man själv väljer

• Anonym (Skräp)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 11:41:17 följande:

Det är ok att vara lite fluffig och mjuk, men det är inget som är någon naturlag,

Nej, allt handlar inte om överätning eller felaktig kost utan om så mycket annat. Och smal är inte lika med hälsosam. 

Jag, 20-nånting. Drog i mig 7-8hg smågodis om dagen, O'boy och macka till frukost, sen middag på kvällen (nej, vi har aldrig ätit lunch i min familj). BMI 20,3. Var då i hyfsad form, höll på med hästar. Fick alltid höra att jag var för smal. Åt aldrig grönsaker 

Vännen, samma ålder, tränade med PT, gick power walks, hade striktare matschema då hon var överviktig. Nyttig mat, mycket grönsaker, hade ändå svårt att gå ner i vikt.

Jag, 45+, en graviditet, äter betydligt bättre och inte i närheten av samma mängd godis. BMI 26,3. Gick upp 10kg utan att ens märka det på kläderna (och jag är inte superförtjust i pösiga kläder). Mycket vardagsmotion i form av promenader. Så trots att jag äter betydligt bättre och regelbundet etc så har jag gått upp. 

Nu skiter jag iofs fullständigt i om du och andra kallar mig fet, överviktig etc. Jag har en kropp som jag trivs hyfsat med, som är normalviktig om man korrigerar för ålder. Skulle jag kunna/vilja gå ner lite? Ja, men jag tänker inte lägga någon energi på det. Jag har börjat träna annorlunda för att kroppen ska fungera bättre, inte med målsättningen att gå ner i vikt. 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 11:41:17 följande:

Det finns forskning som visar att kvinnors kroppar ska ha en högre fettprocent än mäns. Men det vänder du döva örat till? Östrogen lagras i fettet. Testosteron bygger muskler lättare osv. Läs på lite innan du försöker klistra sina osunda värderingar på folk. Jag kan lova dig att om du äter och rör dig samma mängd som en kvinna i samma storlek och ålder så kommer hon ändå gå upp med tiden då vi helt enkelt är skapta olika. Du kan tycka vad du vill om det för dina egna sexuella fantasiers skull, men var lite ödmjuk. Alla som svarar dig är inte feta eller har en bmi på 35. Vissa av oss kämpar hela livet med att hålla oss under åtminstone bmi 25 med kost och träning men det är inte lätt. Så vad är nyttan av att slå knut på sig för att passa dina preferenser, när man kan lära sig acceptera att kroppen förändras och sluta klanka ner på sig själv och känna sig trygg med att det man gör kan vara good enough ur hälsosynpunkt. Känner du inte igen dig i att kämpa med vikten så har du aldrig haft det problemet.
  • Anonym (Nisse)
    Anonym (Lol) skrev 2024-08-23 12:27:51 följande:
    Det finns forskning som visar att kvinnors kroppar ska ha en högre fettprocent än mäns. Men det vänder du döva örat till? Östrogen lagras i fettet. Testosteron bygger muskler lättare osv. Läs på lite innan du försöker klistra sina osunda värderingar på folk. Jag kan lova dig att om du äter och rör dig samma mängd som en kvinna i samma storlek och ålder så kommer hon ändå gå upp med tiden då vi helt enkelt är skapta olika. Du kan tycka vad du vill om det för dina egna sexuella fantasiers skull, men var lite ödmjuk. Alla som svarar dig är inte feta eller har en bmi på 35. Vissa av oss kämpar hela livet med att hålla oss under åtminstone bmi 25 med kost och träning men det är inte lätt. Så vad är nyttan av att slå knut på sig för att passa dina preferenser, när man kan lära sig acceptera att kroppen förändras och sluta klanka ner på sig själv och känna sig trygg med att det man gör kan vara good enough ur hälsosynpunkt. Känner du inte igen dig i att kämpa med vikten så har du aldrig haft det problemet.

nejdå, jag vet att kvinnor generellt är mjukare i kroppen.
    men att vara fet är något helt annat

• Anonym (Ajdå)
    Anonym (Lol) skrev 2024-08-23 12:27:51 följande:
    Nu är det ju inte bara Nisse dom har dessa preferenser, utan väldigt många. Men man behöver ändå inte bry sig om andras preferenser utan man kan välja att äta sig precis så tjock som man vill.

Det finns många anledningar till att man inte kan hålla vikten, men den vanligaste är att man äter för mkt/fel mat.
  • Anonym (Smal som i BMI 16?)
    Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-23 15:07:41 följande:
    Nu är det ju inte bara Nisse dom har dessa preferenser, utan väldigt många. Men man behöver ändå inte bry sig om andras preferenser utan man kan välja att äta sig precis så tjock som man vill.

Det finns många anledningar till att man inte kan hålla vikten, men den vanligaste är att man äter för mkt/fel mat.
    Jag tror inte alls det är så många som har preferenser på BMI under 19 förutom på FL då. Har dejtat många killar under åren, och dom har alltid tyckt jag är som vackrast med normalvikt och inte undervikt. Det måste vara en väldigt ny fluga i sådana fall.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-23 15:07:41 följande:

Det handlar om att vara lite ödmjuk och inte hålla på och trycka ner andra människor pga normalvikt eller övervikt, kvinnor i detta faller. det är alltid män som högt och tydligt basunerar ut sina skinny preferenser och förfasas över de som inte faller i den kategorin.

ser aldrig kvinnor tex skriva liknande saker i samma utsträckning och fullkomligt kräka ut fördomar om mäns "tillkortakommanden" på dejting sidor, som tex att utbudet är dåligt på män med hår kvar eller män som inte visar helkroppsbilder osv. Ser det ut som han döljer något som en flint (bara kepsbilder) eller han möjligtvis är överviktig sveper vi vidare utan vidare tanke. Skulle man råka hamna på dejt med någon det visar sig man inte attraheras av så kan man ha en trevlig stund ändå och sen säga hejdå, men dessa män verkar inte ens kunna se att det är en människa bakom vikten och att de ens kan ha ett givande samtal med någon som inte uppfyller deras sexuella kink.

Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild