• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Baconpie

Jag gav upp strax innan BIM då jag gick negativa test på "testa tidigt". Idag är på BIM+3 och ingen mens i sikte. Brukar alltid få spotting innan mens dessutom, nu nada!

Testade negativt på "vanligt test" igår på BIM+2, men borde ha fått min mens nu. GAH! Kan jag vara gravid fast jag får negativt?

• Jenzia
    Baconpie skrev 2020-06-29 11:15:37 följande:

Jag gav upp strax innan BIM då jag gick negativa test på "testa tidigt". Idag är på BIM+3 och ingen mens i sikte. Brukar alltid få spotting innan mens dessutom, nu nada!

Testade negativt på "vanligt test" igår på BIM+2, men borde ha fått min mens nu. GAH! Kan jag vara gravid fast jag får negativt?

Är du säker på när ÄL skedde? Kanske var den sen ett par dagar?
  • Baconpie
    Jenzia skrev 2020-06-29 11:39:25 följande:
    Är du säker på när ÄL skedde? Kanske var den sen ett par dagar?
    Tog ÄL-test hela veckan, hade en tydlig höjning på cykeldag 21 på morgonen och sedan negativt test morgonen efter. Har vanligen cykel på 35 dagar, med 14 dagar lutealfas och ÄL kring dag 21-23. Brukar dock få lite mensvärk/kramp vid ägglossning och det uteblev denna månad. Kanske skedde ingen ÄL.. :(
  • Jenzia
    Baconpie skrev 2020-06-29 12:13:41 följande:

Tog ÄL-test hela veckan, hade en tydlig höjning på cykeldag 21 på morgonen och sedan negativt test morgonen efter. Har vanligen cykel på 35 dagar, med 14 dagar lutealfas och ÄL kring dag 21-23. Brukar dock få lite mensvärk/kramp vid ägglossning och det uteblev denna månad. Kanske skedde ingen ÄL.. :(

Hmmm! Kanske det! Brukar väl hända ett par ggr per år.

Har själv haft försenad mens med 5 veckor vid ett tillfälle för några år sedan. Tog massa graviditetstester, men alla var så klart negativa. Sen kom mensen så klart tillbaka, men det var så konstigt! Kroppen alltså
  • Baconpie
    Jenzia skrev 2020-06-29 17:38:08 följande:

Hmmm! Kanske det! Brukar väl hända ett par ggr per år.

Har själv haft försenad mens med 5 veckor vid ett tillfälle för några år sedan. Tog massa graviditetstester, men alla var så klart negativa. Sen kom mensen så klart tillbaka, men det var så konstigt! Kroppen alltså

Ja verkligen underligt. Verkar inte ovanligt att det börjar krångla när man verkligen vill att allt ska rulla på som vanligt.

Tog ett ägglossningstest nu för att se om något var annorlunda. Såg ut såhär:

Känns som en höjning av hormoner! Blev så pepp att jag gjorde ett graviditetstest, men det blev negativt. Gah!
  • Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-28 20:24:11 följande:

Ja eftersom du hade positivt med early och negativt med de andra tror ja fortfarande att de kan ha vart för tidigt bara, så ja tycker du ska ta ett för att se nu när de gått några dagar. Kommer säkert bli jobbigt ännu en gång om de e negativt men tänk om de faktiskt är positivt :)

Dock tog jag ett nytt early i torsdags som var negativt så det var nog bara ett spök. Inga tecken på vare sig graviditet eller mens. Cykeldag 45 idag. Är säker på ingen graviditet
  • Undrandee
    Anonym (MA v8) skrev 2020-06-28 20:14:18 följande:

Kanske cd32... Men svårt att säga? Märker inte den där appen ut ägglossning? Eller är det det som är det lila strecket?

Fertility friend har annars funkat klockrent för mig! Går att fylla i massor, så skapar den en analys utifrån det.

37,0 är din morgontemp?

Japp, det var morgontemp.
  • Abrakadbra
    Baconpie skrev 2020-06-29 19:55:06 följande:

Ja verkligen underligt. Verkar inte ovanligt att det börjar krångla när man verkligen vill att allt ska rulla på som vanligt.

Tog ett ägglossningstest nu för att se om något var annorlunda. Såg ut såhär:

Känns som en höjning av hormoner! Blev så pepp att jag gjorde ett graviditetstest, men det blev negativt. Gah!

Åh. Jag känner med dig. Är på cd 33 idag och brukar alltid ha mens mellan cd 28-30. Har haft EN cykel genom åren där mensen kom på cd 34 men det var en jobbig tid i livet :) Så himla märkligt...

Jag är dock osäker på om jag hade ägglossning denna månad (kört med ägglossningstest senaste månaderna men inte denna) högg i livmodern för 14 dagar sedan och vi hade sex den tiden.

Dock neg gravtest så sent som igår. "Ej gravid" fick jag upp och det kändes så jäkla tråkigt :( nu hoppas jag verkligen. Haft ont i ryggslutet i ca 10 dagar.
  • Baconpie
    Abrakadbra skrev 2020-06-30 07:41:57 följande:
    Åh. Jag känner med dig. Är på cd 33 idag och brukar alltid ha mens mellan cd 28-30. Har haft EN cykel genom åren där mensen kom på cd 34 men det var en jobbig tid i livet :) Så himla märkligt...

Jag är dock osäker på om jag hade ägglossning denna månad (kört med ägglossningstest senaste månaderna men inte denna) högg i livmodern för 14 dagar sedan och vi hade sex den tiden.

Dock neg gravtest så sent som igår. "Ej gravid" fick jag upp och det kändes så jäkla tråkigt :( nu hoppas jag verkligen. Haft ont i ryggslutet i ca 10 dagar.
    Ah fy sjutton, känner med dig! De där minuterna när man väntar på resultat.. och sen är det negativt. Det sticker verkligen till i bröstet. :(

Om du haft känningar i livmodern mitt i cykeln var det sannolikt ÄL, håller tummarna för dig. Vissa verkar ju plussa sent.. hoppar vi både är såna typer.
  • Abrakadbra
    Baconpie skrev 2020-06-30 08:26:42 följande:

Ah fy sjutton, känner med dig! De där minuterna när man väntar på resultat.. och sen är det negativt. Det sticker verkligen till i bröstet. :(

Om du haft känningar i livmodern mitt i cykeln var det sannolikt ÄL, håller tummarna för dig. Vissa verkar ju plussa sent.. hoppar vi både är såna typer.

Jag tänker det också, kanske sen ÄL och sen BIM? Så kanske plussa sent...

Ser ju ut som att du har några hormoner på ÄL testet. Vad märkligt! När vågar du på dig ett gravtest igen? Jag funderar på om jag ska köpa ett idag eller vänta ut ett par dagar till. Har inget tålamod!
Svar på tråden Bim juni 2020