• Frassex

    Bim juni 2020

    Canama skrev 2020-05-20 13:19:25 följande:

    Spännande! Måste gå tillbaka o titta på min tempkurva jag hade med dottern. Mycket riktigt, jag hade en dipp ÄL+3 och ÄL+7. Kroppen är otrolig alltså!


    Eller hur och så fascinerande vad bara tempen kan lära en om hur kroppen fungerar!
  • Frassex

    Har ju haft svaga pluss hela denna cykel sen missfallet och trots detta haft super tidig ägglossning (jag trodde ju den skulle bli sen för att hcg skulle gå ur kroppen först). Utgår jag från äl smärta är jag på äl +9 idag och beräknar att mensen kommer på tisdag om inte redan imorgon. Igår tyckte jag att testet hade ökat i styrka och fick upp hopp om att det kanske tagit sig igen men idag en aning svagare igen. Känns kört. Har denna cykeln smörjt med progesteronkräm sen cd 15 då den kom hem för att försöka förlänga min lutealfas, ska bli intressant och se om den hjälper och funderar på när jag ska sluta med den isåfall...?

  • Frassex
    acge skrev 2020-05-24 09:08:27 följande:

    Håller tummarna för dig att det blir starkare om någon dag eller två då. Det är ju fortfarande tidigt och så kan olika svar från tillfälle till tillfälle bero på flertal saker, ex utspädning av urin. Har du känt några graviditetsymtom?


    Jag hoppas ju innerligt på det. Men kan ju vara så att kroppen vill rensa ur vilket jag tror så är inställd på att mensen dyker upp men vore skönt om jag kunde förlänga min korta lutealfas.

    Jag får aldrig gravsymtom. Har varit gravid 7grr men bara ett barn i livet, alla graviditeter har varit symtomfria förutom lite molvärk som kommit ett par veckor in i graviditeten samt behov att kissa under nätterna. Men det är ju bara vänta nu, såååå otålig dock.
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-21 22:06:34 följande:

    Hej!

    Har samma som dig. Fick tidigt missfall i början av maj (V5-6) och blödde 5-6 dagar så räknar det som en mens. Har testat med äl tester men väldigt olika resultat. Ibland stegrar det (inte fullt utslag) och sedan går det ner igen och så upp igen.

    Har också haft äl känningar för några dagar sedan och då också en stegring.

    Sjukt oklart haha. Vi försöker få till det varannan eller var tredje dag sedan missfallet så man kanske lyckas pricka in något =)


    Hur går det för dig med äl? Har den varit än?
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-25 09:14:33 följande:

    Tror jag hade äl någonstans mellan 18-21a pga otydliga äl test som nu senaste dagarna har sjunkit till nästan osynligt. Hade lite äl flytningar där omkring 18-21 tror jag.

    Har nu lite känningar i ljumsken och ibland lite molvärk i magen, likt det jag hade vid förra graviditeten som blev missfall.

    Känns som det kan vara positivt men kan lika bra vara negativt. Tänkte testa i helgen :)

    Hur går det för dig? Tagit något mer grav-test?


    Vad skönt, det borde ju varit äl mtp flytningarna, det är ju igentligen det bästa, att lyssna och se på kroppens signaler. För mig funkar inte LH stickor får aldrig likastarka streck, måste använda digitala. Håller tummarna för nytt pluss till helgen!

    Jag blir inte riktigt klok, har tagit ett nytt imorse men vet inte om det är starkare eller inte. Funderar på att testa med cb imorrn för har en gammal bild på hur det såg ut när missfallet startade så tänker att om det är starkare än det så borde det va ny grav. Ingen mens just nu men den kan likagärna dyka upp imorrn eller inte pga progestronkrämen jag smörjer med.

  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-25 19:22:08 följande:

    Jag tycker då det där ser ut som en ökning! =) hoppas hoppas!!

    Jag brukar också få dåligt med stegring på äl stickor men blev ju gravid tidigare med låg stegring så :)

    Nu ser mina test ut såhär. Sjunker ju nu så hoppas ett ägg har släppt!


    Ja det var det jag tänkte, känns som att många inte får fullt utslag på stickor! Tycker nästan det ser starkast ut den 18/5 men kan ju som du säger även varit där senare den 20/5. Hoppas ett guldägg har släppt och att det fäster! :) du får uppdatera, jag håller tummarna stenhårt!

    Nu tror jag faktiskt på att det är en ny graviditet! Tog ett cb idag och jämförde med cb när missfallet startade. Och jag vet att efter blödningen fick jag ännu svagare pluss med cb. Fattar inte hur det kunde ta sig igen mtp hcg rester och kort cykel men supertacksam. Kan inte riktigt glädjas än dock, efter alla våra missfall och sena avbrytanden så ropar jag inte hej än. Så nu bara hålla tummarna att den nya bönan vill stanna och är frisk! :)

  • Frassex
    Ann3h skrev 2020-05-26 06:44:09 följande:

    Grattis!! Hoppas på en frisk å stabil liten böna :D


    acge skrev 2020-05-26 07:43:36 följande:

    Massa grattis! Håller tummarna för dig att det går hela vägen denna gång!


    Scrootie skrev 2020-05-26 18:51:13 följande:

    Men åh vad kul, grattis!!! Hoppas verkligen att det här är gången det händer för er del.

    Väcker ju också hopp för egen del om att jag får en likadan månad då jag är på cd 12 nu sedan mitt mf i maj.


    Tack hörrni men lyckan vart inte långvarig. Började precis blöda och fått massa mensvärk. Trodde verkligen att det kunde gå vägen då testet imorse var så starkt och fint men tji fick jag. Börjar bli less på alla missfall, mina ägg måste verkligen vara ruttna! Men det är bara ladda om inför nästa äl om 13 dagar om den kommer som den gjort förut eller blir tidig även denna cykel. Hejja alla oss som kämpar!!
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-26 20:04:39 följande:

    Är det någon här med koll? Jag är på CD30 idag och vet inte riktigt hur jag ska tolka min NC. Min temp tycker jag ser konstig ut och känna så udda att den sätter ut ägglossning vid CD24.

    Men iaf min fråga är om de kan finnas en möjlighet att jag hade ägglossning vid CD 18/19. Jag hade nämligen en liten blödning på CD18 och tempen sjönk väldigt låg på CD19. Mådde även illa, molande värk och ömma bröst de dagarna som jag brukar vid ägglossning. Men tempen höll sig låg väldigt länge vilket gör mig fundersam på vad som egentligen hände.

    Så någon som har ett förslag på när äl kan ha skett?


    Jag skulle nästan tro att äl var cd 22. Oftast är tempen som lägst när man närmar sig äl pga östrogenökningen som sker precis innan LH ökning. Sen tror jag dippen på cd 26 är en corpusluteumdipp. Så skulle tippa du är på äl +8 idag. Hur lång cykel och lutealfas brukar du ha?
  • Frassex
    emmapa22 skrev 2020-05-26 12:49:05 följande:

    Vad tror ni om detta?! så förvirrad testar väldigt tidigt! tror ni det är ett spök fejk streck bara? :/


    Ser strecket så det är säkert positivt och håller tummarna för starkare imorgon! :)
  • Frassex
    Ann3h skrev 2020-05-26 06:41:23 följande:

    Varning för ingående intim information!!!

    Jag å sambon sexade till det för två dagar sedan. Ungefär 1vecka efter ÄL. Men jag kände redan under sexandet att detta inte blev bra, fick typ kraftig mensvärk å det började göra mer å mer ont. Efteråt hade jag kraftig sammandragning å kunde knappt räta ut kroppen. Har än mensvärk men inga blödningar. Någon som har haft liknande nån gång i sitt liv eller hört talas om det???


    Vet att många får sammandragningar av orgasm när de är gravida, även väldigt tidigt gravida. Håller tummarna att det är av den anledningen! ;)
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-26 20:26:41 följande:

    Tack för ditt svar! Brukar ha 29-31 dagars cykel och en lutealfas på 12 dagar. De har nog helt enkelt blivit en sen ägglossning denna månaden! Men kanske inte så sen som jag befarade iaf. Är spänd nu för har inte mina typiska "ömma bröst" som alla andra månader givit falska förhoppningar om ett eventuellt pluss. Får nog googla corpusluteumdipp för har ingen aning om vad de är för något :3 vet bara att de betyder gulekropp ungefär haha


    Ja jag tror det iallafall för tempökning får man efter äl eftersom progestronet som frisätts då höjer tempen så äl innan cd 22 känns uteslutet. Jag lärde mig om corpus dipp denna cykel, googlade på engelska och verkar vara vanligt tom äl +5 då ägget frisätts från sitt skal och kan avge en hög dos östrogen som sänker tempen innan corpus luteum börjar producera progestron som återigen höjer tempen dagen efter. Om jag nu förstod allt rätt :) håller tummarna att avsaknaden av ömma bröst faktiskt är ett symtom och du får ett pluss!
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-26 20:50:08 följande:

    Ja men dåså! Då får man hoppas att de blir något denna månaden. Har försökt att få syskon länge och väntar på tid för att påbörja våran fertilitetsutredning. Skulle vara så underbart att kunna säga att de gick av sig själv precis när vi skulle fått hjälp! Vilken dag är du på? Väntar på äl eller bim?


    Jag förstår. Nyfiken, får man ivf hjälp gratis trots att man har syskon?

    Jag är på äl +11. Fick missfall förra cykeln och trodde äl skulle bli sen pga kvarvarande hcg men den kom supertidigt, redan cd 10 (!!!). Plussade starkt imorse igen MEN började blöda och kraftig mensvärk ikväll :( så börjar om igen nu. Räknar med 13 dagar till äl (om den inte blir tidig/sen) och 9-10 dagars lutealfas bara.
  • Frassex
    Scrootie skrev 2020-05-26 21:20:45 följande:

    Usch jag beklagar! Förstår att det måste vara väldigt påfrestande att få upp hoppet upprepade gånger och att det sedan inte går vägen.

    Du har kanske skrivit detta tidigare, men är det första barnet eller syskonförsök? Och hur många försök är ni inne på, kan ni inte få en missfallsutredning?


    Det är syskonförsök, har en dotter född aug -18. Det sjuka är att vi blir gravida jättelätt, tagit sig på första försöket alla grr. I oktober förra året plussade vi första gången men blev missfall v 7, avvaktade en mens sen plussade vi igen som slutade med ett sent avbrytande i v 15 pga downs syndrom nu i mars, avvaktade en mens sen plussa vi igen som blev missfall några dagar efter pluss sen körde vi direkt på nu igen för jag vart otålig och ja det vart ju ett pluss men nu blöder jag ju... så ja en missfallsutredning kanske inte vore dumt. Ledsamt bara efter allt som varit, men ska försöka hitta lite ny energi under dagar.
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-26 22:19:18 följande:

    Men vad tråkigt :( :(

    Ska du kolla med gravtest igen? Det kanske bara var en vanlig blödning?

    Jag fick en liten liten ljusrosa flytning nu ikväll så hoppas på nidblödning. Är ca 5-7 dagar efter trolig äl.

    Hoppas iaf. Kan lika bra vara en tidig mens men kommer då 8 dagar för tidigt och det brukar det aldrig göra men har ju haft mf så man vet inte hur kroppen håller på.

    Har iaf dragningar i ljumsken, fått massa finnar (som jag får dagar innan mens och var ett tecken förra månaden när jag blev gravid) och lite andra liknande symtom som senast.


    Min blödning avstanna :O påminner om min äl blödning jag hade. Kom på pappret, stoppa i en tampong och bytte till ny inför natten. Den jag jag tog ut på kvällen var bara lite ljusbrunt på, ganska torr och den imorse var helt torr!! Var helt säker på att det skulle eskalera mtp mensvärken som var så kraftig, tog två alvedon och gick och la mig. Snopet... kanske hoppet kvarstår?

    Tog ett nytt idag och är lite starkare än tidigare, får fortsätta testa och se om blödning återkommer.

    Men du vad spännande med flytningen och symtomen!! Har haft en nidis för längesen och var som du beskriver, bara ljusrosa flytning. Håller tummarna :D när tänker du våga testa?

  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-26 22:31:59 följande:

    Ibland kan man få det! Jag fick mitt första barn för några år sedan som dog 1 månad gammal. Sedan kom min älskade dotter juni 2018! Vi har vi försökt med syskon sedan november 2018 då vi hoppades på täta syskon. Nu har de gått 1,5 år och inget pluss. Pratade med gyn och vi blev erbjudna av landstinget för sekundär ofrivillig barnlöshet typ. Vet faktiskt inte så mycket då jag fortfarande väntar på mitt brev om alla prover som ska tas. Har kunnat bli gravid två gånger och förstår inte varför de inte funkar nu. Första gången tog 8 månader och andra gången på första försöket.

    Ja men fy de är så jobbigt när ens cykel är helt rubbad pga hormoner. Beklagar ditt missfall :( inte nog med att man blir helt förkrossad utan sedan ska man även behöva plågas med hemsk mensvärk :( massa kramar till dig!


    Åh jag beklagar er förlust :( så tråkigt att höra <3 har själv behövt avbryta två graviditeter en i v 20 och en i v 15 pga fosterskador och det har varit en enorm sorg. Hoppas ni kan lyckas nu på egen hand men måste ändå vara skönt att veta att ni annars kan få hjälp!

    Nu är jag inte längre helt säker på missfall, min blödning avstannade och det var inte mycket som kom. Dock kvarvarande mensvärk och det kan ju både vara pos och neg. Får se under kommande dagar vad som sker. Stor kram tillbaka!
  • Frassex
    33villbligravid skrev 2020-05-27 09:21:24 följande:

    Låter och ser ju bra ut det där!! Lycka till :)


    Tack, jag hoppas bönan stannar, får se hur det utvecklar sig närmsta dagarna! :)
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-27 09:27:03 följande:

    Det där ser ju då verkligen ut som en ökning!! Hoppas hoppas! =) jag tänker nog testa på fredag tror jag :) känns som det kan vara något och hoppas verkligen!


    Så spännande ju! Jag hoppas få se en bild på ett pluss på fredag :)
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-27 09:44:02 följande:

    Då håller jag tummarna att de går hela vägen för dig nu! Min andra graviditet så blödde jag några gånger i veckan hela graviditeten tills hon föddes! Ibland lite ibland riktigt mycket. Inga fel och helt normalt o nu är hon snart 2 år <3 då kanske vi pratat med varandra innan om du är med i änglamammor på Facebook? Vi är ju som tur är inte allt för många i den gruppen <3


    Ja det kan ju vara helt normalt med blödning men desto värre för psyket såklart. Bara att hålla tummarna nu och så hoppas jag att ni också får ett stort fint pluss när du väl testar!

    Jag är inte med i den gruppen, såg den när vi förlorade vårt första barn men visste inte om jag ?platsade? där eftersom vårt barn kom redan i v20 men gick med i en annan som heter ?livet efter avbruten graviditet?. Stödet där har betytt väldigt väldigt mycket!
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-28 12:51:35 följande:

    Jag tror jag är på äl+11 i morgon och ska då ta mitt första graviditets test denna cykeln. Så nervös! Har graviditetskollens stickor hemma någon som använt och har bra erfarenhet om dem? Aldrig plussat med dem utan bara med CB pluss, rfsu (som jag inte gilla) PE och testlagret. Min första graviditet testade jag CB plus och testlagret i samma urin samtidigt där man knappt såg på testlagrets sticka men tydligt på CB (äl+11 va de då också)


    Jag testar med graviditetskollens och de är helt okej men cb ger tydligare och tidigare svar enligt mig. Men för att ge dig ett exempel så lägger jag in en bild från förra graviditeten som dock slutade i missfall, testade äl +11 och du ser ju skillnaden. Dagen innan såg jag inget på gravkollens men ändå tydligt men svagt på cb.

  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-29 21:14:00 följande:

    Fick en liten blödning igår som nu idag ökat.

    Hade en nidblödning i tisdags och skulle fått mens 3/6 så gissar på ett tidigt missfall (igen) men stannar kvar i tråden då nytt BIM förhoppningsvis blir 26/6. Nya tag efter missfall i början av maj. Blir tydligen lätt gravid men sedan vill det inte stanna. Första barnet så man håller ju tummarna varje dag som går.

    Hur går det för dig Frassex?


    Tänkte på dig idag! Vad tråkigt att höra, allt lät ju som att det kunde bli ett fint pluss. Hoppas på snar ägglossning och pluss i juni! <3

    Är ju en testnarkoman så tar både morgon och kväll :o Testen ökar men vågar inte få upp hopp än, min historik är ju sååå trasslig. Hänger kvar i tråden om det skulle hända nått närmaste tiden. Försöker lägga upp små delmål för mig själv. Men såhär ser testen ut nu.

Svar på tråden Bim juni 2020