• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • milor

Dricker ni mellan äl och BIM? Kommer vara på äl+8 på midsommar, vet inte hur man ska tänka så vore intressant att höra hur ni resonerar

• Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-13 19:51:56 följande:

Hur pass starka/svaga blir RFSU testerna?

Såhär ungefär varje gång

• Anga
    Undrandee skrev 2020-06-13 18:58:38 följande:

Alltså, om jag har så mycket LH hormoner i blodet men att ägget inte släpper, borde inte Rfsu's tester också visa positivt då?

Jag fortsätter att få positivt på cb's ältester även idag, dag 8 idag

Låter som att ditt cb test är trasigt/defekt?
  • 123fjäril
    milor skrev 2020-06-13 21:36:58 följande:

Dricker ni mellan äl och BIM? Kommer vara på äl+8 på midsommar, vet inte hur man ska tänka så vore intressant att höra hur ni resonerar

Inte överdrivet mkt men lite vin till maten ja, tänker njuta så länge jag kan tills ev plus. Förra gången tog det 1,5 år och jag stressade varje månad och uteslöt saker jag inte behövt, 1-2 glas vin vid 1 tillfälle kommer inte skada ett ev foster. (tänker jag iaf)

Dock kommer jag personligen vara bim+2 på midsommar så kommer förhoppningsvis ha plussat (och då absolut inte dricka)

Eller ha mens och då Def njuta av mitt lilla glas vin
  • MR8692

Jag skulle inte göra det. Så fort ägget fäst i livmodern vilket det ofast gör 6-7dgr efter ÄL så bildas moderkakan och risken finns att alkoholen överförs till embryot. Oerhört känslig tid den första trimestern med organbildningen.
  • Vemvetintejag

Jag dricker. Jag kan inte begränsa mitt liv två veckor i månaden, har ju ingen aning om hur lång tid detta kan ta! Skulle det vara så att vi försöker jättelänge så kanske man ska börja se över kostvanor osv, men vi har precis börjat och det får bli som det blir.
  • ESemlan84

Jag njuter av något glas vin innan BIM. Med sonen (8år) visste jag inte ens att jag var gravid förens i vecka 8 typ och hade hunnit dricka en del innan jag upptäckte graviditeten.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-06-13 21:41:12 följande:

Såhär ungefär varje gång

Det är ju i gränslandet. Inte svagt eller starkt. Läste du infon i den där länken någon gav dig här om dagen? Tyckte det var bra info i den. Tyckte det verkade passa in på dig, sista upplägget om hur en ägglossning kan ske tror jag det var.
  • hallonoj

Jag har bim 22/6 och kommer testa den 19e när vår midsommarfest är, är då på bim-2 och kommer att "lita" hyfsat på det testet då även om jag är medveten om att man kan plussa senare. Är jag inte gravid så kommer jag förmodligen ta något glas men det blir ingen blöt fylla. Resonerar som andra här att detta kan ta tid och jag orkar inte psykiskt leva som gravid två veckor varje månad och utesluta det ena och det andra...
  • Undrandee
    Anga skrev 2020-06-13 21:43:09 följande:

Låter som att ditt cb test är trasigt/defekt?

Nej jag har använt 2 olika. Fått positivt på båda.
Svar på tråden Bim juni 2020