• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • ESemlan84

Äl+10 idag och testade med testlagrets vanliga gravidtest, super negativt. Tänker testa några dagar till :)

• ESemlan84
    Anonym (Längtarefterfamilhj) skrev 2020-06-16 09:53:27 följande:

Har BIM idag, ingen mens än i sikte! ????

Spännande, när ska du testa?
  • Anonym (Längtarefterfamilhj)
    ESemlan84 skrev 2020-06-16 09:55:07 följande:

Spännande, när ska du testa?

Testade förra veckan, torsdagen. Men negativt, med CB early. Jag är inte hemma och tog inte med några test, men har mensen inte dykt upp på torsdag åker jag och köper ett. Vill kolla så jag vet om jag kan ta ett glas på midsommar eller inte:) men mina bröst är ömma, ådror på bröstvårtorna är synliga - aldrig haft det tidigare. Tror jag hade en nidblödning 6/6 men är inte 100% på de. Men en rosa flytning, aldrig noterat det tidigare heller :O
  • lillagullefjun

Jag jobbar inte men är föräldraledig så det går tack och lov rätt fort här med :)

sbina86 skrev 2020-06-14 19:13:58 följande:

Denna väntan är ju värst alltså :P som tur är går veckorna ganska fort när man jobbar :)

• Anga

Hur räknar man ÄL+ dagar? Räknar man från positivt ÄL test eller dagen/2 dagar efter? Jag vet ju inte exakt när ägget släppt.. Jag hade positivt ÄL test söndag morgon 7/6 med ÄL värk senare på kvällen. Räknar jag då från den dagen? Är jag på Äl+9 då? 

• mzl93

Nu har jag inte varit här på FL på hela månaden för jag tror att det stressade mig för mycket men nu är mensen två dagar sen och igår tog jag ett test. Såg ingenting och på grund av mitt dåliga tålamod kastade jag det därför i soptunnan. Flera timmar senare kollade jag på det igen och det var ett streck där (som nu har bleknat lite sedan igår) se inzoomad bild. Tog ett till test nu på morgonen och fick den andra bilden som resultat. Vad betyder det? Spökstreck? Har aldrig haft det innan så jag vet inte hur spökstreck ser ut.
  • ESemlan84
    Anga skrev 2020-06-16 11:23:42 följande:

Hur räknar man ÄL+ dagar? Räknar man från positivt ÄL test eller dagen/2 dagar efter? Jag vet ju inte exakt när ägget släppt.. Jag hade positivt ÄL test söndag morgon 7/6 med ÄL värk senare på kvällen. Räknar jag då från den dagen? Är jag på Äl+9 då? 

Enligt min app är det som följande: exempel torsdag äl peak på tester, fredags är det då ägglossning, lördag blir äl+1.
  • ESemlan84
    mzl93 skrev 2020-06-16 11:44:43 följande:

Nu har jag inte varit här på FL på hela månaden för jag tror att det stressade mig för mycket men nu är mensen två dagar sen och igår tog jag ett test. Såg ingenting och på grund av mitt dåliga tålamod kastade jag det därför i soptunnan. Flera timmar senare kollade jag på det igen och det var ett streck där (som nu har bleknat lite sedan igår) se inzoomad bild. Tog ett till test nu på morgonen och fick den andra bilden som resultat. Vad betyder det? Spökstreck? Har aldrig haft det innan så jag vet inte hur spökstreck ser ut.

Jag har heller aldrig haft spökstreck men jag har förstått det som att de är mer gråa streck och inte rosa/röda. Jag ser inte riktigt på bilden vilken färg strecket har. Men det känns ju positivt. Du får ta ett nytt imorgon!
  • mzl93
    ESemlan84 skrev 2020-06-16 12:14:43 följande:

Jag har heller aldrig haft spökstreck men jag har förstått det som att de är mer gråa streck och inte rosa/röda. Jag ser inte riktigt på bilden vilken färg strecket har. Men det känns ju positivt. Du får ta ett nytt imorgon!

Ja alltså jag är ju själv väldigt osäke.Tycker det ser lite lila ut men jagska vänta några dagar och seom mensen fortfarande inte kommer.Vill få ett tydligt resultat nästa gång haha
  • Cykelstöld
    mzl93 skrev 2020-06-16 11:44:43 följande:
    Tycker kanske mig kunna se ett lila streck men svårt att säga. Håller tummarna!
Svar på tråden Bim juni 2020