• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • milor
    Undrandee skrev 2020-06-15 15:05:46 följande:

Måste tempen stiga för att man ska kunna anta att en äl skett?

Precis, så det beror ju på om du brukar ligga ca en halv grad under där du ligger nu. Det blir mer tydligt om man tempar från start så nästa månad (men håller tummarna för att det inte blir nån sån) så märks nog tempskiftningen mer!
  • ElkaSJ

Hej alla kloka!

Jag är på ÄL + 7 (BIM -9) och har sannolikt fått en svampinfektion. Kan jag använda pevaryl? Är rädd att det ska skada en eventuell utveckling av graviditet? Kan inget sådant här, det står dock att man inte skall använda pevaryl vid första trimestern så är skit nojjig om ägget har befruktats och jag förstör det?

• Anonym (Barnlängtan)
    ElkaSJ skrev 2020-06-15 18:08:59 följande:

Hej alla kloka!

Jag är på ÄL + 7 (BIM -9) och har sannolikt fått en svampinfektion. Kan jag använda pevaryl? Är rädd att det ska skada en eventuell utveckling av graviditet? Kan inget sådant här, det står dock att man inte skall använda pevaryl vid första trimestern så är skit nojjig om ägget har befruktats och jag förstör det?

Jag ställde samma fråga för någon dag sen och fick inte svar, har dock inte vågat använda tills ägget fäst iaf så ska jag ta det då.
  • 123fjäril
    Trio2021 skrev 2020-06-14 22:32:30 följande:

Någon med bim runt den 17? Någon som plussat än? Hur mår ni?

Alla mina symptom är som bortblåsta och fick negativt idag, så inväntar mensen nu tror jag :)

Har bim 17e men har inte testat ännu
  • Trio2021
    123fjäril skrev 2020-06-15 19:24:55 följande:

Har bim 17e men har inte testat ännu

Åh vad kul! Då har vi samma dag! Känner du något speciellt? :)

Idag har jag fått världens mensvärk och en rosaaktig flytning, så nu är jag hundra på att mensen kommer på onsdag..
  • Fråntretillfyra

Imorse tog jag ett testa tidigt babyplan. Är på ägglossning + 9 . Såg ett streck och var inte svårt att se. Tog sedan ett digitalt på eftermiddagen. Stod ej gravid. Tror ni det kan vara för att det är tidigt för de testet eller? 

Bifogar bilder från testet i morse. Är alltid så svårt att få med på bild så har redigerat så ni kan se tydligare vilket man gör i verkligheten. 

• Abrakadbra

Jag skrev nu en ny lista och tog bort de som redan passerat sitt BIM datum. Känns det okej för alla? : )

Och förlåt om någon råkat falla bort fel. Lägg isåfall gärna till i datumordning :)

BIM Juni 2020:

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Milor, 24/6, 27 år, första barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

Sbina86, 25/6, 33år, tredje barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Abrakadabra, 27/6, 28 år, första barnet

• Abrakadbra
    Fråntretillfyra skrev 2020-06-15 22:42:29 följande:

Imorse tog jag ett testa tidigt babyplan. Är på ägglossning + 9 . Såg ett streck och var inte svårt att se. Tog sedan ett digitalt på eftermiddagen. Stod ej gravid. Tror ni det kan vara för att det är tidigt för de testet eller? 

Bifogar bilder från testet i morse. Är alltid så svårt att få med på bild så har redigerat så ni kan se tydligare vilket man gör i verkligheten. 

Så spännande! Ett streck är ju ett streck som man brukar säga. Förstår om tålamodet inte alls finns där just nu men tror att det är rätt tidigt för att få utslag :) alla är olika. Har dock läst mycket här på familjeliv att många plussar äl+10 / äl+11.
  • Sararebecca
    H0nd3ndär skrev 2020-06-15 17:24:31 följande:

Här har äl-flytningarna börjat igen. Hoppas på äl inom kort. Beroende på när kan jag kanske hinna med ett bim till denna månad. Har rätt kort lutealfas.

Någon kvar i gruppen som fortfarande väntar på äl?

Jag hade bim i början av juni men fick mens då, så nu väntar ja på nästa ÄL:) har också kort lutealfas så kommer troligtvis ha bim i juni. Ja tror äl kommer nån dag mellan ons-sön, på torsdag om de e som förra cjkeln. Äl-flytningar började idag:) kör du ägglossningstest? När tror du du har? :)
  • Anonym (Längtarefterfamilhj)

Har BIM idag, ingen mens än i sikte! ????

Svar på tråden Bim juni 2020