• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Undrandee

Nu idag är tempen nere på 36, 22

igår 36.39

i torsdags tex var den uppe på 36.65

Svänger era temp kurvor såhär?

• Elina22

Har försökt bli gravid så länge nu men inte lyckats. Mina teorier till detta är att jag har för kort lutealfas på 10 dagar eller att jag fortfarande ammar (barnet är 21 månader)

Tror ni att dessa faktorer gör så att det blir mycket svårare för mig att bli gravid? Eller sk det inte spela någon roll?

• Undrandee
    Elina22 skrev 2020-06-16 13:35:35 följande:

Har försökt bli gravid så länge nu men inte lyckats. Mina teorier till detta är att jag har för kort lutealfas på 10 dagar eller att jag fortfarande ammar (barnet är 21 månader)

Tror ni att dessa faktorer gör så att det blir mycket svårare för mig att bli gravid? Eller sk det inte spela någon roll?

Önskar jag visste. Har oxå 10 dagars lutealfas och inte blivit gravid än.
  • mzl93
    Cykelstöld skrev 2020-06-16 12:53:55 följande:

Tycker kanske mig kunna se ett lila streck men svårt att säga. Håller tummarna!

Ja och bilden är oredigerad men jag känner fortfarande att jag inte tror på det. Vill bara ha ett tydligt svar haha! Spelar det nån roll att det syns fastän det torkat?
  • Emelie 01
    Undrandee skrev 2020-06-16 13:33:58 följande:

Nu idag är tempen nere på 36, 22

igår 36.39

i torsdags tex var den uppe på 36.65

Svänger era temp kurvor såhär?

tyvärr har jag ingen aning på din fråga då jag aldrig tempat. Hur fungerar tempmningen egentligen? Tempar du varje morgon ?Glad
  • Emelie 01

Har någon här i gruppen testat, Bidrottningsgele, munkpeppar eller rosenrot för att bli gravida? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? 

Är sugen på att testa detta när mensen kommer denna månaden, för tyvärr känns det redan som den är på ingång. 

• fruitloop

Mina streck på testen har varit spökstreck :( Tog ett testa tidigt imorse från RSFU som blev negativt... ÄL+13, BIM-3. Förut fick jag aldrig spökstreck!

Ännu inga spottings, som jag alltid fått 5-10 innan mens sen förra graviditeten. Så det är ju positivt.

Känner dock att jag tappar hoppet mer och mer. Men kommer testa varje morgon till mensen ialf.

• Anga
    Emelie 01 skrev 2020-06-16 14:23:02 följande:

Har någon här i gruppen testat, Bidrottningsgele, munkpeppar eller rosenrot för att bli gravida? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? 

Är sugen på att testa detta när mensen kommer denna månaden, för tyvärr känns det redan som den är på ingång. 

Jag tog bidrottninggele när jag blev gravid med dottern förra året. Jag tog det iom första försöket då vi ville ha barn direkt efter bröllopet så jag tänkte att jag tar det direkt då jag hört kompisar som blivit gravida när dem ätit det. Sen vet jag ju inte om jag hade blivit det ändå men min svägerska tog det med båda barnen när hon inte blivit gravid på 2 resp 3 månader på båda barnens försök och blev det alltså första försöket med bidrottninggele med båda barnen. Och samma med mig då. Samt en kompis som tog det när hon hade försökt i 5 månader. Så från mitt perspektiv funkar det men det är ju svårt att säga för massa andra faktorer ska ju klaffa Tyst (jag tar det dock inte denna månad då vi lite spontant försökte runt ÄL och jag hann inte köpa hem det. Men kommer absolut göra det om jag inte blivit gravid nu BIM-5.)
  • Undrandee
    Emelie 01 skrev 2020-06-16 14:18:57 följande:

tyvärr har jag ingen aning på din fråga då jag aldrig tempat. Hur fungerar tempmningen egentligen? Tempar du varje morgon ?

Kan knappt något om det sjäkv, haha.

Japp, man tempar typ samma tid varje morgon innan man stiger upp.
Svar på tråden Bim juni 2020