• Ann12345

    Arbeta på närhälsan vårdcentral

    Hejsan!

    Jag har blivit erbjuden jobb som sjuksköterska på Närhälsan vårdcentral.

    Jag fick dock ingen riktig uppgift på intervjun om hur arbetstiderna är. Jag ska jobba heltid och man börjar 7:45. Men när slutar man? Vårdcentralen stänger kl:17 och dras 45 minuters rast bör man ju sluta 16:30 men stänger vårdcentralen kl:17 måste man ju personal vara där till kl:17.

    Så jag undrar om någon jobbar eller har jobbat på närhälsan och kan berätta om hur arbetstiderna är?

  • Svar på tråden Arbeta på närhälsan vårdcentral
  • Ruter

    Nu jobbar jag inte där men skulle tro att det fungerar som på andra vårdcentraler. Någon dag jobbar du lite längre och någon dag jobbar du lite kortare. Att Alla inte slutar samtidigt. Hur ser det ut stänger det samma tid på fredagar eller stänger det lite tidigare då?

  • Ann12345

    De har öppet alla dagar från kl:8-17... vill ju inte vara jobbig men det är viktigt för mig att schemat är bra. Vill inte jobba till kl:17 varje dag.

  • Ruter

    Och det skulle jag inte tro att du gör varje dag. Skulle tro att det är som på andra vårdcentraler. Att man delar upp det och bland slutar man lite tidigare för att ibland jobba tills de stänger.. men den som kan svara bäst på det är chefen..

  • Joyho
    Ann12345 skrev 2020-05-04 21:55:47 följande:

    De har öppet alla dagar från kl:8-17... vill ju inte vara jobbig men det är viktigt för mig att schemat är bra. Vill inte jobba till kl:17 varje dag.


    På vårdcentralen jag jobbar har man 1-2 dagar/ vecka till 17. Oftast 1, men om nån är sjuk måste man täcka upp. Annars kan man sluta kl 15 andra dagar. Vissa har valt att de har 2 dagar till 17 men går hem kl 12 på fredagar. Minst 1 läkare och 1 sjuksköterska måste vara kvar tills det stänger men oftast är det fler. Men det beror ju också på hur stor vårdcentralen är. Är ni 3 sjuksköterskor eller är ni 10?

    Du kommer ju inte behöva jobba 7.45-17 varje dag. Det blir mer än heltid. Men kolla upp såna saker innan du svarar ja. Och kolla upp hur långt rastavdrag du har också så du vet.
  • Kjell2
    Ann12345 skrev 2020-05-02 08:19:47 följande:

    Hejsan!

    Jag har blivit erbjuden jobb som sjuksköterska på Närhälsan vårdcentral.

    Jag fick dock ingen riktig uppgift på intervjun om hur arbetstiderna är. Jag ska jobba heltid och man börjar 7:45. Men när slutar man? Vårdcentralen stänger kl:17 och dras 45 minuters rast bör man ju sluta 16:30 men stänger vårdcentralen kl:17 måste man ju personal vara där till kl:17.

    Så jag undrar om någon jobbar eller har jobbat på närhälsan och kan berätta om hur arbetstiderna är?


    Den enda som kan ge dig ett riktigt svar är din blivande arbetsgivare. Ring och fråga om schema, arbetstider mm.

     
  • EpicF
    Ann12345 skrev 2020-05-04 21:55:47 följande:

    De har öppet alla dagar från kl:8-17... vill ju inte vara jobbig men det är viktigt för mig att schemat är bra. Vill inte jobba till kl:17 varje dag.


    Det är ingen här som vet hur det är på den vc du ska börja jobba på. Schemat etc är något man tar reda på vid en intervjuv och iallafall innan man skriver kontrakt.
Svar på tråden Arbeta på närhälsan vårdcentral