• Anonym (K)

    Ge hopp, bli gravid igen efter ma/missfall?

    Jag har haft två mf i v 7. Det första mf var utdraget, jag småblödde länge och äl dröjde. När den väl kom blev det ingen graviditet och cykeln efter hade jag ingen äl. Men när andra äl kom blev jag gravid (det tog sig alltså på andra äl efter mf men det var fyra månader efter mf) och fick en pojke. Andra mf var över mycket snabbare och jag hade äl 10 dagar efter jag började blöda. Efter det var äl lika regelbunden som innan jag blev gravid. Vi prickade äl varje månad men ändå tog det åtta försök innan jag blev gravid. Då fick jag också en pojke. Det är verkligen jätteolika när man blir gravid igen efter mf. Jag håller tummarna för att du blir gravid snart igen och att det lilla livet håller sig kvar! <3

  • Anonym (K)
    Steeph skrev 2020-05-03 20:36:11 följande:

    Tack för svar! Vad härligt att höra att allt gått bra för dig ger mig hopp om att en dag kanske ha egna barn. Tar inget förgivet men man vill ju så gärna! Ja jag försöker också hålla hoppet uppe!


    När man är mitt i ett mf och tiden efter när allt man vill är att bli gravid igen är det så svårt att se framåt och att det någonsin kommer kännas bra igen. Men det blir bättre även om det tar tid. Och du har ju faktiskt lyckats bli gravid! Så här i efterhand är jag tacksam för mina mf. Jag sörjer de barnen som aldrig fick komma till oss och de har en speciell plats i mitt hjärta men utan dem hade jag inte haft mina två söner jag har idag. Och ett liv utan dem kan jag inte ens föreställa mig! Så även om allt känns skit, låt det göra det. Det blir bättre och på ett eller annat sätt kommer du få ditt barn tillslut och det barnet kommer vara värt all väntan, allt slit och all sorg på vägen!
Svar på tråden Ge hopp, bli gravid igen efter ma/missfall?