Säng som singel
Vad får ni för tankar om ni tex dejtar någon och denna person har en enkelsäng hemma? Med enkelsäng menar jag max 105 cm bred.
Vad får ni för tankar om ni tex dejtar någon och denna person har en enkelsäng hemma? Med enkelsäng menar jag max 105 cm bred.
Det har jag också funderat på.
Ingen jag dejtat har haft en enkelsäng.
Däremot är jag i tankarna att skaffa en själv eller åtminstone en 140cm bred.
En person med en enkelsäng är en person som antingen inte förväntar sig sällskap eller valt att leva ensam. Alt. ofrivilligt ensam.
För min egen del väljer jag ensamheten och skulle kunna få plats med ett bra hemmakontor om jag tog bort dubbelsängen. Samtidigt är det ju bra att ha stor säng när kottarna inte kan somna om på natten och kommer över.
Skulle snarare tycka det var lite konstigt att komma hem till en singel med stor dubbelsäng!? Varför har man det om man är singel?
Hade jag varit singel hade jag nog skaffat en 120-säng. Lagom ?smal? för att sova själv i men fullt möjligt att vara två i.
90-säng däremot, är lite väl spartanskt. Känns som något som finns i ett barnrum, gästrum eller sommarstuga.
Beror på boendet. Vad som får plats. Att ha en 105 säng i ett stort sovrum hade jag tyckt var konstigt.
Min man hade en 105-säng när vi träffades. Sovrummet var inte så stort och han hade sin studio därinne också. Tänkte inte något speciellt om det. Sov ofta över där och det upplevdes aldrig som ett problem.
Skulle snarare tycka det var lite konstigt att komma hem till en singel med stor dubbelsäng!? Varför har man det om man är singel?
Min sambo hade en ganska smal säng när vi träffades, men det var för att han bodde litet och behövde platsen till annat. Jag hade dubbelsäng, inte med tanke på att någon annan skulle sova där utan för att jag älskar att kunna vräka ut mig när jag sover. Jag snurrar mycket i sömnen och gillar att ha gott om plats. Dessutom hade jag en katt som också vräkte ut sig mycket. Jag hade inte en tanke på annat sällskap när jag skaffade min dubbelsäng, jag hade plats och tyckte det var bekvämast.
Det jag kan tycka är lite skumt är singlar som har dubbelsäng som bara sover på ena sidan av den. ;) Annars bryr jag mig inte.
Det beror lite på varför personen har det, och hur det ser ut i bostaden.
De killar jag har träffat har oftast haft 140 eller bredare, i ett vanligt sovrum. En kille hade 120 i ett pyttesovrum. Själv har jag en 120 i ett litet sovrum. En något bredare hade fått plats, men då hade jag inte fått plats med byrån.
En smal säng i ett stort sovrum hade sett konstigt ut, men om det är pga platsbrist är det ok.