Inlägg från: Strangeness |Visa alla inlägg
  • Strangeness

    Bim maj & juni 2020 ??

    nellys skrev 2020-05-16 22:16:57 följande:

    Förstår det! Det är jobbigt när det känns som att alla andra hinner före... Jag är 29 och många jag gått i skolan med osv har fått ett par barn redan. Även om mina två närmsta vänner inte har barn än känner jag mig lite efter då jag alltid trodde jag skulle få barn tidigt. Vet att jag inte är sent ute direkt kanske, men trodde alltid jag skulle bli en "ung mamma"! Nu är det ju som det är och är glad att jag väntat in min sambo och hunnit pyssla med utbildning och jobb under tiden!


    Alltså såå jag! Har också velat vara en ung mamma! Har inte velat ha barn förrän nu så det krockar ju. Det är skönt att ha skola å sånt klart, jag tog examen 2012 så hunnit ngr år. När jämnåriga och yngre skaffar barn har jag blivit chockad och frågar "redan?!" medan tiden är ju inne xD Hänger inte riktigt med i åren + hjärnan..
  • Strangeness
    Emm94 skrev 2020-05-17 01:41:13 följande:

    Så skull du absolut inte känna. Ni är ju inte ?gamla?. Det är väldigt vanligt att man blir gravid vid 30+, speciellt i Stockholm. Så länge man har orken att ta hand om ett barn så är man inte för gammal. Heja heja!


    Tack :D <3
  • Strangeness
    Tildasafira skrev 2020-05-17 09:14:21 följande:

    Godmorgon fina ni!

    När jag var påväg till jobbet imorse kändes det helt plösligt som om jag kissade på mig, utan att vara kissnödig. Alt. Att mensen kom. De bara forsade till. Ursäkta äcklig info hahahah!! Visade sig bara vara en jääätteflytning(vattnig/mjölkig). Andra gången på några dagar. Vaaad är detta, blir galen, kan inte minnas att jag någonsin haft såhär förut. Pinsammast är att det går igenom träningstightsen :o

    Dock heeelt luktfria, och kliar/svider inte.

    Hur mår niii?? Var i cykeln är alla nu? :*


    Godmorgon!

    Jag vet faktiskt inte vad det där kan vara.. Inte varit med om så pass mkt flytningar.. 

    Jag är på CD 24, ÄL+5 och BIM-8. Känner ingenting just nu. Tog ett gravtest imorse bara för att, visade absolut ingenting.. Har känt av vad jag tror var ägglossningen iaf, den prickade vi in. Kan väl känna lite ömhet i underlivet och att det ilar lite, men vet inte om det är för jag vill känna symtom..

    Vart befinner du dig?
  • Strangeness
    nellys skrev 2020-05-17 10:11:20 följande:

    Jag fick mens nu... Två dagar tidigt... Men hade haft lite på känn med lite hint av mensvärk igår, så är inte jätteförvånad. Än så länge känns det okej, tänkte att jag kanske skulle bli jätteledsen men tänker iaf just nu mer att "jaha, då kör vi på igen efter mensen då". Var ju ändå första försöket. Hur ligger ni andra till?


    Skönt att du känner så :) Det är precis så man får göra :) Keep the spirit upp Kyss
  • Strangeness
    Tildasafira skrev 2020-05-17 11:11:45 följande:
    Sååå konstig känsla. Har ändå 5 dagar kvar till mens och knappt någon mensvärk, brukar ha kratfig sån dagen inför mens. Nu bara molar det lite.

    Spännande att ni prickade den! Bra dagar framför dig, se om ägget fäster nu dag 6-10!

    Jag är på äl+10. Ska försöka vänta med att testa igen till onsdag, men får se om jag klarar det!

    När brukar du testa?
    Inget är som väntans tider :)

    Ja jag hoppas så med!

    Jag sa först måndag, sen onsdag,, det blev söndag xD och så kommer jag nog testa de andra dagarna med ;)

    Jag brukar testa lite då och då. Har tre olika gravtester hemma, rfsu vanliga gravtester, 2 tidiga och 1 clearblue med antal veckor.
    Framförallt på morgonen.. :)
  • Strangeness
    Tildasafira skrev 2020-05-17 12:51:18 följande:
    Hahah så svårt att hålla sig från testerna....

    Kommer säkert testa imorgon iallafall om jag känner mig själv rätt haha
    Ja, det är nästan omöjligt!

    Kan du berätta vad svaret blir då? :)

    Brukar du typ kolla genom appar eller andra sidor på Om man är gravid, hur det går till i livmodern? Typ vilket stadie, vilken dag händer vad osv?

    Jag har appen PregLife och de har såå bra videos och info och man kan följa varje steg. Rätt amazing faktiskt. Och poddar. Började lyssnade förra gången för trodde jag kanske var gravid liksom och ville förbereda mig, sen när mensen kom kändes det liiiite overkill... 
  • Strangeness
    vadelma skrev 2020-05-17 13:41:23 följande:
    Jag gör precis som du. Läser på olika sidor vad som händer i kroppen och räknar vilken dag jag är och vad som eventuellt händer i kroppen. Det är så spännande och fascinerande.
    Jaaa man vill vara med i varje steg, det är så vackert att se <3
  • Strangeness
    Tildasafira skrev 2020-05-17 13:52:28 följande:
    Absolut, vi får hålla varandra uppdaterade! :)

    Jaaa, jag har kollat flera gånger, och lyssnat på poddar osv. Sjukt spännande och fan vad häftig kroppen är som kan göra detta! Man har lärt sig såå mycket om sin kropp nu när man försöker bli gravid haha, fanns massor jag inte hade en aning om :)

    Haha låter precis som jag för två månader sen, var typ stensäker på att jag var gravid, så himla snopet när tant röd knackade på xD
    Ja :)

    Det är riktigt amazing faktiskt, vackert :)
    Tant Röd har väl ingen gillat sådär riktigt mycket och just nu är det tio resor värre om/när den dyker upp. På samma sätt tacksam att den finns. Annars hade man ju inte suttit här och skrivit :) (alltså om mens och graviditet ej fanns).
  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-17 18:25:46 följande:

    Typiskt! Kände mig rätt säker på att jag hade ägglossning i onsdags/torsdags. Men igår fick jag molvärk som idag har eskalerat och nu har jag Ordentlig molvärk både fram, i ljumskar och bak i ländryggen.. Aldrig varit med om sådan äl-smärta innan?! Samt att jag nu har fått äggviteflytningar igen, så antar att ägget kanske inte släppt förrän idag? Segt, då är det ännu längre kvar tills man kan börja testa.. ;)


    Kan du ÄL-testa dig? :)

    Låter som.ägglossning på g
  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-17 18:52:19 följande:

    Har inga äl-tester hemma tyvärr.. Är första försöket för barn nr 2 och vi försöker ta det lugnt och med ro så länge vi kan :) Tog oss nära två år att lyckas med dottern och det stressade mig tillslut så mycket med alla tester, räknande av dagar, kosttillskott m.m.. Så vi väntar lite med det :) Vi ligger på och blir det så blir det, dock är jag ju redan nu otålig med att börja gravtesta, haha!


    Låter klokt :)

    Ja gravtesta kan man ju göra :) Jag tog ett tidigt test imorse (iofs 2 dar för tidigt) som såklart var neg. Men var tvungen IFALL det skulle visa något :p
  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-18 10:32:14 följande:
    Ja jag tänkte testa allra tidigast på fredag, även fast jag vet att det kommer vara negativt, haha. Jobbar på mödrahälsovården så det är svårt att stå emot att testa när man är totalt omgiven av graviditetstester, haha. Förstår dig precis! Hur många dagar efter äl är du? :)
    Gud, då hade jag testat varje dag flera ggr om *skäms*

    Idag är jag 6 dagar efter ÄL så väldigt tidigt :) Vart är du?
  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-18 15:46:42 följande:
    Ja det kommer bli svårt att stå emot, speciellt nästa vecka när man kommit lite längre i cykeln!

    Spännande! Jag är lite osäker på när äl egentligen skedde, antingen var det i onsdags och då är jag ju på äl+5 eller så var det igår :)

    Ja :) Om det kan hjälpa kan man tänka att svaret blir mer tydligt om man väntar liiite till ^^


    Vet du vart i cykeln du är? När hade du mens senast?

  • Strangeness
    Tvillingarna14 skrev 2020-05-18 15:45:57 följande:

    Hej,
    Nu på ÄL+7, BIM 24/5 och har haft spända och ömmande bröst sedan igår. Blev också extremt trött på eftermiddagen så vart tvungen att sova i två timmar. Även huvudvärk. Samma symptom idag + ett lätt illamående och molvärk. Antar att det är mensen som är på G, men vill ändå tro att jag är gravid. Kommer vara sjukt nervös för att tant röd ska dyka upp i slutet av veckan. Man blir ju sjukt besviken.
    Har iaf lovat mig själv att inte ta ett tidigt test (får dock se om jag lyckas hålla detta löfte...) 


    Brukar du känna så när mensen är på g?


    Vi är typ lika i cykeln, jag är på ÄL+6 och har BIM 25e och har inte ömma bröst, eller trött (eller ja har diagnos utmattningssyndrom) Inget illamående men svag mensvärk.

  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-18 17:27:04 följande:
    Ska försöka tänka så :D

    Senaste mens var 29 april, men spiraluttaget den 6 maj försenade ägglossningen lite grann. Hade jag haft en normal cykel så skulle äl varit förra måndagen, men nu hade jag äl-flytningar och molvärk både i onsdags och i söndags.. Jag hoppas att den var i onsdags, då är det inte är lika långt kvar till ett eventuellt plus, haha! ;D

    Fick du en megalång mens vid uttaget?


    Hehe, ja hoppas så <3

  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-18 18:28:22 följande:
    Nej mensen slutade dagen innan uttaget :) Men äl några dagar senare än vanligt

    Jaha okej :)


    Ägget sov lite, sen bara 'aa just det, det är min tur nu xD'

Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??