Inlägg från: Anonym (Ex :() |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ex :()

    Finns det en chans för oss?

    Jag har tagit upp kontakten med ett ex. Bara vänskapligt än så länge. Jag har försökt komma i kontakt med honom länge, just för att jag gjorde världens misstag när jag lämnade honom och han är någon jag verkligen vill ha i mitt liv. Förutom min dotter är han det bästa som hänt mig, men det kastade jag tyvärr bort när jag trodde mig bli förälskad i en charmig kollega som bara veckor senare visade sig ha en massa andra brudar samtidigt och ett riktigt praktsvin.

    När jag lämnade honom så blev han helt förstörd. När jag sedan försökte rätta till allt så ville han inte ha med mig att göra. Det var många turer kring det och jag betedde mig helt annat än bra. Jag testade alla grejer jag kunde komma på för att få tillbaka honom, och det absolut lägsta jag gjorde var att använda min egen dotter, ringde upp honom, gav telefonen till henne och min dotter grät i luren och ville att han skulle bli hennes styvpappa igen. Det var inte mitt stoltaste ögonblick där, men jag var desperat.

    När jag äntligen fick till att ses blev det en massa gråt. Jag grät, han grät...men han sa en grej som gjorde mig väldigt hoppfull. Att han aldrig älskat någon så mycket som han älskade mig. Att han inte kommit över mig men att han samtidigt inte kan förlåta mig. Att han inte vill men ändå vill ha tillbaks mig. Det blev ett par kramar och kyssar och hans händer på mina skinkor (Utanpå kläderna) men sedan stötte han bort mig och avbröt men jag kunde känna att det var motvilligt han avbröt. Sedan gick han därifrån.

    Han har gjort slut med den han träffade efter mig. De var ihop i två år men han kunde inte släppa mig även om han inte vill ha mig tillbaks och det kändes inte rätt mot henne.

    Det här betyder att det finns väldigt starka känslor kvar för mig. Han älskar min dotter också och hon älskar honom. Jag älskar honom naturligtvis med.

    Vad tror ni, har jag något att jobba på här? Jag är beredd att offra allt jag kan för honom. Men samtidigt tog det mig 2,5 år att ens få träffa honom ansikte mot ansikte. Jag kysste honom, han kysstes tillbaks och tog tag i mina skinkor och vi höll om varandra. Bara någon minut men jag kunde liksom känna att han fortfarande älskar mig. Han inte bara sade detta innan det utan jag kände det med.

    Hur gör jag om han går med på att ses igen? Hur skall jag säga för att vi skall ses igen? 2,5 år tog det att få honom att ses denna gången. Hur lång tid skall jag ge honom att smälta?

  • Svar på tråden Finns det en chans för oss?
  • Anonym (Ex :()
    Anonym (Ne) skrev 2020-05-07 21:35:41 följande:

    Jag skulle aldrig tjata på någon som inte vill ha mig. Jag vill ha mitt ex, han vill inte ha mig. Jag sa upp all kontakt med honom för att kunna gå vidare.


    Men det är lite speciell situation. Jag sårade honom rejält, så jag kan inte bara släppa om han säger nej tack. Han måste kanske först lyckas på något sätt kunna förlåta mig och efter det bestämma sig om han vill ha tillbaks mig eller ej.

    Dessutom så är han världens bästa, så jag kan bara inte släppa så lätt. Jag förlåter mig själv aldrig om jag inte verkligen gör allt jag kan göra. Det är ju inte heller bara för min skull, utan även min dotters. Hon älskar ju honom också. Hon saknar honom fortfarande med. Det är ju han som har vart mest som en riktig pappa för henne osv.
  • Anonym (Ex :()
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-05-07 21:51:13 följande:

    Nu kan jag inte säga exakt vad du borde göra för att smälta honom men han behöver tid, massor med tid. Och om ni kommer så långt att diskutera om det ens finns en framtid vill jag att du visar dig villig att gå i terapi med honom, om det behövs. Du har sårat honom otroligt djupt, så mycket att det fortfarande gör jätteont för honom.

    Samtidigt vill jag inte att du ska hoppas på för mycket, för han säger ju att han inte kan förlåta dig, och det kanske är så. Ibland gör man misstag, du kanske kommer att få ångra dig bittert.

    Sa han verkligen ingenting om framtiden alls? Om ni ska hålla kontakt eller om det här var ett sista farväl?


    Det var för gråtigt. När vi kysstes sa han något i stil med "Gör inte så mot mig, jag är alldeles för svag för dig" och jag sa att det gör ingenting bara ge efter för hur det känns. Jag älskar dig. Vi kysstes lite till. Sedan avbröt han och gick därifrån. Snöpligt om det är ett sista farväl.
  • Anonym (Ex :()
    Anonym (Ne) skrev 2020-05-07 21:55:12 följande:
    Ja jag sårade mitt ex rejält också och nu vill han inte ha mig. Då går jag vidare, man kan inte tvinga folk att vilja vara med en
    Jag kan inte bara gå vidare. Jag måste försöka med allt jag kan. Har ingen stolthet eller skam kvar att  ta hänsyn till heller. Jag har tappat den.
    Anonym (Freq) skrev 2020-05-07 21:52:58 följande:
    Alla dessa kvinnor och deras charmiga kollegor... 
    Ja tyvärr :(

  • Anonym (Ex :()
    Anonym (jojo) skrev 2020-05-07 21:59:26 följande:

    Han tog alltså tag i skinkorna? I skinkorna? Ja, det säger mer än något annat. Tar han tag i dina skinkor nästa gång så vet du, han vill ha dina skinkor. Minst! 


    Ja först var hans händer runt midjan i en kram, sedan var en hand på varje skinka. Han var alltid väldigt förtjust i min rumpa när vi var ett par.
  • Anonym (Ex :()
    Anonym (L) skrev 2020-05-07 22:05:53 följande:

    Håller helt med Anonym (Kärring mot strömmen).

    Du förstår såklart att du har sårat honom rejält och då måste du även förstå att han verkligen behöver tid för sig själv. Jag tror att han behöver vara ensam och tänka och smälta det här. Tvivlar inte på att han älskar dig utifrån den beskrivningen du ger, men eftersom att du har sårat honom så kanske han inte kan förlåta dig. Det är inte konstigt, för om han faktiskt aldrig kommer kunna släppa detta så finns det ju ingen framtid för er tillsammans. Då går det ju bara inte.

    Även om ni älskar varandra så kan det vara kört och det måste du vara beredd på. Visst brukar man kunna lösa saker, men kan han inte komma över det här så kan ni inte ha ett fungerande förhållande. Det säger sig självt och det är helt förståeligt om han inte kan förlåta dig.

    När sågs/hördes ni senast? Har han sagt något mer efter det att han drog?

    Sedan så

    Jag tror att han behöver mycket tid för sig själv just nu. Han behöver smälta allt som har hänt och om du vill veta vad han känner så måste du fråga honom. Du bör dock inte vara för påstridig. Ge honom space och pusha inte honom till något alls. Det kommer bara att få bakslag.

    Jag tror att du behöver fråga honom vad han känner och om han tror att det kan bli ni två igen. Fråga på ett lättsamt sätt så han inte känner sig pressad. Utifrån det han svarar så vet du väl ungefär hur länge det kan ta för honom att smälta allt, om han nu ens väljer att ge dig en till chans. Om du inte frågar honom så får du väl vänta och se om han väljer att komma tillbaka till dig, men jag tycker inte heller att du ska hoppas på för mycket.


    Detta var senast vi sågs. Detta var första gången han ens gick med på att träffa mig. 2,5 år efter jag lämnade honom, jag har sett honom många gånger speciellt när jag försökte som mest men då gick han bara därifrån, öppnade inte dörren när jag ringde på osv. Jag har låtit han vara mestadels i fred, särskilt när han träffade en ny. Det kliade nästan i mig att försöka då, men jag höll mig undan och har gjort det, annat än enstaka meddelande på FB eller ett hej om vi sågs ute.

    Men jag gillade henne på något sätt, även om jag var svartsjuk. Så jag bet ihop och lät det vara. När jag sedan förstod att de inte är ett par längre så tänkte jag att jag måste verkligen komma i kontakt med honom.

    Nu har han inte svarat sedan vi sågs. Jag har skickat ett par meddelanden men jag vet inte riktigt vad jag skall skriva. Blir nog lättare om jag får honom att träffa mig igen. Vad för space pratar vi om här? Ett par dagar eller veckor? Jag är rädd att tar det för lång tid så kanske han till slut släpper mig helt :(

    Tack för att du svarar! Hjärta
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-05-07 22:09:15 följande:
    Nu är det ju så att det inte är du som bestämmer det.... Han måste inte förlåta dig alls och du kanske måste ta dig vidare utan att få ett bra avslut. Som det ser ut nu vet du ju inte om han vill ses igen. Jag skulle inte läsa in något i att han tog dig om skinkorna iaf, han gillade den förut och ville klämma på den, det är allt.
    Nej jag kanske läser in för mycket i det. Jag läser in mycket i konstiga detaljer. Som tex. det. Fick mig att fundera på vilket val av byxor jag skall ha om vi ses igen, vilka som lättast får hans händer dit. Stretchjeans, tights, mjukare tyg. Vad är bäst? Men jag läser in för mycket och fixerar vid detaljer.

  • Anonym (Ex :()
    Anonym (L) skrev 2020-05-07 22:14:35 följande:

    Förstår helt klart att du vill försöka med allt du kan och att du inte vill ge upp. Först och främst måste du se om han ens är beredd att förlåta och ge dig en till chans. Om han INTE är beredd att göra det så måste du ju gå vidare, trots att det inte är vad du vill, men vad ska du annars göra? Om han inte kan se en framtid med dig längre så har du ju inget annat val än att lägga det åt sidan och försöka ta dig framåt. Du kan ju inte tvinga honom att vara med dig. Det finns inget annat att göra, om så blir utfallet.


    Det kanske finns något jag kan göra för att bli förlåten? Någon gest, någonting jag gör eller kan säga till honom. Om han inte vill förlåta mig ännu kan han tänka sig att vara med mig ändå så kan jag försöka få honom att förlåta mig över tid? 
  • Anonym (Ex :()
    Anonym (L) skrev 2020-05-07 22:47:24 följande:
    Okej, jag förstår, men hur länge sedan var det ni sågs?

    Om han inte svarar på det du skriver så blir det ju svårt att veta. Hade ju varit bra om du på ett lättsamt sätt kunde fråga hur han känner, om han tror att det kan bli ni två i framtiden. Men å andra sidan så har han ju inte svarat på det du skrivit, så då betyder det att han vill bli lämnad ifred och då bör du nog inte skriva något utan i sådana fall låta han komma till dig. Det finns nog tyvärr inte så mycket annat du kan göra just nu, för om du håller på och skickar massa till honom (trots att han inte svarar) så blir det nog bara ännu värre.

    Det är ju såklart väldigt svårt för oss att svara på hur länge han behöver space. Det är helt omöjligt att svara på, för vår del. Den enda som vet det är han själv, om han nu ens sitter på svaret själv.

    Jag tror verkligen att han älskar dig fortfarande, men att han är osäker på om han kommer kunna släppa det här.

    Önskar dig lycka till! <3
    Ett par dagar sedan och stort tack Hjärta
    Anonym (L) skrev 2020-05-07 22:50:23 följande:
    Jag antar att du redan har sagt förlåt och förklarat dig och allt det där. Du har väl redan visat att du verkligen ångrar dig och vill ha tillbaka honom. Mer kan du inte göra just nu, förutom att ge honom utrymme och lämna honom ifred. För jag är rätt säker på att det är vad han vill just nu, att bli lämnad ifred, med tanke på att han stack och inte heller svarar på det du skriver. Det bästa du kan göra just nu, för både din egen och hans del, är nog att ta ett steg bakåt och acceptera att du begick ett misstag och att det då tyvärr kan sluta såhär. Om han vill ge dig en till chans så lär han höra av sig förr eller senare.
    Jag betedde mig väldigt dåligt där när jag först försökte få tillbaks honom. Precis efter jag lämnade snubben jag lämnade honom jag älskar och vill ha tillbaks för.

    Jag var desperat. Jag både förklarade, bad om ursäkt, förklarade att jag ångrade mig. Men jag sade även andra saker som inte var så genomtänkta. Jag klandrade honom, jag testade att säga lite allt möjligt. Ringde och skrek och grät. Skällde på honom. Använde min egen dotter som vapen. Hon var jätteledsen också, det blev hon direkt när jag lämnade honom. Men jag försökte utnyttja det, och sa saker som att min dotter mår dåligt och det är ditt fel om du inte kommer tillbaks till oss. Gav henne luren så att han hörde henne gråta. Alltså verkligen helt horribla saker. Detta då för c:a 2 år sedan.

    Nu när vi sågs pratade vi en del, grät en massa och kysstes. Men jag fick inte sagt allt jag ville säga. Hade han bara stannat kvar där så känns det som att jag hade kunnat nå fram till honom ordentligt. Jag hittar inte alltid orden, vad jag skall säga, jag vill kunna säga exakt de rätta sakerna. Men jag tror inte det går. Jag vill älska med honom då skulle jag nog kunna få fram allt. Men om vi ses igen vet jag inte hur mycket jag kan göra för att det skall bli så. Hur mycket jag vågar försöka. Händer på rumpan utanpå kläderna och kyssar är en start, men det är ju ändå en bit kvar till det. Vi kysstes, han kysstes tillbaks, men det var jag som initierade det.  


    Anonym (Näe) skrev 2020-05-07 22:52:49 följande:

    Det är ju du som slängde ut honom och ersatte med en ny kille....Aldrig att han tar dig tbax utan att alltid ha ett sår....så låt han vara du är elak mot honom fortfarande 


    Men jag vill inget hellre än att ha honom tillbaks. Han är det bästa som hänt mig i mitt pissiga liv med trasiga relationer. Den enda man jag verkligen älskat och älskar på riktigt. Skall jag då låta honom vara?

  • Anonym (Ex :()
    Anonym (Kranken) skrev 2020-05-07 23:08:29 följande:

    Har du inte haft förhållande efter erat förhållande?

    Har han något barn, tänker om han inte är redo att släppa in någon han inte tror kommer stanna.

    Han kanske fortfarande bearbetar det andra förhållandet. Mitt råd är att ge honom lite space. Var ni tillsammans länge?


    Jo jag har försökt ha några förhållanden, men inget som känts bra. Han har inga barn, men han var som en pappa åt min dotter. Vi var tillsammans i flera år.
    Anonym (Livia) skrev 2020-05-07 23:14:31 följande:

    Men alltså, släpp honom bara. Låt honom komma över dig ordentligt och gå vidare. Han förtjänar det efter vad du utsatte honom för. Du måste förstå att du fuckade upp rejält och att nu får du ta konsekvenserna för det. Det kommer aldrig bli för förut mellan er igen. Du förstörde ju det. Tror det enda du kan få av att försöka få ihop det igen är en massa drama. Vill du verkligen att din dotter ska behöva gå miste om honom igen när han kommer fram till att han faktiskt inte kan lita på dig till 100% igen? Eller när du hittar en ny charmig kollega? Det är kört. Släpp och gå vidare. 


    Jag förstörde det. Men jag vill laga det, för både min och min dotters skull. Jag kan lova att jag inte hittar en charmig kollega eller sabbar mitt liv så igen. Vill inte ha någon annan än honom.
    Anonym (E) skrev 2020-05-07 23:17:37 följande:

    Du låter jävligt manipulerande. Han vill uppenbarligen inte ha dig tillbaka även om han är svag för dig. Han svarar inte ens på dina meddelanden.


     


    (also new week, new storyline?)


    Jag har tidigare skickat hundratals meddelande utan att få svar. Men till slut fick jag honom att vilja träffa mig igen ändå. Jag har inget emot att skriva tusen meddelanden om det ger mig ett tillbaks.


  • Anonym (Ex :()
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-07 23:31:21 följande:
    Du lämnade honom för din tjusiga kollega, men var det även otrohet inblandad?
    I.s.f. kan du nog glömma honom.
    Ja det var det. En kort period med otrohet med kollegan innan jag fattade mitt livs dummaste beslut. Jag har tagit många dumma beslut, men det här var det värsta. Det här är något som sårade honom: Han var hemma med min dotter när jag vänstrade.

    Jag sa att det var after work, eller att jag skulle iväg någonstans. Fast istället vänstrade jag. Han anade ingenting. Han litade helt på mig. Då blir det bara du och jag ikväll sa han till min dotter. Vad roligt sa hon. Kan vi se film? Vilken du vill svarade han. Det där känns i hjärtat verkligen. Det är helt själlöst och fruktansvärt. 
Svar på tråden Finns det en chans för oss?