Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 08:44:36 följande:
Det är många som tycker att tjejer har tagit initiativet med blickar och leenden. Sen ska killen kunna avgöra om hon är intresserad eller inte. För det kan de flesta killar tydligen. Avgöra vad hennes blick eller leende betyder.
Att det kan ta tid är nåt som de flesta tjejer inte verkar vara intresserade av. Tjejer vill bli tagna med storm. Och då ska det gå undan, han ska kunna ta andan ur henne.
Känns inte som att du är så öppen för någon diskussion eftersom du verkar ha det väldigt klart för dig hur du upplever att det ÄR redan?
Tror att vi alla har förstått att du tycker att tjejer är svåra att läsa av och att du tycker att det orättvist vad gäller att ta initiativ och vad som kan uppfattas vara ett initiativ..
Kan bara tala för mig själv, hur jag gör om jag är intresserad av någon.. Visst kan det börja med ett leende och en blick, får jag inget som helst gensvar så kanske jag lägger ner där om jag nu inte är superintresserad!
Men om jag, efter det där leendet och blicken, uppfattar att han inte verkar totalt ointresserad så spinner jag väl vidare liksom. Hur man gör beror ju dock mycket på vad man har för slags relation till varandra redan och vad jag avser med flirten m.m.