• Anonym (Pier)

Ta initiativ

Tjejer tycker att de tar initiativet med killar, med blickar och leenden.
    Då har hon gjort sitt. Resten hänger på honom, om han törs komma fram.

Tycker tjejer att killar tar initiativet med tjejer när killarna tittar på er och ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-12 07:53
    Detsamma gäller nätdejting. Har tjejen varit inne på din sida så tog hon initiativet. Hon skrev inget, men det spelar ingen roll. Hon tog initiativet. Tydligen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta initiativ
  • Anonym (D)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 10:25:16 följande:

Jag fick nyss ett besök på min dejtprofil, en 10 år äldre kvinna. Hon skrev inget. Men hon tog ju initiativet så hon vill väl att jag skriver. Hon har inget foto.

Eller så är hon inte intresserad. Man blir inte intresserad av varenda person vars profil man besöker vet du.
  • Anonym (Pier)
    Anonym (D) skrev 2020-05-12 11:06:14 följande:
    Eller så är hon inte intresserad. Man blir inte intresserad av varenda person vars profil man besöker vet du.
    Men hon tog initiativet.
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 10:25:16 följande:

Jag fick nyss ett besök på min dejtprofil, en 10 år äldre kvinna. Hon skrev inget. Men hon tog ju initiativet så hon vill väl att jag skriver. Hon har inget foto.

Återigen så kan jag bara tala för mig själv.. när jag internetdejtade och gick in på någons profil som var intressant så skrev jag till personen! Om jag valde att INTE skriva så betydde det att jag INTE tyckte att personen verkade särskilt intressant!
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 09:20:24 följande:
    Jag skulle vilja att hon börjar prata med mig och visar intresse för mig.
    Så om en tjej börjar prata med dig så tycker du att det är okej som initiativ? Men inte att hon ler och söker ögonkontakt??
    På vilket sätt vill du att hon ska visa "intresse" för dig?
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-12 11:21:51 följande:
    Återigen så kan jag bara tala för mig själv.. när jag internetdejtade och gick in på någons profil som var intressant så skrev jag till personen! Om jag valde att INTE skriva så betydde det att jag INTE tyckte att personen verkade särskilt intressant!
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 09:20:24 följande:
    Jag skulle vilja att hon börjar prata med mig och visar intresse för mig.
    Så om en tjej börjar prata med dig så tycker du att det är okej som initiativ? Men inte att hon ler och söker ögonkontakt??
    På vilket sätt vill du att hon ska visa "intresse" för dig?
    Om en tjej ler mot mig och tittar så tänker jag att hon kanske tycker att jag ser trevlig ut. Det är ju kul.
    Men jag vet inte om hon är intresserad. Om en tjej börjar prata med mig, är nyfiken på mig, frågar saker, gör klart att hon skulle vilja träffas igen, då är det lättare att fatta att hon kanske är intresserad.
  • Anonym (!)

Det jag tror att de flesta kvinnor, de flesta män med för den delen, menar är att innan man överhuvudtaget går vidare med att visa sitt intresse så checkar man av med mer subtila metoder för att se om det ens finns någon chans. 

Har man svårt med det sociala verkar det som att man istället för att öppna sitt sinne och försöka förstå hur det fungerar på djupet så försöker man trycka in informationen i sina egna ramar. Det finns inget recept eller manus att följa. Människor är individer som fungerar olika. Man fungerar även olika tillsammans med olika människor och i olika situationer.

Om man känner att ens sociala förmåga är så dålig att man inte kan fungera på ett bra sätt tillsammans med andra människor så får man söka hjälp av någon professionell. 

Man kan aldrig förvänta sig att omgivningen ska anpassa sig efter problem man har själv. Det enda man kan göra är att ändra på sig själv. 

• CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 11:37:28 följande:
    Om en tjej ler mot mig och tittar så tänker jag att hon kanske tycker att jag ser trevlig ut. Det är ju kul.
    Men jag vet inte om hon är intresserad. Om en tjej börjar prata med mig, är nyfiken på mig, frågar saker, gör klart att hon skulle vilja träffas igen, då är det lättare att fatta att hon kanske är intresserad.
    När man träffar en person som man tycker är intressant, så är det ju kanske det enda man vet - att man tycker att hen ser trevlig ut! I det läget så vet man ju inte ens själv om man är genuint intresserad eller om man bara tycker att någon ser bra ut!
    När du ser att en tjej ler mot dig, vad gör du då?
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-12 12:32:50 följande:
    När man träffar en person som man tycker är intressant, så är det ju kanske det enda man vet - att man tycker att hen ser trevlig ut! I det läget så vet man ju inte ens själv om man är genuint intresserad eller om man bara tycker att någon ser bra ut!
    När du ser att en tjej ler mot dig, vad gör du då?
    Inget. Som jag skrev förut, hon kanske tycker att jag ser trevlig ut. Inte mycket att göra.
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 12:49:56 följande:
    Inget. Som jag skrev förut, hon kanske tycker att jag ser trevlig ut. Inte mycket att göra.
    Så även om du är intresserad av henne så gör du inget? Inte ens ler, eller tittar tillbaks?
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-12 12:58:40 följande:
    Så även om du är intresserad av henne så gör du inget? Inte ens ler, eller tittar tillbaks?
    Om hon är attraktiv så registrerar jag det, och ger väl ett snabbt ögonkast tillbaka. Men jag tänker att hon säkert bara kollade, som hon gör med alla andra människor. Behöver inte betyda nåt.
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 13:02:42 följande:
    Om hon är attraktiv så registrerar jag det, och ger väl ett snabbt ögonkast tillbaka. Men jag tänker att hon säkert bara kollade, som hon gör med alla andra människor. Behöver inte betyda nåt.
    Du har helt rätt i att det inte behöver betyda något att hon tittade.. men om hon är intresserad så kommer hon troligen inte att göra något mer om hon inte får någon bekräftelse eller uppmuntran från dig!

Så då tycker jag inte att du ska vara upprörd över att "tjejer bara kollar och ler" om du inte gör något själv..
Svar på tråden Ta initiativ