• Anonym (Pier)

Ta initiativ

Tjejer tycker att de tar initiativet med killar, med blickar och leenden.
    Då har hon gjort sitt. Resten hänger på honom, om han törs komma fram.

Tycker tjejer att killar tar initiativet med tjejer när killarna tittar på er och ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-12 07:53
    Detsamma gäller nätdejting. Har tjejen varit inne på din sida så tog hon initiativet. Hon skrev inget, men det spelar ingen roll. Hon tog initiativet. Tydligen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta initiativ
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 09:04:00 följande:
    Jag skrev i en annan tråd att jag ville veta hur tjejer gör när de visar intresse, tar första steget, tar initiativ. Det var bara en som svarade, och vi diskuterade fram och tillbaka. Hade velat fått lite mer input från andra tjejer också.
    Jag tycker att det är orättvist att tjejer tar initiativet när de tittar på och en kille och ler.
    Vem säger att det är så? Killar kan väl också ta initiativet genom att titta på en tjej och le? Men sen händer det ju inget om båda låter det stanna vid blickar och leenden.. för egen del så har jag inga problem att ta det vidare och visa att jag är intresserad, men vill väl ha lite gensvar först! 

Förstår att det du vill är att "vi" är mer tydliga? Hur skulle DU önska att en tjej visade intresse för dig? Och hur gör du själv?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 09:04:00 följande:

Jag skrev i en annan tråd att jag ville veta hur tjejer gör när de visar intresse, tar första steget, tar initiativ. Det var bara en som svarade, och vi diskuterade fram och tillbaka. Hade velat fått lite mer input från andra tjejer också.

Jag tycker att det är orättvist att tjejer tar initiativet när de tittar på och en kille och ler.

Det gör väl killar också? Det är väl en del i ett samspel? Ett sätt att se att den andre uppskattar kontakten. Om den man pratar med däremot kollar åt andra håller, ser sur ut och har ett allmänt ointresserat kroppspråk kan man ju tänka sig att den förmodligen i inte är så i tresserad.
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-12 09:13:21 följande:
    Vem säger att det är så? Killar kan väl också ta initiativet genom att titta på en tjej och le? Men sen händer det ju inget om båda låter det stanna vid blickar och leenden.. för egen del så har jag inga problem att ta det vidare och visa att jag är intresserad, men vill väl ha lite gensvar först! 

Förstår att det du vill är att "vi" är mer tydliga? Hur skulle DU önska att en tjej visade intresse för dig? Och hur gör du själv?
    Jag skulle vilja att hon börjar prata med mig och visar intresse för mig.
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-12 09:13:21 följande:

Förr, när jag gick fram till okända tjejer, så sa jag att jag tyckte de var söta och frågade om de ville fika nån dag.
    Senare, när det har varit tjejer som jag har varit intresserad av, så har vi pratat med varann, och jag har försökt lära känna dom, och visat intresse för dom.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 09:22:25 följande:

Förr, när jag gick fram till okända tjejer, så sa jag att jag tyckte de var söta och frågade om de ville fika nån dag.

Det är ju ett ganska "framfusigt" sätt att ta kontakt och funkar nog inte för de flesta (men givetvis finns det undantag, det finns ju folk som är helt fantastiska med att lyckas ta kontakt enkelt och snabbt.)

Om det är det som du menar med första steget har jag aldrig gjort det (och skulle aldrig göra det) och har aldrig varit med om att någon man/kille gjort så mot mig.
  • Anonym (Pier)

Jag fick nyss ett besök på min dejtprofil, en 10 år äldre kvinna. Hon skrev inget. Men hon tog ju initiativet så hon vill väl att jag skriver. Hon har inget foto.

• Anonym (Trög)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 07:30:30 följande:

Tjejer tycker att de tar initiativet med killar, med blickar och leenden.

Då har hon gjort sitt. Resten hänger på honom, om han törs komma fram.

Tycker tjejer att killar tar initiativet med tjejer när killarna tittar på er och ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-12 07:53

Detsamma gäller nätdejting. Har tjejen varit inne på din sida så tog hon initiativet. Hon skrev inget, men det spelar ingen roll. Hon tog initiativet. Tydligen.

Du verkar ha väldigt svårt att förstå sociala koder. Nej man tar inte initiativ om man enbart tittar på någon och ler. Det krävs betydligt mer och känner man inte av det har man problem med det sociala. Samma sak med nätdejting, att titta in på någons sida är inte att ta initiativ
  • Anonym (Pier)
    Anonym (Trög) skrev 2020-05-12 10:44:19 följande:
    Du verkar ha väldigt svårt att förstå sociala koder. Nej man tar inte initiativ om man enbart tittar på någon och ler. Det krävs betydligt mer och känner man inte av det har man problem med det sociala. Samma sak med nätdejting, att titta in på någons sida är inte att ta initiativ
    Nej, jag tycker inte heller att det är att ta initiativ. Undrar varför så många tycker det.
  • Anonym (Trög)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 10:51:03 följande:

Nej, jag tycker inte heller att det är att ta initiativ. Undrar varför så många tycker det.

Det är ingen som tycker det, det är du som tolkar in det själv i alla kommentarer i alla trådar
  • Anonym (Pier)
    Anonym (Trög) skrev 2020-05-12 10:56:48 följande:
    Det är ingen som tycker det, det är du som tolkar in det själv i alla kommentarer i alla trådar
    Jo, jag har sett folk skriva exakt det. 
Svar på tråden Ta initiativ