• Anonym (Pier)

Ta initiativ

Tjejer tycker att de tar initiativet med killar, med blickar och leenden.
    Då har hon gjort sitt. Resten hänger på honom, om han törs komma fram.

Tycker tjejer att killar tar initiativet med tjejer när killarna tittar på er och ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-12 07:53
    Detsamma gäller nätdejting. Har tjejen varit inne på din sida så tog hon initiativet. Hon skrev inget, men det spelar ingen roll. Hon tog initiativet. Tydligen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta initiativ
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-12 13:18:57 följande:
    Du har helt rätt i att det inte behöver betyda något att hon tittade.. men om hon är intresserad så kommer hon troligen inte att göra något mer om hon inte får någon bekräftelse eller uppmuntran från dig!

Så då tycker jag inte att du ska vara upprörd över att "tjejer bara kollar och ler" om du inte gör något själv..
    Tjejer får gärna kolla och le, men de ska inte påstå att de tar initiativet bara för att de kollar och ler.
  • Anonym (Pier)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 10:25:16 följande:

Jag fick nyss ett besök på min dejtprofil, en 10 år äldre kvinna. Hon skrev inget. Men hon tog ju initiativet så hon vill väl att jag skriver. Hon har inget foto.

Nu var hon inne igen. Är hon jätte-intresserad då, eftersom hon har tagit initiativ två gånger?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 10:25:16 följande:

Jag fick nyss ett besök på min dejtprofil, en 10 år äldre kvinna. Hon skrev inget. Men hon tog ju initiativet så hon vill väl att jag skriver. Hon har inget foto.

Haha. När jag försökte mig på nätdejting för ett gäng år sedan så tittade jag ju på olika mäns profiler (och skrev till de som jag tyckte verkade intressanta)

Då var det en man vars profil jag varit inne på men som jag inte skrivit till (för att jag inte var intresserad) som skrev till mig bara för attberätta att han inte var intresserad av mig.

Mycket märkligt. Han tyckte ju uppenbarligen att jag tagit kontakt med honom genom att titta på hans sida.

Men sen beror det ju på i vilket sammanhang man pratar om att "ta initiativ". Om man ger råd till en person som inte har några vänner och bara sitter hemma så kan ju att starta en nätprofil vara att någon form av initiativ till attkomma i kontakt med folk, precis som att gå med i en förening osv.

Menar man däremot att ta initativ till kontakt med en specifik person så gäller ju nåt annat förstås.
  • CitronTulo
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 13:21:32 följande:
    Tjejer får gärna kolla och le, men de ska inte påstå att de tar initiativet bara för att de kollar och ler.
    Klart att de inte tar något vidare initiativ om de inte får någon respons från dig.. vem kan förebrå dem, förutom du själv då uppenbarligen!
    Men förstår inte vad det är som du har problem med? Om du inte tar initiativ själv eller inbjuder till en tjej att ta initiativ? Vems fel är det? Det är ju liksom du själv som skapar problemet..
  • Anonym (Trög)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 11:11:08 följande:

Men hon tog initiativet.

Nej, hon tittade på din profil och ansåg att du verkade ointressant eftersom hon inte skrev
  • Tunnis
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 13:29:30 följande:
    Nu var hon inne igen. Är hon jätte-intresserad då, eftersom hon har tagit initiativ två gånger?
    Att gå in på någons profil på en dejting site är inte att ta initiativ, det är att kolla på någons profil.

Det vore initiativ om hon skickade ett medelande, möjligtvis en flirt på sin höjd om likar dina bilder och annat.

Att någon ler mot dig är inte heller någon form av initiativ, det är bara någon som ler mot dig.
  • Anonym (Pier)
    Tunnis skrev 2020-05-12 17:00:43 följande:
    Att gå in på någons profil på en dejting site är inte att ta initiativ, det är att kolla på någons profil.

Det vore initiativ om hon skickade ett medelande, möjligtvis en flirt på sin höjd om likar dina bilder och annat.

Att någon ler mot dig är inte heller någon form av initiativ, det är bara någon som ler mot dig.
    Och ändå hävdar tjejer att de då tar initiativ...
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 17:25:25 följande:

Vilka tjejer hävdar det? Och initiativ till vad? Kontakt?

Hur många tjejer har du hört som säger att de tar kontakt med en kille genom att kolla på hans profilsida?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 09:13:02 följande:

Men tycker du att tjejen tar initiativet med blickar och leenden som killen ska kunna läsa av, och sen är det upp till honom att gå fram till henne?

Om en kille kollar på en tjej och ler, har han tagit initiativet då, och då kan lika gärna hon gå fram till honom?

Har visst missat denna fråga.

Definitionen av vad "att ta initiativ" är låter jag vara. Kontakt är ett samspel så båda parter kommer behöva ta en massa initiativ till en massa saker för att det ska bli något.

Självklart har man inte "gjort sitt" genom att bara le mot en annan person. Om en person ler mot en så ler man väl tillbaka. När man då fått detta gensvaret kan man gå fram och säga hej om sammanhanget känns rätt för det. Ibland kanske det inte passar just då uatn nästa steg är att le och hälsa igen nästa gång man möter varandra och så småningom kanske man hamnar i ett sammanhang där det passar att börja prata med varandra. Det beror ju helt på sammanhanget, vad som funkar.

Men inte räcker det att bara le för all framtid. Självklart inte.
  • Anonym (Trög)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 17:25:25 följande:

Vilka tjejer hävdar det? Det finns mängder av tjejer som tar initiativ, uppenbarligen gör de det inte med dig
Svar på tråden Ta initiativ