Anonym (Pier) skrev 2020-05-12 10:25:16 följande:
Jag fick nyss ett besök på min dejtprofil, en 10 år äldre kvinna. Hon skrev inget. Men hon tog ju initiativet så hon vill väl att jag skriver. Hon har inget foto.
Haha. När jag försökte mig på nätdejting för ett gäng år sedan så tittade jag ju på olika mäns profiler (och skrev till de som jag tyckte verkade intressanta)
Då var det en man vars profil jag varit inne på men som jag inte skrivit till (för att jag inte var intresserad) som skrev till mig bara för attberätta att han inte var intresserad av mig.
Mycket märkligt. Han tyckte ju uppenbarligen att jag tagit kontakt med honom genom att titta på hans sida.
Men sen beror det ju på i vilket sammanhang man pratar om att "ta initiativ". Om man ger råd till en person som inte har några vänner och bara sitter hemma så kan ju att starta en nätprofil vara att någon form av initiativ till attkomma i kontakt med folk, precis som att gå med i en förening osv.
Menar man däremot att ta initativ till kontakt med en specifik person så gäller ju nåt annat förstås.