• Cnowle

    Ni som lägger ut avklädda bilder

    Så många sexiga bilder på mer eller mindre avklädda kroppar här på forumet... Men jag undrar ändå, och det här är en svår fråga att ställa på ett sätt som inte låter respektlöst eller nedlåtande (för det är det INTE):

    Finns det någon känsla av bekräftelse som gör att det blir lockande att lägga ut bilder på era vackra kroppar?

    Känner ni att det blir... ja, kanske som ett beroende, att få kommentarer och så om vad de som tittar skulle vilja göra med er?

    Eller ännu värre... Känns det som att det inte spelar någon roll? Finns det rentav ett inslag av självskadebeteende?

    Som jag skrev, det här är en svår fråga att ställa på ett bra sätt, men jag gör det för att jag ärligt och uppriktigt verkligen vill veta. I botten finns naturligtvis mitt eget dåliga samvete: Medverkar jag till att någon mår dåligt när jag ?dreglar? över vackra kroppar här på FL? Genom att indirekt uppmuntra människor att lägga ut bilder som de kanske innerst inne inte vill?

    Jag är man och känner väldigt starkt för jämställdhet och för respekt för kvinnor. Samtidigt är jag medveten om att driften att kolla på nakenbilder och porr finns inom mig liksom inom alla män. Och jag vill för död och pina inte ha någon ursäkt för att göra det, det är inte det jag är ute efter, utan jag ställer frågan för att jag uppriktigt och ärligt bryr mig.

    Det är också därför jag skriver under min egen nick och inte fullständigt anonymt. Jag hoppas att ni tar detta på rätt sätt och vill bidra till en konstruktiv diskussion. Vill någon hellre inboxa mig så välkommen att göra det.

  • Svar på tråden Ni som lägger ut avklädda bilder
  • nénuphar
    Anonym (Pastasallad) skrev 2020-05-19 14:14:39 följande:

    Om du tänker på Intima bilder så håller jag med. Kan inte förstå hur kvinnorna där blir uppmuntrade att lägga ut fler bilder av kommentarerna i tråden. Det gäller att ha skämskudden med eller scrolla snabbt igenom som gäller om man vill hänga där. 

    Så mycket desperation och ångest i kommentarerna :(


    Känner i och för sig inte direkt att kommentarerna är så avgörande för min medverkan.
  • nénuphar
    Anonym (Självklart) skrev 2020-05-20 16:01:19 följande:

    Det är inte svårt att räkna ut att de lider av psykisk ohälsa. Ingen normal människa gör så, bara de som har orimliga bekräftelsebehov, och det är oftast de med psykisk ohälsa. Det är inte ovanligt att kvinnor som lider av psykisk ohälsa säljer sex eller lättklädda bilder som ett självskadebeteende.

    Moderatorerna har plockat bort en hel del bröstbilder, medan andra fått vara kvar. Jag kan tycka att de ska ändra reglerna vad gäller detta och inte tillåta sådant här. Det är som sagt inget utvikningsforum.

    Bara det att inte förstå att bilderna man lägger ut kan komma att läggas ut på porrsidor eller att personen faktiskt viker ut sig inför tusentals människor tyder ju på något slags problem. Jag tror inte att många förstår hur utelämnade de egentligen är på FL när de lägger ut sånt och andra personliga bilder eller trådar som på annat sätt kan avslöja personens identitet.


    Var går gränsen för orimligt bekräftelsebehov? Vem avgör den? Hur mår du själv när du tillskriver folk du inte har någon relation till diagnoser för att de inte följer dina normer och värderingar?

    Det är en viss skillnad på att sälja sex och att lägga ut en bild av fri vilja men det kanske också handlar om att man kan ha olika syn på nakenhet? För dig kanske det är extremt intimt, för andra inte.

    Jag skulle också tro att de flesta i tråden fattar var bilder kan hamna (hamnar är ju rätt ord) men antingen tycker man inte att det är en så stor grej eller så blundar man för det. Allt du gör på internet lämnar spår. Varför tror du inte att andra användare fattar det? Jag skulle nog mera oroa mig för sajtens säkerhet då. Hål i den kan ju drabba alla användare.

    Bröstbilder från flera år tillbaka , särskilt på en person i tråden, ligger ju kvar så då verkar det ju mer handla om moderatorernas eget tycke och smak i så fall. Jag ser inte problemet riktigt. Om du inte vill se utvikningsbilder går du väl inte in i en tråd som heter intima bilder...eller? Precis som jag inte skulle gå in och läsa om krupphosta om jag inte hade intresse av det.
  • Anonym (Självklart)
    nénuphar skrev 2020-05-20 23:12:31 följande:

    Var går gränsen för orimligt bekräftelsebehov? Vem avgör den? Hur mår du själv när du tillskriver folk du inte har någon relation till diagnoser för att de inte följer dina normer och värderingar?

    Det är en viss skillnad på att sälja sex och att lägga ut en bild av fri vilja men det kanske också handlar om att man kan ha olika syn på nakenhet? För dig kanske det är extremt intimt, för andra inte.

    Jag skulle också tro att de flesta i tråden fattar var bilder kan hamna (hamnar är ju rätt ord) men antingen tycker man inte att det är en så stor grej eller så blundar man för det. Allt du gör på internet lämnar spår. Varför tror du inte att andra användare fattar det? Jag skulle nog mera oroa mig för sajtens säkerhet då. Hål i den kan ju drabba alla användare.

    Bröstbilder från flera år tillbaka , särskilt på en person i tråden, ligger ju kvar så då verkar det ju mer handla om moderatorernas eget tycke och smak i så fall. Jag ser inte problemet riktigt. Om du inte vill se utvikningsbilder går du väl inte in i en tråd som heter intima bilder...eller? Precis som jag inte skulle gå in och läsa om krupphosta om jag inte hade intresse av det.


    Som sagt, de som lägger ut såna bilder har oftast dålig självkänsla och söker bekräftelse. Hur kan man vilja att främmande slemmiga män/gubbar sitter och runkar åt ens kropp? Inte ett dugg bättre än att sälja sin kropp, det är ungefär samma sak förutom att männen får gratis bilder.

    Jag tycker att det finns gränser för vad man lägger ut och vad som bör vara tillåtet. En BH-bild eller trosbild tycker jag är okej, men att blotta bröst eller underliv tycker jag inte är okej.
  • Anonym
    Anonym (Självklart) skrev 2020-05-20 23:54:07 följande:
    Som sagt, de som lägger ut såna bilder har oftast dålig självkänsla och söker bekräftelse. Hur kan man vilja att främmande slemmiga män/gubbar sitter och runkar åt ens kropp? Inte ett dugg bättre än att sälja sin kropp, det är ungefär samma sak förutom att männen får gratis bilder.

    Jag tycker att det finns gränser för vad man lägger ut och vad som bör vara tillåtet. En BH-bild eller trosbild tycker jag är okej, men att blotta bröst eller underliv tycker jag inte är okej.
    Blottade undeliv är inte tillåtet så länge det inte handlar om arslen.
    Plastfyllda patts är väl inget att go på?

    Och sen gnäller de om att deras bilder är "snodda" när de själva har gett bort dem. *pinsamt*
  • nénuphar
    Anonym skrev 2020-05-21 11:11:28 följande:

    Blottade undeliv är inte tillåtet så länge det inte handlar om arslen.

    Plastfyllda patts är väl inget att go på?

    Och sen gnäller de om att deras bilder är "snodda" när de själva har gett bort dem. *pinsamt*


    Ja så kan man ju så klart ser det. Tycker du även det är pinsamt att anmäla en stöld av en mobiltelefon som du lagt ifrån dig på ett bord fullt synlig? Eller om någon tar dina bilder på ditt barn från låt säga Facebook och laddar upp dem i en peddoring? Det enda pinsamma jag ser i det är folk som inte vet skillnad på mitt och ditt, rätt och fel.
  • Anonym
    nénuphar skrev 2020-05-21 13:57:29 följande:
    Ja så kan man ju så klart ser det. Tycker du även det är pinsamt att anmäla en stöld av en mobiltelefon som du lagt ifrån dig på ett bord fullt synlig? Eller om någon tar dina bilder på ditt barn från låt säga Facebook och laddar upp dem i en peddoring? Det enda pinsamma jag ser i det är folk som inte vet skillnad på mitt och ditt, rätt och fel.
    Angående mobiltelefonen, nej.
    Angående bilder över lag, även med ungar på, ja.

    Jag anser att om man lägger ut bilder så får ta med i beräkningen att det kan hända. Sedan tycker jag inte att det är rätt, men att det kan ske får man räkna med.
  • nénuphar
    Anonym (Självklart) skrev 2020-05-20 23:54:07 följande:

    Som sagt, de som lägger ut såna bilder har oftast dålig självkänsla och söker bekräftelse. Hur kan man vilja att främmande slemmiga män/gubbar sitter och runkar åt ens kropp? Inte ett dugg bättre än att sälja sin kropp, det är ungefär samma sak förutom att männen får gratis bilder.

    Jag tycker att det finns gränser för vad man lägger ut och vad som bör vara tillåtet. En BH-bild eller trosbild tycker jag är okej, men att blotta bröst eller underliv tycker jag inte är okej.


    Märkligt synsätt. En bild är en bild. Det är inte min kropp och själ. Jag ger inte bort en del av mig själv med den och jag ser inte kommentarer om min kropp som något slags existensberättigande.

    Jag kan inte veta eller styra över andras eventuella fantasier, lika lite i tråden som i övriga livet.

    Är det mindre slemmigt om någon runkar till behå och trosor menar du? Låter mer som du har problem med nakenhet. Hur ser du förresten på män som lägger upp bilder? Du diskuterar mycket utifrån kvinnoperspektivet.

    Egentligen finns ingen uttalad regel om underliv eller bröst. Materialet får inte vara stötande står det i reglerna om jag inte missminner mig.
  • nénuphar
    Anonym skrev 2020-05-21 14:08:27 följande:

    Angående mobiltelefonen, nej.

    Angående bilder över lag, även med ungar på, ja.

    Jag anser att om man lägger ut bilder så får ta med i beräkningen att det kan hända. Sedan tycker jag inte att det är rätt, men att det kan ske får man räkna med.


    Varför räknar du med att telefonen ska få vara ifred då? Det kan ju ske? Det bör man ju ha med i beräkningen.
  • Anonym
    nénuphar skrev 2020-05-21 16:08:21 följande:
    Varför räknar du med att telefonen ska få vara ifred då? Det kan ju ske? Det bör man ju ha med i beräkningen.
    Det räknar jag inte med. Självklart är jag medveten om att den kan bli stulen.

    Du frågade om jag  skulle tycka att det är pinsamt att anmäla en stöld av en mobiltelefon . Det var det jag svarade på.
  • nénuphar
    Anonym skrev 2020-05-21 16:19:31 följande:

    Det räknar jag inte med. Självklart är jag medveten om att den kan bli stulen.

    Du frågade om jag  skulle tycka att det är pinsamt att anmäla en stöld av en mobiltelefon . Det var det jag svarade på.


    Ok. Så vi är eniga om att stöld är stöld ändå?
  • Anonym
    nénuphar skrev 2020-05-21 16:20:36 följande:
    Ok. Så vi är eniga om att stöld är stöld ändå?
    Ja, absolut.
Svar på tråden Ni som lägger ut avklädda bilder