Inlägg från: Anonym (Okunnig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Okunnig)

    Den kvinnliga motsvarigheten till "runka"?

    Ja, som rubriken lyder: vad är den kvinnliga motsvarigheten till ordet "runka"? Alltså rent stilmässigt? Ett mer vardagligt ord för att onanera som antingen syftar på kvinnor enbart, eller som iaf inkluderar kvinnor. Eller är det som på engelska, att det ursprungligen exklusivt manliga ordet numera även syftar på tjejer? Så att på samma sätt som man på engelska kan säga "wank" både när det gäller tjejer och killar så kan man säga "runka" om båda könen? Fast nä, det gör man väl inte??

    Please help!

  • Svar på tråden Den kvinnliga motsvarigheten till "runka"?
  • Anonym (Okunnig)
    Anonym (eee) skrev 2020-05-17 11:41:11 följande:

    klittra är iaf ett ord som föreslagits har jag läst 


    Klittra? Ok, tack så jättemycket!
  • Anonym (Okunnig)
    Anonym (Pulla) skrev 2020-05-17 11:43:13 följande:

    Den kvinnliga motsvarigheten till runka är pulla eller onanera. Hur kan man inte ha hört talas om det?


    Öh... vaddå inte hört talas om? Jag nämner ju till och med onanera i trådstarten, och säger att jag är ute efter ett alternativ till det. Och pulla - det är ju inte samma sak! Eller, alltså, det är ju ett mycket snävare ord. Personligen pullar jag aldrig när jag onanerar. Antar att du är en man, som inte riktigt har koll på kvinnors olika former av onani...
  • Anonym (Okunnig)
    Tukt skrev 2020-05-17 12:05:25 följande:

    Onanera gäller ju båda könen.
    Och just pulla avser ju penetration med finger. Eget eller annans och exakt så behöver ju inte onanin se ut.


    Exakt. Tack, Tukt!
Svar på tråden Den kvinnliga motsvarigheten till "runka"?