• Anonym (Jag)

    Han vet inte vad han vill och jag känner mig lite illa till mods

    Hej. Någon kanske känner igen något jag skriver för jag har gjort en tråd tidigare men tänkte skriva en lite mera utförligare tråd istället. Jag har dejtat en kille i 8 månader ungefär, vi bor i olika länder (Norden) och träffades på nätet. Efter att ha pratat flera månader online träffades vi påriktigt och sedan dess har vi hållit ihop. Vi har aldrig bestämt officiellt att vi är ihop men någon av oss har aldrig gjort något med någon annan så vi har levt som att vi varit ihop iallafall.

    För en och en halv vecka sedan vände det dock och han valde att avsluta oss. Jag ville inte detta så jag var jätte ledsen och försökte göra motstånd (inte fysiskt då) men utan resultat. Han hade bestämt sig och tyckte att det är nog bäst för oss båda. Jag var ledsen i en vecka och vi pratade inte alls med varann på hela denna vecka, tills i fredags då jag valde att ringa honom och be honom om ursäkt för de saker jag gjort fel från mitt håll och han uppskattade ursäkten. Vi pratade ett ganska långt samtal, även om annat också, hur livet är liksom och han berättade att han tycker det är roligt att prata med mig och han började en aning skifta sina tankar till om det nu var ett så bra val att lämna ändå...?

    Jag fick dock reda på att han under denna vecka av tystnad mellan oss tagit ner en dejting app och svipat runt lite, inte pratat med någon men kollat runt. Jag förstår att jag har inget att säga då han ju hade avslutat men jag kunde inte undgå att känna mig lite illa till mods, dejtingapp så snabbt efter att vi avslutat? Men... jag ville förstås fortfarande fortsätta förhållandet så vi avslutade samtalet med orden att *han/vi ska fundera på det*.

    Jag fick förhoppningar om att han kanske vänder och vi pratade normalt hela helgen, om vardagliga saker liksom, haft det ganska trevligt även om saker och ting varit långt ifrån det normala. Tills idag då jag kände att jag nog ändå vill ha ett svar på vad det är han vill så jag ringde honom och undrade om han funderat något än. Han svarade ja, han har funderat men inte kommit fram till något vettigt. Jag fortsatte ändå med att jag nog ville veta vart vi står liksom, vart har vi varandra? Så vi började prata om att vi ju inte är med någon annan liksom men han hade nog kvar sin dejtingapp fortfarande och berättade att han varit in och kollat om han fått någon matchning, han var nyfiken, ingen matchning dock.

    Själv gör jag ingenting, jag lever som att jag fortfarande har honom för jag tror/hoppas ju att han kommer tillbaka samtidigt som jag nu känner mig sårad pga detta med denhär dejtingappen. Vi pratade en del om den... Bl.a uttryckte han sig kring frågan om vad man gör med andra att han *gör inget med någon och han har inte fått något napp på appen heller så*. Jag började mer och mer känna mig som att vadå, är jag bara en tillfällighet tills han får napp eller? Så jag frågade om han skulle prata med någon tjej där då isåfall att han får napp? *kanske* svarade han.

    Till slut säger han att han menar såhär = Med mig pratar han för att kolla om han och jag blir till något igen och att han inte pratar med någon annan under tiden han funderar men när/om han får napp på appen och dom skriver till honom, så då får man väl se det då om man behagar att svara något, sa han. Att han skriver inte till någon själv men om någon annan skriver till honom så får han ju se det då, typ något sånt sa han.

    Och detta känns ganska olustigt för mig, känner mig fortfarande som att *vi får se om han väljer mig eller om han väljer ett eventuellt napp på appen*. Känns som att vänta på en bomb som kanske inte ens kommer? Känns lite som att jag ska *uppföra mig* nu och vara go å glad å snäll å trevlig så att han får rätt feeling för att fortsätta med mig eller något... Obs, inget han säger utan detta är bara mina känslor kring detta som jag försöker förklara för er...

    Jag kan inte kräva något, jag förstår det, han har ju egentligen avslutat bara att han nu ändå vill se om det blir till något... Vet inte vad jag ska göra? :(

  • Svar på tråden Han vet inte vad han vill och jag känner mig lite illa till mods
  • Anonym (.)

    Han letar uppenbarligen efter nån annan. Inte ens efter lite betänketid på en vecka så saknar han ju dig inte tillräckligt mycket.

    Ha lite självrespekt och acceptera inte att vara nr 2, andrahandsvalet. Det knäcker dig bara i längden.

    Var ledsen och sörj en tid. Men glöm den mannen.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (.) skrev 2020-05-18 20:00:12 följande:

    Han letar uppenbarligen efter nån annan. Inte ens efter lite betänketid på en vecka så saknar han ju dig inte tillräckligt mycket.

    Ha lite självrespekt och acceptera inte att vara nr 2, andrahandsvalet. Det knäcker dig bara i längden.

    Var ledsen och sörj en tid. Men glöm den mannen.


    Mjo, ibland känner jag samma, att jag borde respektera mig lite.... men jag ligger i underläge då det är mestadels jag han lämnar relationen för, då jag tyvärr betett mig kontrollerande och svartsjuk. Därav som jag gav honom en ordentlig ursäkt och bad om förlåtelse då jag insåg vad jag gjort, vilket han då uppskattade som sagt och han började gå på andra tankar och jag fick förhoppningar

    Men idag blev han arg på mig igen för att jag råkade göra såsom jag ofta gjorde under förhållandet. Inte tog hans ord direkt utan fortsatte pressa. Det var när jag frågade om han kommit fram till något och han sa att han inte gjort det men jag ändå ville få nåt typ av svar för jag ville verkligen veta vart vi stod, då tyckte han jag gjorde som jag *alltid gör* och så blev han arg. Och nångång hävde han ur sig att *det var jag som i fredags lade nån skit i huvet på honom om att vi kanske skulle fortsätta* ... Sånt här hade jag velat säga ifrån om och respektera mig själv lite, vadå nån skit? :( Inte snällt sagt tycker jag
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2020-05-18 20:14:28 följande:

    Mjo, ibland känner jag samma, att jag borde respektera mig lite.... men jag ligger i underläge då det är mestadels jag han lämnar relationen för, då jag tyvärr betett mig kontrollerande och svartsjuk. Därav som jag gav honom en ordentlig ursäkt och bad om förlåtelse då jag insåg vad jag gjort, vilket han då uppskattade som sagt och han började gå på andra tankar och jag fick förhoppningar

    Men idag blev han arg på mig igen för att jag råkade göra såsom jag ofta gjorde under förhållandet. Inte tog hans ord direkt utan fortsatte pressa. Det var när jag frågade om han kommit fram till något och han sa att han inte gjort det men jag ändå ville få nåt typ av svar för jag ville verkligen veta vart vi stod, då tyckte han jag gjorde som jag *alltid gör* och så blev han arg. Och nångång hävde han ur sig att *det var jag som i fredags lade nån skit i huvet på honom om att vi kanske skulle fortsätta* ... Sånt här hade jag velat säga ifrån om och respektera mig själv lite, vadå nån skit? :( Inte snällt sagt tycker jag


    Bad om ursäkt för detta också (INNAN han hade kommenterat vad jag gjort) för insåg att jag ju inte kan pressa honom på ett beslut så jag sa förlåt och att jag backar, att jag förstår att jag inte kan pressa honom
  • Anonym (nej)
    Anonym (Jag) skrev 2020-05-18 20:14:28 följande:
    Mjo, ibland känner jag samma, att jag borde respektera mig lite.... men jag ligger i underläge då det är mestadels jag han lämnar relationen för, då jag tyvärr betett mig kontrollerande och svartsjuk. Därav som jag gav honom en ordentlig ursäkt och bad om förlåtelse då jag insåg vad jag gjort, vilket han då uppskattade som sagt och han började gå på andra tankar och jag fick förhoppningar

    Men idag blev han arg på mig igen för att jag råkade göra såsom jag ofta gjorde under förhållandet. Inte tog hans ord direkt utan fortsatte pressa. Det var när jag frågade om han kommit fram till något och han sa att han inte gjort det men jag ändå ville få nåt typ av svar för jag ville verkligen veta vart vi stod, då tyckte han jag gjorde som jag *alltid gör* och så blev han arg. Och nångång hävde han ur sig att *det var jag som i fredags lade nån skit i huvet på honom om att vi kanske skulle fortsätta* ... Sånt här hade jag velat säga ifrån om och respektera mig själv lite, vadå nån skit? :( Inte snällt sagt tycker jag
    Han ser igen framtid för er två. Att han säger att han itne kommit fram till något men har sin dejtingapp kvar säger allt. 

    Antingen har han inte hjärta att dumpa dig igen rakt av eftersom ni ju ändå har trevligt ihop och han kan vilja ha dig kvar som vän och hoppas det går. Eller så tänker han att det kan vara bra att ha dig kvar hängandes i en tråd OM han nu inte hittar någon bättre. 

    Oavsett så är du inte kvinnan i hans liv. 
  • Anonyma Bonusmamman

    Han är ju ärlig och du kan inte ändra på vad han vill eller gör.

    Du får fundera ut om det fungerar för dig eller inte. Att ni är tillbaka på dejtingstadiet.

    Om du inte vill det utan vill vara i ett förhållande där ni inte träffar andra får du säga det.

    Bättre du vet nu och isåfall gå vidare om ni inte vill samma sak ???? tråkigt men bättre du hittar någon som vill samma sak som du!

  • Tecum

    Han är ärlig, han gillar dig men tror inte att relationen kommer att fungera. Jag förstår att du vill ha svar, jag är likadan, men att pressa honom var ett stort misstag. Du kan inte göra så mycket annat än att ligga lågt, vara vänlig och icke krävande när ni pratar och hoppas att han inte hittar någon bättre.

  • Anonym (,,,,,,,)

    Oavsett vilket behöver du nog absolut jobba på din svartsjuka o kontrollbehov, han fattar o märker ju av hur nära under ytan detta ligger eftersom du nu fortsatte pressa även efter att förhållandet är slut. Gör du inte detta kommer du ta med problematiken till nästa förhållande också. O det vill du inte tror jag. Så vänd dig till en psykolog eller så?

  • Anonym (ooo)

    Ni är inte på samma plats eller i samma fas och det ÄR skitsvårt att ha relation på distans hur länge som helst. Jag tror nog att han gjorde er båda en tjänst som avslutade om ni inte inom en snar framtid ens kan bo i samma land. 

    Du behöver släppa detta nu, gå vidare du också. 

  • Anonym (Hmm)

    Jag tror att det är bäst att du bara går vidare. Sällan det funkar att bli ihop med ett ex. Klipp kontakten. Sörj. Och sen när du sörjt klart kan du dejta nya.

  • Anonym (Jag)
    Tecum skrev 2020-05-18 20:43:04 följande:

    Han är ärlig, han gillar dig men tror inte att relationen kommer att fungera. Jag förstår att du vill ha svar, jag är likadan, men att pressa honom var ett stort misstag. Du kan inte göra så mycket annat än att ligga lågt, vara vänlig och icke krävande när ni pratar och hoppas att han inte hittar någon bättre.


    Så verkar det vara, han gillar mig men tror inte på det. Och det verkar vara sant det du säger kring pressade också, han har inte svarat mig ikväll så....
Svar på tråden Han vet inte vad han vill och jag känner mig lite illa till mods