Anonym (Blir förvånad) skrev 2020-05-24 19:29:02 följande:
Men snälla människor de kan inte anses okej detta. Hur tänker ni? Är detta något typiskt svenskt? Jag har aldrig hört ens talas om något liknande i o f s min släkt e svensk men jag kan inte på allvar tro på att ni tycker detta är okej. Det är ju en spärr man borde få i hjärnan direkt! Inte ens kunna vara möjligt att få känslor. Men! Om man nu får det så precis som svar på tal skrev så agerar man ju inte efter de känslorna.
Det känns som att ni som svarar har många egna skelett i era garderober därför rättfärdigar ni detta. Eller trollar.
Man blir förvånad på DIG..
Har du ens läst vad TS faktiskt skriver?
Vad är det för "spärrar" du pratar om?
Syskonen har ju inget, absolut INGET blodband mellan varandra.
De har ju ALDRIG vuxit upp heller med varandra. Men inte ens där skulle det bli fel då styvsyskon saknar blodsband mellan varandra.
Men många (inklusive mig) skulle se det som konstigt att de blev ihop när de vuxit upp under syskonliknande förhållanden.
Dessa "spärrar " du pratar om har man just för sina hel-halvsyskon.
Då dessa är just blodsband.
Sedan dina kommentar du har om de andra som svara, det säger en hel del om dig faktiskt än dem du kastar skit på. Vad är det som säger (objektivt) att din subjektiva moral är bättre än de andras moral som har svarat? Påminner dig innan du svar att tråden handlar om styvsyskon (d.v.s icke blodsband).