• Anonym (Ts)

Bli ihop med styvbror?

Anser ni att det är märkligt att bli ihop med sin styvbror, om föräldrarna blev ihop efter att barnen flyttat hemifrån? När de alltså inte har växt upp ihop? Jag tycker inte det är konstigt, även om det kanske är lite ovanligt.

• Svar på tråden Bli ihop med styvbror?
  • Anonym (Ruben)

Jag tycker inte att det är konstigt att det kan bli så. Min grannes son blev par med familjens fosterbarn, en flicka i samma ålde, och de fick flera barn ihop. Att hon var mycket otrogen bekom honom inget.

• Anonym (Blir förvånad)

Men hur tänker folk? Hur kan man ens tänka såna tankar om ens förälders partners barn?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Blir förvånad) skrev 2020-05-24 15:43:24 följande:

Men hur tänker folk? Hur kan man ens tänka såna tankar om ens förälders partners barn?

Tänka och tänka. Blir man kär så blir man väl?
  • EpicF
    Anonym (Blir förvånad) skrev 2020-05-24 15:43:24 följande:

Känslor är svåra att styra över. Blir man så blir man om det är ens "styvbror".
  • Anonym (Blir förvånad)

Asså detta land! Det är skandal. Fy fy fy för er alla haha asså tror ni trollar nästan med era svar

• Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Ts) skrev 2020-05-24 16:09:26 följande:
    Tänka och tänka. Blir man kär så blir man väl?
    Det betyder inte att man agerar efter de känslorna.
  • neverpreggo

Inte konstigt om de inte är uppväxta ihop. Men kan bli krångligt om det tar slut så skulle tänka efter rejält innan.

• Anonym (Blir förvånad)

Men snälla människor de kan inte anses okej detta. Hur tänker ni? Är detta något typiskt svenskt? Jag har aldrig hört ens talas om något liknande i o f s min släkt e svensk men jag kan inte på allvar tro på att ni tycker detta är okej. Det är ju en spärr man borde få i hjärnan direkt! Inte ens kunna vara möjligt att få känslor. Men! Om man nu får det så precis som svar på tal skrev så agerar man ju inte efter de känslorna.

Det känns som att ni som svarar har många egna skelett i era garderober därför rättfärdigar ni detta. Eller trollar.

• Cavill
    MrsJenka skrev 2020-05-24 14:17:40 följande:

Jag tycker inte att det är konstigt ens om de vuxit upp ihop. De är ju inte syskon.

Inte via blodsband nej, men växer man upp som syskon så är man syskon oavsett.

I Sverige får man lov att gifta sig med sitt halvsyskon. OM man inte vuxit upp tsm.
    Vad säger det dig? 
  • Cavill

För att svara på Ts, nej det är inte konstigt. 
    Det handlar om två vuxna människor som inte vuxit upp tsm. 

Svar på tråden Bli ihop med styvbror?