• Sussna85

Ivf Maj 2020

Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

• Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • Missempi
    Lillamiia skrev 2020-06-10 20:42:31 följande:

Nu kan jag säga att jag vet hur det känns... av sex ägg blev ett befruktat, men tyvärr delade sig den inte så får inte ens ett ägg insatt. Inga ägg blev alltså bra och försöket blev misslyckat. Är helt förstörd just nu

Men vaaa??? :( ringde dom inte? Åkte du dit å dom sa det?

Men stackars! Fy fasen! :( skriver pm.
  • lillalillas

Nu kan jag säga att jag vet hur det känns... av sex ägg blev ett befruktat, men tyvärr delade sig den inte så får inte ens ett ägg insatt. Inga ägg blev alltså bra och försöket blev misslyckat. Är helt förstörd just nu

Nej usch så tråkigt :( Lider så med dig.. Ringde de och berättade idag och sa det något om varför det blev det resultatet? Förstår att det gör ont men ge inte upp! <3 Stor kram
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-10 21:01:16 följande:

Nej fy, jo känslan är förfärlig och jag kände mig så tom,ledsen och misslyckad när jag fick beskedet. Jag kan bara säga att jag lider med dig någe oerhört. Fy fan.

En stor kram till dig!

Ja exakt så känner jag. Känner mig otillräcklig och att jag inte kan göra något som ska vara så självklart som att bli med barn. Känner mig arg o besviken på min kropp. Tycker synd om min sambo också som inte har något fel förmodligen och ska få gå igenom det här pga mig, även om det inte är något man kan rå för. Men du vet hur tankesättet går igång? Vi kan lida tillsammans <3 hur gick de för dig med det där sista samtalet ang ägget? Va de helt kört?
  • Lillamiia
    lillalillas skrev 2020-06-10 21:38:38 följande:

Nej usch så tråkigt :( Lider så med dig.. Ringde de och berättade idag och sa det något om varför det blev det resultatet? Förstår att det gör ont men ge inte upp! <3 Stor kram

Jaa tack för medlidandet ja de ringde ett par timmar innan vi skulle va får. 1,5 timme innan vi skulle åka in ringer dom liksom. Ja har ju hela tiden tänkt att ju längre tiden går så kanske det ändå betyder något positivt att de iaf finns ett ägg att sätta in. Dom sa att dom inte kan veta vrf dom andra äggen inte blev befruktade men de kan ju ha att något att göra med mina ägg. Så sjukt att fem ägg som har 100.000 spermier runtomkring sig inte blir befruktade alls? Ja tror de är något med äggen. Typ att dom är dåliga eller typ hårda i skalet för spermierna att ta sig igenom. Nä vi ska inte ge upp men nu en tid framöver kommer de vara tufft :-/ kram
  • Lillamiia
    Missempi skrev 2020-06-10 21:20:54 följande:

Men vaaa??? :( ringde dom inte? Åkte du dit å dom sa det?

Men stackars! Fy fasen! :( skriver pm.

Nu har vi ju redan skrivit till varandra men ville ändå svara dom ringde ju precis innan vi skulle typ åka o meddelade. Hon sa?har du tid en minut?? O ja bara fick ont i magen och fattade direkt..
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-10 22:03:14 följande:
    Ja exakt så känner jag. Känner mig otillräcklig och att jag inte kan göra något som ska vara så självklart som att bli med barn. Känner mig arg o besviken på min kropp. Tycker synd om min sambo också som inte har något fel förmodligen och ska få gå igenom det här pga mig, även om det inte är något man kan rå för. Men du vet hur tankesättet går igång? Vi kan lida tillsammans <3 hur gick de för dig med det där sista samtalet ang ägget? Va de helt kört?
    Jo... vet jag att felet ligger på mig, så jag förstår precis dina känslor, känner ångest mot min sambo att jag bara inte kan ge honom ett barn utan att det ska kosta på vår relation, pengar och lidande.

Men nej, det är inget vi kan råda påHjärta Men känslor går inte alltid att styra över. Och tankar likaså.

Näpp inge bra. Alla ägg kasserades. Så vi får oxå börja om på ruta ett.
  • Clemmentina

Åh nej vad tråkigt att läsa. Lider med dig! Det är verkligen ångest att ska ringa precis innan man ska dit. Körde de vanlig befruktning eller icsi? Hoppas det bara var otur den här gången.
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-10 22:50:08 följande:

Jo... vet jag att felet ligger på mig, så jag förstår precis dina känslor, känner ångest mot min sambo att jag bara inte kan ge honom ett barn utan att det ska kosta på vår relation, pengar och lidande.

Men nej, det är inget vi kan råda på Men känslor går inte alltid att styra över. Och tankar likaså.

Näpp inge bra. Alla ägg kasserades. Så vi får oxå börja om på ruta ett.

Jag vet att jag inte är det enda så på ett sätt förstår jag hur pass vanligt det är men ja vill inte inse det. Vi känner samma. :-/ usch då vad trist, vi hade ett befruktat ju men den delade sig inte ens. Ja vet inte vad ja ska tro vad tror du? Ni gjorde standard eller hur? Ingen injektion med spermierna i äggen?
  • Lillamiia
    Clemmentina skrev 2020-06-10 22:57:52 följande:

Åh nej vad tråkigt att läsa. Lider med dig! Det är verkligen ångest att ska ringa precis innan man ska dit. Körde de vanlig befruktning eller icsi? Hoppas det bara var otur den här gången.

Tack snälla ja de va verkligen på håret att dom ringde precis innan. Ja tror ju att allt har en mening men denna är svår att begripa. Vi körde vanlig befruktning. Ja hoppas dom kan göra icsi nästa gång och att det blir bättre då :-/
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-10 23:39:43 följande:
    Jag vet att jag inte är det enda så på ett sätt förstår jag hur pass vanligt det är men ja vill inte inse det. Vi känner samma. :-/ usch då vad trist, vi hade ett befruktat ju men den delade sig inte ens. Ja vet inte vad ja ska tro vad tror du? Ni gjorde standard eller hur? Ingen injektion med spermierna i äggen?
    Vi gjorde vanligt ivf jo denna gång, nu ville läkaren pröva med Menopur denna gång, ska ge bättre äggkvalitet och innehåller både follikelstimulerande hormon och luteiniserande hormon vad jag har läst. Så är annorlunda än Gonal F:en jag hade sist.

Fundera oxå på ICSI, men mina ägg blev befruktade men de var ju delningen som inte blev som den skulle, så spermierna verka ju kunna ta sig in iallafall.

Tänker ni vänta en stund nu eller vill ni köra igång med nytt försök så fort ni får klartecken att fortsätta?
Svar på tråden Ivf Maj 2020