• Sussna85

Ivf Maj 2020

Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

• Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • cino80
    Lillamiia skrev 2020-06-25 22:28:38 följande:

Jag förstår det. Man vågar inte lita på att det faktiskt är något där inne som växer o gror till en liten människa hör av dig då?

Absolut, jag meddelar hur det gick. :)
  • Sussna85
    cino80 skrev 2020-06-26 23:10:13 följande:
    Jag vet inte om jag längtar till den där smärtan igen. Vet att jag under förlossningen tänkte ?aldrig i livet att jag gör om det här?. Men så fort han var ute så var allt glömt och jag tänkte snarare ?det var ju inte så farligt det där?. Haha, snacka om att kroppen lurar en.

Jag tror personligen just att stress är bland det farligaste för kroppen. Jag har själv ett stressigt jobb och så allt annat på det gör ju inte saken bättre. Har verkligen försökt att ändra tankesättet (så gott det nu går) och göra andningsövningar när det har behövts. Sen vet ju inte jag om det påverkar just den saken, men kroppen mår inte bra av långvarig stress, det är ju känt. Träning är även den bästa medicinen. Man kan bara göra sitt bästa, resten ligger utanför ens egna kontroll. :) Så jag hoppas verkligen att panikångesten och sömnlösheten blir bättre.

Ja, det blir alltid känslosamt. De flesta grät även denna gång. Mycket pga att de vet hur mkt vi kämpat för det (över 2 år nu).
    Ja är det inte otroligt hur kroppen och tanken fungerar!
    Men en sak som nog är sann, det är nog meningen att man ska glömma förlossningssmärtan ganska snabbt,haha.
    Annars skulle vi vara mycket färre människor på denna jordSkrattande

Tränar gör jag flera gånger i veckan, det håller ner min stressnivå rejält.
    Sen är det som du säger, man kan bara göra sitt bästa, och sen lägga resten till det man nu tror på.

• cino80

Jag förstår det. Man vågar inte lita på att det faktiskt är något där inne som växer o gror till en liten människa hör av dig då?

Hej! Glömde skriva att jag var hos läkaren och allt såg bra ut än så länge. Hade dock fortfarande svullna äggstockar. Men så roligt att få se den lilles hjärta slå. :)
  • cino80

Hej! Glömde skriva att jag var hos läkaren och allt såg bra ut än så länge. Hade dock fortfarande svullna äggstockar. Men så roligt att få se den lilles hjärta slå. :)
  • Lillamiia
    cino80 skrev 2020-07-03 20:57:07 följande:

cino80 skrev 2020-07-03 20:57:41 följande:

Vad skönt att höra! Oki, såg dom det på ultraljudet att dom va svullna?
  • Sussna85
    cino80 skrev 2020-07-03 20:57:07 följande:
    Vad roligt och skönt att höra!
  • cino80
    Lillamiia skrev 2020-07-03 21:41:43 följande:

Vad skönt att höra! Oki, såg dom det på ultraljudet att dom va svullna?

Ja, verkligen. Ja, hon såg det på ultraljudet. :)
  • Sussna85

Hur går det för alla här? Njuter av somaren? GladSolig

Här väntar jag på mensen som inte behagar vara regelbunden nu bara för att jag vill det, borde ha kommit för tre dagar sen men lyser med sin frånvaro.
    Alla medicament väntar på mig i kylskåpet,så jag vill bara börja ivf nr 2 NU!

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-07-14 08:30:27 följande:

Hur går det för alla här? Njuter av somaren?

Här väntar jag på mensen som inte behagar vara regelbunden nu bara för att jag vill det, borde ha kommit för tre dagar sen men lyser med sin frånvaro.

Alla medicament väntar på mig i kylskåpet,så jag vill bara börja ivf nr 2 NU!

Håller tummarna för att mensen kommer inom kort så att du kan köra igen. Skönt att kliniken är öppen även på sommaren! Vi får pausa till september (fanns inga tider förrän dess) och ska då göra återföring med våra andra blastocyst. I väntan på det kör jag lchf...har läst att det kan öka chanserna att lyckas.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-07-14 11:08:29 följande:
    Håller tummarna för att mensen kommer inom kort så att du kan köra igen. Skönt att kliniken är öppen även på sommaren! Vi får pausa till september (fanns inga tider förrän dess) och ska då göra återföring med våra andra blastocyst. I väntan på det kör jag lchf...har läst att det kan öka chanserna att lyckas.
    Då hoppas jag på er tur att det ska lyckas nu i September då {#emotions_dlg.flower}
    De verkar vara hårt tryck, ni går till Sahlgrenska eller hur?
Svar på tråden Ivf Maj 2020