Frågor86 skrev 2020-06-02 19:29:01 följande:
Tack för ditt svar Kjell.
Jo, det ligger väl i deras intresse att svara så, men har ändå svårt att tro att de ljuger rakt ut, men vem vet.
Är beroende av arbete för att försörja familjen, har ett tillfälligt arbete som tar slut i slutet av september. Men skulle vilja göra något annat och få en fast anställning. Så, kommer fortsätta söka jobb. Skulle gärna vilja utbilda mig under tiden (för att kunna få ett arbete med fast anställning och lite bättre lön osv), men problemet är att jag är i behov av arbete och inkomst, och vill inte ta på mig fler lån som CSN och kan inte flytta till annan ort för att studera. Så distansutbildning vore bra, men många är på 1,5 och längre tid och heltid.
Förstår att många måste vara långa så klart. Men just därför låter det lockande med en något kortare utbildning, som man kan studera på distans, välja när man ska börja, studera i egen takt osv, på kvällar, helgar osv, samtidigt som man arbetar. Men om dessa utbildningar inte är något bra, så vill jag inte slösa pengar, om det inte ger något.
Det står inte hur länge denna utbildning är, men kanske kan den vara ett alternativ att studera på distans, på kvällar och helger, samtidigt som jag arbetar?:
www.hermods.se/utbildningar-tjanster/gymnasial-yrkesutbildning/administrator-nationellt-yrkespaket/
Hur skulle du som rekryterare värdera Hermods "Administratör - nationellt yrkespaket" ? Något att satsa på?
Det du efterfrågar är en motsägelse i sig. Du vill ha en enkelt, kortare utbildning som inte tar lång tid och som du kan göra parallellt med jobb och familj, samtidigt som den ska vara bra och leda till jobb.
Väldigt förenklat är det så att för att vara bra bör en utbildning ha ett rejält innehåll och vara krävande.
Hermodsutbildningen är på gymnasienivå och motsvara ca en termins heltidsstudier, i det ingår praktik. Den verkar också följa gymnasiet kursplan och innehålla praktik. Känns hyfsat seriöst. Hermods är också ett mer känt utbildningsbolag och samarbetar med många kommuner.