• Anonym (Vesper)

    Dejta ungkarl?

    Det senaste året har jag haft möjlighet att dejta två stycken. Båda är i åldern 40- 50. Jag har dock avstått trots att jag tycker båda ser bra ut. Detta känns ju ytligt men samtidigt skrämmer det mig. Tänker att vad är det för fel på dom, vad kan dom om relationer....

    Finns det någon kvinna här inne som har blivit tillsammans med en ungkarl? Hur har det funkat i så fall?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-28 08:22
    Med ungkarl menar jag en man som aldrig varit i ett förhållande eller bott tillsammans med en kvinna. Vet dock inte bakgrunden till varför de lever ensamma, kanske trivs de som singlar eller så är det p g a något annat.

  • Svar på tråden Dejta ungkarl?
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Nikk) skrev 2020-05-28 12:24:40 följande:

    Jo. Spermier försämras. Känner en över 70 som är småbarnspappa. Alla ungarna har diagnoser.


    Oerhört individuellt. Risken ökar något med åren men det betyder inte att alla barn får diagnos. 50% dna är från mamma också. Jag känner flera äldre män runt 60 som fått friska barn. Och jag känner två unga par under 25 som fått barn med downs syndrom... Allt är relativt..
  • Anonym (Nikk)
    Anonym (Andreas) skrev 2020-05-28 13:06:59 följande:
    Oerhört individuellt. Risken ökar något med åren men det betyder inte att alla barn får diagnos. 50% dna är från mamma också. Jag känner flera äldre män runt 60 som fått friska barn. Och jag känner två unga par under 25 som fått barn med downs syndrom... Allt är relativt..
    Ja, bara man är medveten om riskerna. Jag skulle inte rekommendera att skaffa barn med en stofil.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Nikk) skrev 2020-05-28 13:29:55 följande:

    Ja, bara man är medveten om riskerna. Jag skulle inte rekommendera att skaffa barn med en stofil.


    45 år är inte särskilt mycket stofil.

    Bara 20-åringar med åldersnoja som tycker livet är passé efter 25..
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vesper) skrev 2020-05-28 12:16:38 följande:
    Nej, det känns inte helt ok för mig. Men det lär jag ju få reda på INNAN jag väljer att gå vidare med nån av dom.
    Varför skulle det inte vara ok om han verkar intressant i övrigt?
  • Physalis

    Jag tycker inte det är fel att vara uppmärksam om någon var har varit ungkarl hela vägen upp till 40 års åldern. Det kan ju innebära en hel del egenheter såklart. Du verkar ändå lite intresserad av båda de här männen, så var uppmärksam men ge dem en chans.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Två)

    Jag har erfarenhet av att ha dejtat fyra ungkarlar, och nej, nej, nej. Håll dig borta! Alla fyra var väldigt... speciella. Den ene ville bara ha en hushållerska kom det fram, en är jag helt säker på att han har asberger (men tror inte han vet det själv), en har stora psykiska problem och en luktade urin och hade världens äckligaste läppar. Alla är mellan 40-50 år, två av dem oskulder. Jag kommer hålla mig långt borta från dessa typer av män framöver, så mycket kan jag säga. Två av dem hade heller inte klippt navelsträngen utan hade ett sjukligt behov av dagligt umgänge med mamma och pappa... Fruktansvärt avtändande. Tre av dessa fyra har bristande hygien både kroppsligt och sett till hemmet.

  • Anonym (J)

    Jag har en sån man. Han var 30+ när vi träffades och hade aldrig ens haft ett förhållande. Han är hellre singel än bara tar nån för att slippa vara ensam.

    Det har gått jättebra.

  • Anonym (Nikk)
    Anonym (Z) skrev 2020-05-28 13:41:14 följande:
    Varför skulle det inte vara ok om han verkar intressant i övrigt?
    Dålig sex. Kvinnor vill inte lära upp en fumlig oskuld. Han ska kunna ta kommandot.
  • Anonym (F)
    Anonym (Nikk) skrev 2020-05-28 20:02:25 följande:

    Dålig sex. Kvinnor vill inte lära upp en fumlig oskuld. Han ska kunna ta kommandot.


    Det kanske han kan efter lite övning. Min man var 34 när jag träffade honom och han var oskuld. Klart han inte kunde ta kommandot i början men det tog inte många månader innan han kunde ta mig med besked.
  • Anonym (Nikk)
    Anonym (F) skrev 2020-05-28 20:09:06 följande:
    Det kanske han kan efter lite övning. Min man var 34 när jag träffade honom och han var oskuld. Klart han inte kunde ta kommandot i början men det tog inte många månader innan han kunde ta mig med besked.
    Jag tror också en oskuld kan vara bra. Men de flesta kvinnor tror inte det.
  • Anonym (Vesper)
    Anonym (Z) skrev 2020-05-28 13:41:14 följande:
    Varför skulle det inte vara ok om han verkar intressant i övrigt?
    Precis, sex kan ju de allra flesta ha och lära sig. Jag föredrar att han är oskuld framför att han har legat runt med många.
  • Anonym (Vesper)
    Anonym (Två) skrev 2020-05-28 19:08:23 följande:

    Jag har erfarenhet av att ha dejtat fyra ungkarlar, och nej, nej, nej. Håll dig borta! Alla fyra var väldigt... speciella. Den ene ville bara ha en hushållerska kom det fram, en är jag helt säker på att han har asberger (men tror inte han vet det själv), en har stora psykiska problem och en luktade urin och hade världens äckligaste läppar. Alla är mellan 40-50 år, två av dem oskulder. Jag kommer hålla mig långt borta från dessa typer av män framöver, så mycket kan jag säga. Två av dem hade heller inte klippt navelsträngen utan hade ett sjukligt behov av dagligt umgänge med mamma och pappa... Fruktansvärt avtändande. Tre av dessa fyra har bristande hygien både kroppsligt och sett till hemmet.


    En är som sagt vältränad och har inte dålig hygien, det har jag noterat och sånt syns. 

    Men varför fortsatte du dejta dessa män, du bör väl ha märkt ganska snabbt att han luktade urin?
Svar på tråden Dejta ungkarl?