• Anonym (AE)

    Mina barn vill inte se mig

    Jag har tre vuxna barn med min föredetta. Vi hade varit ihop i 30 år när jag för ett tag sedan valde att skilja mig. Jag hade dessutom träffat en annan under en längre tid innan jag sa något (vidrigt beteende av mig, och det finns inget jag ångrar så mycket som det). Jag bor nu ihop med min nya och barnen har i stort sett sagt upp kontakten med mig. Det är en stor sorg för mig och jag har dessutom tre barnbarn som är små och jag vill så gärna vara delaktig i deras uppväxt. Rörigt inlägg men jag är så ledsen. Vad tycker ni jag ska göra? Får jag skylla mig själv eller borde dom reagerat annorlunda? Behöver någon annans tankar känner jag.

  • Svar på tråden Mina barn vill inte se mig
  • Anonym (ems)

    Det där är rätt vanligt. Du har klantat till situationen rejält. Och dina barns reaktioner är fullt normala. Deras ena förälder har svikit och bedragit deras andra förälder och det kan kännas förjävligt. Så ja, du får skylla dig själv.

    Det enda du kan göra nu är att be alla inblandade om ursäkt och visa att du ångrar dig och sedan hoppas att tiden läker såren.

  • Elin P

    Har du krupit till korset och verkligen bett om ursäkt för ditt beteende? Kanske skulle du kunna skriva brev till dina barn och be om ursäkt?

  • Mandel

    Nu kommer jag och är så där konstig igen, men det som sker mellan vuxna är de vuxnas ansvar anser jag.
    Ja, du betedde dig fruktansvärt illa mot din partner, men det är en sak mellan er två anser jag.

    Eftersom dina barn har egna barn så borde de vara mognare och ha mer förståelse kring det här med relationer och kanske även förstå att det funnits en bakomliggande orsak till varför du hade någon vid sidan om.
    Fortfarande inte ok att vänsterprassla, men det går kanske ändå att förstå varför du gjorde det om man har alla fakta. 

    Be om ursäkt och försök förklara varför det hände för dem och ge dem tid.
    Förmodligen är de även aviga mot din nye, men förklara för dem att det var du som inte skötte dig och att din nye inte är ansvarig för din och barnens fars dåliga relation som orsakade att du var otrogen.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Whitehorse1979
    Elin P skrev 2020-05-28 10:31:37 följande:

    Har du krupit till korset och verkligen bett om ursäkt för ditt beteende? Kanske skulle du kunna skriva brev till dina barn och be om ursäkt?


    Ställer mig här.
    Har du tagit ditt ansvar fullt ut?
    Be om ursäkt på riktigt.

  • Mrs Moneybags

    Du har satt dig i en tuff sits. Du bedrog deras mamma och sedan lämnade du henne. Det är klart att de tar hennes parti i detta. Om du tänker efter hade du nog inte förväntat dig något annat?

    Det enda du kan göra är att fortsätta skicka presenter och grattiskort till barn och barnbarn så att du visar att du inte glömmer dem oavsett det som hänt. Och ja, be om ursäkt 1000 gånger om. 

  • cosinus
    Mrs Moneybags skrev 2020-05-28 10:39:08 följande:

    Du har satt dig i en tuff sits. Du bedrog deras mamma och sedan lämnade du henne. Det är klart att de tar hennes parti i detta. Om du tänker efter hade du nog inte förväntat dig något annat?

    Det enda du kan göra är att fortsätta skicka presenter och grattiskort till barn och barnbarn så att du visar att du inte glömmer dem oavsett det som hänt. Och ja, be om ursäkt 1000 gånger om. 


    Missar jag något? Kan inte se att det nödvändigtvis är en man som skrivit detta?
  • Anonym (Anonym)
    Mrs Moneybags skrev 2020-05-28 10:39:08 följande:

    Du har satt dig i en tuff sits. Du bedrog deras mamma och sedan lämnade du henne. Det är klart att de tar hennes parti i detta. Om du tänker efter hade du nog inte förväntat dig något annat?

    Det enda du kan göra är att fortsätta skicka presenter och grattiskort till barn och barnbarn så att du visar att du inte glömmer dem oavsett det som hänt. Och ja, be om ursäkt 1000 gånger om. 


    Vadå "du bedrog deras mamma"? TS kan lika gärna vara en kvinna som bedragit sin man.
  • Vanessa89
    Mrs Moneybags skrev 2020-05-28 10:39:08 följande:

    Du har satt dig i en tuff sits. Du bedrog deras mamma och sedan lämnade du henne. Det är klart att de tar hennes parti i detta. Om du tänker efter hade du nog inte förväntat dig något annat?

    Det enda du kan göra är att fortsätta skicka presenter och grattiskort till barn och barnbarn så att du visar att du inte glömmer dem oavsett det som hänt. Och ja, be om ursäkt 1000 gånger om. 


    Ingenstans i inlägget framgår det om det är mamman eller pappan.. Är nyfiken på hur du fällde det avgörandet?
  • Mrs Moneybags
    cosinus skrev 2020-05-28 10:46:29 följande:
    Missar jag något? Kan inte se att det nödvändigtvis är en man som skrivit detta?
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-28 10:46:57 följande:
    Vadå "du bedrog deras mamma"? TS kan lika gärna vara en kvinna som bedragit sin man.
    Vanessa89 skrev 2020-05-28 10:47:09 följande:
    Ingenstans i inlägget framgår det om det är mamman eller pappan.. Är nyfiken på hur du fällde det avgörandet?
    Det har ni rätt i. Jag bara läste det så. Vet inte varför. 


Svar på tråden Mina barn vill inte se mig