• molly50

    Analsex utan att fråga

    Anonym (Känslig, ja kanske) skrev 2020-05-30 12:53:24 följande:
    Ok, jag tycker att det är lite samma sak iom att hon inte säger nej eller visar med kroppen att hon inte vill.

    Jag är heterosexuell så inga kvinnor för min del.
    Du idiotförklarar ju män när du tycker att det inte räcker med att inte ge positiv respons utan att man tydligt måste säga nej.
    Borde man inte själv märka om ens partner inte ger någon respons?
    Vad får man egentligen ut av att ha sex med någon som inte tydligt visar att h*n vill?
    När det gäller sådana saker som analsex så är det något man måste prata med varandra om innan.
    Man kan bli chockad och av den anledningen inte kunna säga nej.
    Att bara köra in kuken i arslet utan att ha tagit reda på om partnern vill det är INTE samma sak som att byta ställning och tro att ens partner ska vara ok med det.
  • molly50
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-05-30 23:29:54 följande:

    Sen vill jag säga det angående våldtäkt och inte att det är väl det som är grejen med samtycke, att man ska säkerställa att den andra parten är med på vad man nu vill göra. Analsex känns ju som en sak att kolla först. Men ja, jag tar på mig att jag inte sa ifrån eller drog mig undan. Jag lät det ske. Svårt för han då att veta. Men hade han frågat hade jag haft mer tillit.


    Jag tycker inte att du ska ta på dig det här.
    Han borde ha pratat med dig innan och frågat om du är ok med det.
     Inte bara tagit det för givet.
    Prata med honom och gör klart för honom att det han gjorde inte var ok.
    Blir han sur då så tror jag du vet vad du ska göra.
  • molly50
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-06-01 09:41:42 följande:

    Tack för alla svar och för stöd.


    Uppdatera oss gärna om hur det går.  Hjärta
  • molly50
    Anonym (OA) skrev 2020-06-01 18:08:53 följande:
    Jag vet inte om jag skulle kalla det våldtäkt faktiskt. Han trodde säkert att jag var helt vaken eftersom jag rörde på mig och var halvvaken. Men något samtycke fanns inte och det var helt klart över gränsen. Det finns gråzoner vet du.
    Visst finns det gråzoner.
    Men jag tycker också det här är ett övergrepp.
    Den nya samtyckeslagen har inte tillkommit utan anledning.
    Han gick långt över gränsen för vad som är ok.
    Och han använde inte ens kondom trots att ni gjort det kvällen innan.
    Det kan ju leda till både sjukdomar och graviditeter.
    Oavsett hur du själv känner så hoppas jag att du gjorde klart för honom att det han gjorde inte var ok och att du dumpade honom.
  • molly50
    Anonym (Säg till nästa gång) skrev 2020-06-03 22:55:18 följande:
    Inte våldtäkt.. Om nån inte säger nej så blir det sex. Om hon sagt nej och han fortsatt är det våldtäkt. Ni får lägga ner nu med detta larviga tangentbords krigande. Hennes ansvar med detta. Inte bara hans. Även om han borde ha frågat.
    Hon sa inte nej av den enkla anledningen att hon halvsov.
    Borde han inte ens ha kollat om hon var vaken innan han började använda henne som ett onaniredskap,tycker du?
    Sluta skuldbelägga offret.
    Du idiotförklarar dessutom män när du tror att de inte fattar vad som är ok och inte om de inte fått ett direkt nej.
  • molly50
    Anonym (Säg till nästa gång) skrev 2020-06-18 00:31:43 följande:
    Jag missa detta innan så ber o ursäkt såklart. Om hon sov borde han väntat ja.. Men om hon halvsov och kunde svarat hade hon kunnat sagt nej, och jag skuldbelägger inte henne. Men om hon vart vaken hade hon kunnat sagt sluta va min poäng. 
    Ingen fara.

    Hon var ju uppenbarligen inte tillräckligt vaken för att kunna säga nej.
    Dessutom kan man bli chockad och frysa och av den anledningen inte kunna säga nej.
    Dessutom är väl detta en sak man bör vara på det klara med innan,att det är ok,innan man börjar utöva det på någon. Annars kan det ge upphov till skada.
    Jag tycker också att man borde märka om man får ett positivt gensvar av partnern och sluta om man inte märker något sådant.
    Sex är inte en rättighet och man tar inte bara för sig av partnerns kropp ,och använder den som onaniredskap, utan att först ha checkat av med partnern att det är ok.
    Det fattar de flesta normalbegåvade människor.
  • molly50
    Anonym (Säg till nästa gång) skrev 2020-06-19 01:07:18 följande:
    Sant. Men jag ogillar starkt ordet "onaniredskap". Det är inte det. Kvinnor är inte det.. Det är sex. Ska vara fint. Skönt. Hon ska gilla det med.. Men klart det är skönare än att onanera.
    Men det är ju just det kvinnan blir när en man tar sig rätten att ha sex med henne utan hennes medgivande.
    Det blir ju som att ha sex med en knulldocka.
    Jag håller med om att sex ska vara något fint som man delar tillsammans.
    Men det är det ju inte när det bara sker på den enes villkor.
  • molly50
    Anonym (Säg till nästa gång) skrev 2020-06-19 23:52:18 följande:
    Mjo du har en poäng. Sålänge hon inte retat i sms innan att "kom och knulla mig nu" säger vi..Men han borde frågat såklart.. Men om hon vart kapabel skulle hon sagt nej. Hur kan man halvsova under analsex undrar jag med? Känns inte det ganska mycket eller som myggbett eller?

    Omöjligt att säga nej då eller? Svårt att bevisa, men klart han skulle frågat!

    Det ska vara på bådas villkor. Men om hon vart vaken och inte sagt nej, då hade det vart helt lugnt att han hade sex så enligt mig. Då är det hennes ansvar att säga ifrån med isånnafall. Nu var situationen skum. Halvvaken eller hur det va.
    Fast även om hon skulle ha "retat" honom och skickat ett sådant sms så är ju det inte samma sak som att ha get samtycke.

    Om hon hade varit kapabel,ja. Men uppenbarligen så var hon ju inte det.
    Som jag skrev tidigare så kan man bli chockad och frysa och av den anledningen inte kunna säga nej.
    Och et kan vara vad som hände med TS.

    Ja,sex ska vara på bådas villkor. Just därför är det också viktigt att man är på det klara med vad man är ok med och inte innan man har sex med varandra.
    Man tar inte bara för sig av den andres kropp utan medgivande.
  • molly50
    Anonym (Säg till nästa gång) skrev 2020-06-21 01:18:18 följande:
    Jag skulle aldrig hamna i rätten för jag skulle aldrig våldta en tjej. Jag hade frågat om hon gilla det. Men om jag hade sex med nån som stönade av njutning då skulle jag märka om det var ja eller nej. Inte om nån låg helt tyst dock... Hade varit skumt så. Men tystnad är neutralt jo.. Om nån inte säger ja eller nej. Men då ska killen fråga om det känns bra såklart. Kommunikation är viktigt så
    Har du hört talas om samtyckeslagen?
    Om inte så får du lite att läsa här så du ser vad den innebär.
    T ex att neutralitet inte ska räknas som ett ja.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/den-nya-samtyckeslagen-det-har-sager-den
  • molly50
    Anonym (Theådåra) skrev 2020-06-24 07:33:23 följande:

    Man behöver ju inte uttrycka sig så jag tycker det är helt ok om killen vill gillar ju anal så


    Det är ju en sak om man gillar det.
    Men det är ju bra att ha pratat om det innan så man vet det,i så fall,istället för att bara köra in den och tro att hon ska njuta.
  • molly50
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-07-20 13:09:20 följande:

    Vi har pratat och kommit fram till att om jag inte vill så får jag säga det. Han har haft dåligt samvete för om jag inte ville den gången. Så det känns bra mellan oss. Sexet efter den gången har inte blivit något analsex.

    Jag håller med det där om samtycke, den lagen är ju tydlig med att man man måste säkerställa att den andra parten vill ha sex och inte innebär aktivt att man måste säga nej eller göra motstånd.


    Fast det är ju inte bara upp till dig.
    Samtyckeslagen innebär att man ska vara på det klara med att motparten vill innan man har sex.
    Det var inte din kille. Så det är inte alls bara ditt ansvar.
    Det kan du gott tala om för honom.
Svar på tråden Analsex utan att fråga