• Anonym (Mörda är inte normalt.)

    Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd

    Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd som vissa incelmän gör.

    Hur har ni gjort när ni ev blivit mobbad av någon eller flera?

  • Svar på tråden Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd
  • Anonym (qwerty)

    Ja, det är onormalt att mörda som hämnd efter att ha blivit mobbad. Det är därför vi får höra om sådana fall i media när de händer.

    Men det är ju så att mobbning garanterat ger konsekvenser längre fram i livet. I vissa fall blir dessa konsekvenser också permanenta och liknar de som tortyrdrabbade offer har.

    Vad de här konsekvenserna blir handlar väldigt mycket om andra omständigheter runt omkring. Hur det ser ut hemma, vad man har för genetiska anlag, hur man tacklar allt, vad man har fått för verktyg för att hantera sina känslor osv osv.

    Oftast är det ju så att om det hela slutar med att någon blir dödad så är det den mobbade själv som väljer att avsluta sitt egna liv. För att någon ska vara kapabel till att mörda någon annan krävs det speciella omständigheter och en mycket speciell personlighet. Mobbningen blir här sekundär utan är bara en katalysator för mordet. Den som mördar har liksom inte gjort det på grund av att denne blivit mobbad, utan skulle vara kapabel till att döda någon i alla fall.
    Men "rätt" situation, med "rätt" personlighetdrag, under "rätt" omständigheter, med "rätt" uppfostran så skapas den perfekta stormen.

  • Anonym (Jaja)

    Hur jag gjort? Med risk att mitt inlägg tas bort om jag är ärlig. Jag la äckliga grejer i mobbarens matlåda på jobbet. Blev väldigt grovt mobbad utan att få hjälp av arbetsgivaren.

  • Nimzay

    Hej jag har blivit mobbad. Och hur jag gjort? Inget särskilt, går väl inte riktigt omkring och längtar efter att mörda heller haha, men under själva tiden jag blev mobbad gjorde jag däremot det, alltså fantiserade om att mörda mobbarna. Men främst om att döda mig själv mitt framför ögonen på mobbarna. Att döda mig själv funderar jag för övrigt jävligt mycket på än idag, men inte framför ögonen på några mobbare dock. Men längtar mycket efter att dö helt enkelt.

    Fast något behov av att direkt hämnas kan jag väl inte riktigt precis påstå att jag känner idag, eller kanske i så fall möjligen på skolpersonalen som lät det som hände hända i så fall, snarare än på skolkamrater som behandlat mig illa. Alltså kan ibland drömma om att utkräva hämnd på lärare och dylikt som behandlat mig illa samt bidragit till att göra min skoltid vedervärdig, men mord känns nog dock lite väl långt att gå, fast tortyr händer det däremot att jag fantiserar om ibland. Ja, jag är en grym människa, tamam...?

  • klyban
    Anonym (Mörda är inte normalt.) skrev 2020-05-29 14:25:50 följande:
    Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd som vissa incelmän gör.
    Hur har ni gjort när ni ev blivit mobbad av någon eller flera?
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (Mörda är inte normalt.) skrev 2020-05-29 14:25:50 följande:
    Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd som vissa incelmän gör.
    Hur har ni gjort när ni ev blivit mobbad av någon eller flera?
    Har du källor på dessa mord?
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Fredrik)
    klyban skrev 2020-05-30 10:44:52 följande:
    Har du källor på dessa mord?
    Jag är inte den som skrev posten. Men lyssna gärna på denna podden:
    "Det Mörka Psyket" .

    Avsnitt: "Incels och kvinnohat på nätet".

    Där tas just sådana mord upp och också väldigt mycket kring bakgrunden till incelrörelsen på internet. Mycket intressant.

    brapodcast.se/podcast/1497443372/det-morka-psyket
  • klyban
    Anonym (Fredrik) skrev 2020-05-30 11:05:29 följande:
    Jag är inte den som skrev posten. Men lyssna gärna på denna podden:
    "Det Mörka Psyket" .

    Avsnitt: "Incels och kvinnohat på nätet".

    Där tas just sådana mord upp och också väldigt mycket kring bakgrunden till incelrörelsen på internet. Mycket intressant.

    brapodcast.se/podcast/1497443372/det-morka-ps...

    Vilka är dessa mobbare som sen man dödar?
    Det var det jag efterfrågade.


    Att visa incels är havererade det vet vi redan.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mörda är inte normalt.) skrev 2020-05-29 14:25:50 följande:

    Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd som vissa incelmän gör.


    Det är inte att bli mobbad att kvinnor inte vill ha sex med en.
  • Anonym (Fredrik)
    klyban skrev 2020-05-30 12:55:59 följande:

    Vilka är dessa mobbare som sen man dödar?
    Det var det jag efterfrågade.


    Att visa incels är havererade det vet vi redan.


    Vissa av de som kallar sig för incels anser att alla kvinnor mobbar dem eftersom kvinnorna inte vill "ha dem" och ligga med.


    Eller också förstår jag inte frågan. Menar du mobbare i allmänhet? Inte incels?

  • klyban
    Anonym (Fredrik) skrev 2020-05-30 15:26:08 följande:

    Vissa av de som kallar sig för incels anser att alla kvinnor mobbar dem eftersom kvinnorna inte vill "ha dem" och ligga med.


    Eller också förstår jag inte frågan. Menar du mobbare i allmänhet? Inte incels?


    Kanske TS kan komma hit och räta ut frågetecknen, så kan vi ta det ifrån den punkten.
    TS verkar inte intresserad av sin egen råd dock.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Även om man blir mobbad är det onormalt att mörda som hämnd