Inlägg från: Anonym (Undrande och ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande och ledsen)

    Ingen av barnen vill ha kontakt?

    Hej allihopa.

    Jag är en kvinna på 45 som varit tillsammans med min man i 10 år. Jag har 5 egna barn och min man har 5 barn med sin förra fru. Nu är barnen vuxna eller unga vuxna och inte en enda av dom vill ha någon kontakt, vissa av dom har kontakt med mannen men vägrar kontakt med mig!

    Jag förstår faktiskt inte varför. Är jag en sån hemsk människa? Vissa av hans barn tog avstånd redan från början, jag har alltid haft mina barn, några av hans yngre barn var hos oss i början men sedan blev det mindre och mindre och nu ingen kontakt alls. Mina barn har sagt upp kontakten med oss och vi har inte setts på flera år fastän jag hört av mig gång på gång.

    Deras anledningen ska vara att jag är sjuk i huvudet?? Jag är inte frisk. Visst jag har vissa svårigheter men ska ens barn ta ett sådant avstånd för det?

    Jag bad min man fråga sin dotter som han har kontakt med och fråga vad felet är exakt, detta fick han till svar:

    Hej pappa. Som jag sagt och försökt förklara flera gånger så orkar jag/vi inte mer. Jag vet att jag talar för alla när jag säger vi. S*** är inte frisk och du vet varför vi har tagit avstånd. Jag förstår att du är i något medberoende och kanske hoppas att allt ska bli bra men det kommer det aldrig bli. Jag önskar av hela mitt hjärta att du ska orka lämna S***, för hon är rent ut sagt sjuk! Hon är inte snäll och jag kan se det nu. Jag är inget litet barn längre. Jag har ett eget barn nu och vill må bra. Säger det inte något när ALLA tar avstånd? Kan det inte bero på hur man själv är då?

    Jag vill verkligen ha en pappa och alla barnen saknar dig men vi kan inte acceptera detta.

    Sedan blir jag ledsen när en pappa väljer någon över en som är elak mot sitt egna barn, du har aldrig stått upp för mig men jag är villig att förlåta gång på gång. Du är inte samma pappa längre. Jag hoppas du en dag ska inse.

    Jag fattar faktiskt inte VAD jag gjort? Och får fortfarande inget konkret svar.. Hur mår man fram?

  • Svar på tråden Ingen av barnen vill ha kontakt?
  • Anonym (Undrande och ledsen)

    Vi har haft olika problem med dom olika barnen. Tre av hans äldsta var emot mig från första början, dom två yngsta tjejerna var hos oss ett tag. Jag hade då tre av mina barn medans dom två äldsta bara bråkade med mig. Jag tyckte att vi var en familj med dom yngre barnen!

    Nu efteråt har ena mannens dotter, hon som skrev det ovan sagt att det aldrig varit bra, vi var aldrig en familj. Vi var tydligen en destruktiv alkoliserad familj, även när vi var nyktra var det fel. Allt var tydligen såå fel. (Vi hade problem med alkohol ett tag men slutade och var nyktra) Från första stund var dom, mannens döttrar enligt dom själva utstötta och jag är en svartsjuk galen människa. Tydligen var jag även elak mot deras mamma?? Vilket inte ens stämmer. Dom har skrivit att det är så mycket fel och sjukt som hänt så dom vet inte vart dom ska börja. Att jag aldrig kan erkänna mina fel, jag har bett om ursäkt sååå många gånger. Att dom insett detta mer och mer när dom växt upp. Att jag borde söka hjälp. Mina egna barn verkar ha vanföreställningar om vad som hänt under deras uppväxt, dom säger massa saker som aldrig ens inträffat!

    Jag har aldrig velat dom illa! Jag vill dom bara väl.

    Med svårigheter menar jag att jag har en diagnos, borderline. Jag känner väldigt stark och mycket men jag förstår ärligt talat inte hur jag förtjänar detta..

  • Anonym (Undrande och ledsen)

    Enligt barnen har det hänt saker hela tiden. Även när vi varit nyktra. Så det kan inte bero på att jag varit full och inte minns.

    Jag kan tycka att dom dömmer mig jättehårt och har orimliga krav på mig. Varför kan bonusbarnen förlåta sin pappa? Han är väl lika delaktig?

    Jag upplever att jag hela tiden haft en bra relation med mina små, sen när dom växt upp, då började dom ta avstånd och gå emot mig. Bonusbarnen tyckte jag, var svartsjuka mot mig för jag tagit deras pappa. Jag försökte från start vara en god styvmor och förklarade att pappa älskar er men har även en ny familj att ta hänsyn till. Dom skulle hela tiden ha honom för sig själv, ville bara träffa honom egentligen. Detta gick jag heller ej med på då vi är en familj då vägrade dom komma till oss på flera år sedan återupptogs kontakten för att sedan brytas igen.

    Min borderline gör att jag går upp och ner i humör. Jag känner extra starkt och jag vet att det kan bli lite jobbigt ibland men inte SÅ jobbigt att man ska ta avstånd på detta sätt.

    Inga av mina barn svarar när jag försöker nå dom. Jag är blockad och blir total ignorerad. Samma med bonusbarnen förutom den yngsta, som svarade min man. Hon svarar aldrig mig men har inte blockat mig. Så jag skrev faktiskt ett meddelande till henne idag och för en gång skull få ett ärligt svar på hur det blivit såhär och om vi på något sätt kan reparera vår familj.

  • Anonym (Undrande och ledsen)

    Jag skickade länk hit så hon även kunde läsa här, tänkte att på något sett det kunde hjälpa med utomstående. Att hon kanske svarar då. Jag vill bara ha ett SVAR.

Svar på tråden Ingen av barnen vill ha kontakt?