• Vildbi

    Vilka aktiviteter har era barn, 6-12 år?

    Jag är nyfiken på vilka aktiviteter era 6-12 åringar har?

    Om det är flera aktiviteter så undrar jag om någon eller några av aktiviteterna är flera ggr/vecka och även hur långa varje träningstillfälle är?

  • Svar på tråden Vilka aktiviteter har era barn, 6-12 år?
  • Vildbi
    Anonym (Svårt) skrev 2020-05-30 16:52:08 följande:

    Hej!

    Min 6-åring går på Rytmik. 12-åringen har hoppat av sin dans och köar för bild och skapande på kulturskolan.

    9-åringen har ingen aktivitet alls just nu (kämpade en termin med Aikido, funkade inte).


    Hej!

    Kul att du ville svara. :)

    Vad gör man på rytmik?

    Bild och skapande låter skoj!

    Kanske Jujutsu kunde vara något för den som inte gillade aikido? Eller judo kanske?
  • Vildbi
    Anonym (Svårt) skrev 2020-05-30 17:02:30 följande:

    Rytmik är en introduktion för 6-7 åringar i kulturskolan. De får testa på olika saker varje lektion. Instrument, rytmer, sång, dans och lite notläsning. Väldigt roligt!

    9-åringen är lite svår. Det vi funderar på är att prova innebandy, men han velar fram och tillbaka. Han har svårt för aktiviteter med tävlingsmoment generellt.

    Vad har dina barn för aktiviteter?


    Rytmik lät jättekul! Lite av allt - som ett smörgåsbord där man till slut hittar sin grej? Perfekt!

    Jaja, men det kan jag förstå. Alla gillar ju inte att tävla. Men kanske att det går bättre på innebandy då, när det är tävlan tillsammans med sitt lag?

    Annars finns ju instrument, dans, gymnastik, schack och sånt som man inte nödvändigtvis tävlar i.

    Jag har en unge som går på flera olika aktiviteter: scouterna (det kanske är något för din 9-åring?), orientering och tennis.
Svar på tråden Vilka aktiviteter har era barn, 6-12 år?