• Anonym (Erik)

Bröllop i coronatider, gå eller ej?

Jag är bjuden på bröllop i juli och sista svarsdag närmar sig. Vi är ungefär 50 inbjudna, några enstaka fler kanske.

Skulle ni gå på detta? Besked torde väl komma från fhm i dagarna om de tänker lätta på restriktionerna gällande att undvika kalas/dop/fester etc men just nu känner jag mig rådvill.

Jag vill tacka nej men övriga i sällskapet tycks inte nämnvärt brydda utan ska, vad jag har hört gå.

• Svar på tråden Bröllop i coronatider, gå eller ej?
  • Anonym (??)

Är det lång resa för att komma till bröllopet skulle jag inte åka. Är det i samma stad där jag ändå brukar röra mig finns nog de smittor som finns, oavsett om jag går på ett bröllop eller inte. Kommer ni vara mycket utomhus, är ju också en bra fråga. 

• Panduro

Jag skulle självklart stanna hemma, oavsett besked från folkhälsomyndigheten.

• FuckGoggleAskMe

Jag skulle inte gå. Det är ju just vid sammankomster i kyrkor, på fester etc som det har varit mycket smitta. Obegripligt att paret vill bädda för mer smittospridning.

• Alexi

Infon kommer 3 juni från FHM om sommaren. Avvakta det.

Sen beror det väl på hur nära man står brudparet.

• Alvina

Jag hade naturligtvis inte gått. Vill inte bli sjuk. Men du liksom alla andra gör ju som ni vill.

• Anonym (Erik)
    Anonym (??) skrev 2020-06-02 08:34:11 följande:

Är det lång resa för att komma till bröllopet skulle jag inte åka. Är det i samma stad där jag ändå brukar röra mig finns nog de smittor som finns, oavsett om jag går på ett bröllop eller inte. Kommer ni vara mycket utomhus, är ju också en bra fråga. 

Ingen lång resväg, samma stad som jag bor i. Jag tror inte att det kommer att vara nämnvärda avstånd under vigsel eller middag, bröllopet hålls utomhus på mindre privat yta vilket bekymrar mig.
  • Anonym (Erik)
    Alvina skrev 2020-06-02 09:29:36 följande:

Jag hade naturligtvis inte gått. Vill inte bli sjuk. Men du liksom alla andra gör ju som ni vill.

Jag vill som sagt inte gå då jag är orolig att smittas. Men just nu tycks jag ensam om att resonera så vilket får mig osäker på beslutet. Är en nära släkting som gifter sig.
  • Anonym (Utomhus)

Jag hade tackat ja om allt skedde utomhus och med goda avstånd mellan stolarna.

Förr eller senare har vi alla haft detta nya virus. Så länge äldre och andra i riskgrupp håller sig ifrån större sammanhang, så är det ingen fara.

• Anonym (Sofia)

Jag hade inte gått, 50+ personer på liten yta även utomhus, kommer att göra det svårt att gå undan om folk kommer för nära. Dessutom kommer ju folk att stå stilla hyfsat nära varandra ex under själva vigseln, så nej.

• Anonym (Gått)

Jag hade gått iaf om det var någon jag stod nära (men det antar jag att du gör när det bara är runt 50 bjudna). Men så bor jag i Stockholm och kommer redan i kontant med hundratals människor om dagen och har inte blivit sjuk hittills. Jag utgår från att alla med symtom stannar hemma.

Svar på tråden Bröllop i coronatider, gå eller ej?