• Elviram

    Intresse undersökning

    Hej! Jag har funderingar på att starta ett eget företag där jag gör möbler till barn. Målgruppen på barnen skulle jag gissa på är upp till 8 år. Jag har lite designideer för bord, stolar, hängstolar, byråer m.m. längre fram kanske även sticka och virka kläder (främst mössor).

    Till största del tillverkar jag möblerna själv, kanske renoverar äldre möbler, då måla om så dem blir roligare för barn. Man ska även kunna personifiera vissa möbler med tex namn.

    Du som har barn i denna ålder hade du varit intresserad av att köpa sådana möbler? Dvs ej massproducerade. Hade du kunnat tänka dig att lägga lite mer pengar på en stol till ditt barn än vad du skulle göra hos Ikea? Något som är gjort av äkta trä och är handmålat?

    (förstår att det beror på design också men vill bara kolla lite hur intresset kan se ut)

  • Svar på tråden Intresse undersökning
  • Elviram

    Det var inte det jag frågade efter. Självklart är det inte flygande lätt att starta eget och självklart finns det konkurans men man kan inte låta det hindra en. Tufft kommer det bli, inte en fråga om den saken. Jag vill ha ett enkelt svar på en enkel fråga, hur ser intresset ut.

    Men tackar för din välmening!

  • IceKitten

    Ja, så länge möblerna är stadiga och användbara... vilket är var många äldre möbler missar. Lådor är praktiska, till exempel, men en äldre spjälsäng har dem aldrig.

  • Barbro45

    Den där typen av möbler är det rätt vanligt att det är vi som är far- och morföräldrar köper till vårt barnbarn. Vi har vanligtvis råd med lite extrakostnad.

  • Physalis

    Inte omöjligt för min egen del och tittar jag i en väldigt stor Facebookgrupp jag är med i så skulle jag säga att det finns en marknad. Den handlar om inredning och det är väldigt vanligt att folk lägger upp bilder på barnrum som ser ut som tagna ur en inredningstidning. Väldigt stylat och påkostat.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Intresse undersökning