Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

    Finns risker med att sätta in två embryo?

    Det är störst chans om man sätter in 1 eller 2 st 5dagars embryon. Många embryon dör mellan dag 3-4, oavsett om de är i livmodern eller i labbet, så om man sätter in 3dagars så är det stor risk att man betalar kliniken för att sätta in något som aldrig skulle resultetmrat i nån graviditet. Genom att odla till 5 dagars så rensar man bort de dåliga embryona, och de starkaste och bästa är kvar på dag 5. Så sätt endast in 5dagars (blasto). Sen är det viktigt vilken klass det är på embryona. AA är bäst.

  • UndrandeSökare
    Glädje5 skrev 2020-06-05 22:31:41 följande:

    Tack för svar.

    Där vi skall göra det är det bara tredagars dom hör inte 5 dagars ...

    Så vi har valt att sätta in 2 tredagars då jag är 47 i år vi hoppas på att det tar nu.

    Där vi tänkte göra det först finns 5 dagars men dom sätter bara in ett inte två.....


    Jag såg i en annan tråd att du ska börja på Invimed i Polen. Jag har haft kontakt med många kvinnor som försökt där, men tyvärr har ingen av dem lyckats få barn genom den kliniken. Jag har förstått att många försöker där först, för att de har lite lägre priser, men tyvärr verkar de inte hålla bra kvalitet. Om du söker här på Famijeliv på invimed så hittar du ett flertal trådar med många som är missnöjda med dem.

    Tänkte bara berätta det för dig så du är medveten om detta.

    Men några av dessa kvinnor har sen gått vidare till Avaclinic Riga eller andra kliniker och lyckats där istället. Jag och min man går på Avaclinic i Riga och där sätter de in 5dagars. Man får själv välja om man vill få 1 eller 2 embryon insatta där.

    Om du får tag på nån av dem så kan du prata med kvinnorna som kallar sig Flowerpower och Lilly2013 de har båda gått på invimed tidigare så kan du prata med dem direkt, annars läs deras gamla inlägg på Familjeliv.
  • UndrandeSökare
    Glädje5 skrev 2020-06-05 22:31:41 följande:

    Tack för svar.

    Där vi skall göra det är det bara tredagars dom hör inte 5 dagars ...

    Så vi har valt att sätta in 2 tredagars då jag är 47 i år vi hoppas på att det tar nu.

    Där vi tänkte göra det först finns 5 dagars men dom sätter bara in ett inte två.....


    Kliniken blev anmäld av många personer till Eggdonation friends. Du kan kontakta dem så får du höra hela sanningen om kliniken !

    Du kan också läsa Maikas alla gamla inlägg i Vi som planerar äggdonation 2019-tråden, så kan du läsa om hennes upplevelser av kliniken. Embryon som dog etc.

    Prata gärna med Lilly2013 eller Flowerpower också ! De hade båda två mycket dåliga erfarenheter av den kliniken. Den är tyvärr ökänd.
Svar på tråden Finns risker med att sätta in två embryo?