• Anonym (Argbiggan)

    Orkar inte mer

    här är en till utan ork!

    vi har försökt i 2 år, senaste 7 månaderna med IVF efter att utredning visade (vilket jag misstänkt och försökt få hjälp med i 5 år!!) att jag har endometrios + IBS. visade då även att en (ev båda) äggledare inte funkar, kronisk inflammation i kroppen och lågt AMH. Dock glad att gubbens spermier fick kanonbetyg.

    Hoppfulla mot IVF så har det från första till nu tredje via landstinget bytts mot djup förtvivlan. Blir inga bra resultat, de kan inte säga varför. Jag har bett om att SNÄLLA kolla fler värden (FSH tex), långt protokoll och andra insatser för endometriosen, osv osv men har bara fått peppande ?nästa gång ska du se?.

    Nu sitter jag här, men sambon bortrest i över en månad, och blöder + har ont samtidigt som vi fick plus på testdagen ( i förrgår) och blodet kom samtidigt som jag testade. Ett missfall i full fart och som ett så dåligt jävla skämt. Kliniken var inte så förstående utan suckade ?Jaha ett till misslyckande?. När jag sa att det känns PISS för jag har så ont och är bokad på viktig jobbresa ons-tor och vet inte om jag ska sjukskriva mig fick jag svaret ?jobba kan du väl göra, missfall får du ju oavsett om du ligger i sängen eller jobbar?. Bad om blodprov för att snabbare konstatera att HCG är för lågt graviditet så jag kan släppa taget om allt lite men det vägrade dom. TACKAR. Hon sa ?örtielva? andra idiotiska saker så ramlade ännu djupare i deppigheten över allt detta.


    Arg för jag hoppats, arg för att jag känner att kliniken stressat oss genom försöken och inte lyssnar och ARG för att inte blivit lyssnad på senaste 5 åren.

    Kommer ta en lång paus efter detta. Det sliter för mycket. Alla ni som kämpar är fan hjältar, de som inte varit nära detta ska vara så otroligt tacksamma för att de slipper för det är fan vidrigt på alla sätt 💔

Svar på tråden Orkar inte mer