Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Noveller

HasseA skrev 2020-06-08 08:44:26 följande:

Om jag personligen ska läsa noveller måste författaren veta skillnaden mellan de och dem, annars blir det för jobbigt att läsa. Om han sen kan skillnaden mellan var och vart också, vore det ju ännu bättre.

Och för att inte bara raljera, så vet jag att jag inte är ensam om att tycka att språket i noveller faktiskt är viktigt. En bra historia kan definitivt bli förstörd av ett dåligt skrivet språk, eller dålig kommatering, och liknande.

Ja, eller de som byter tempus hela tiden, eller som skriver hela novellen i ett enda långt stycke.

Själv har jag skrivit några noveller på sexnoveller.se, välkomna att läsa. Man kan söka på författaren.
  • KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2020-06-08 08:49:30 följande:
    Ja, eller de som byter tempus hela tiden, eller som skriver hela novellen i ett enda långt stycke.

Själv har jag skrivit några noveller på sexnoveller.se, välkomna att läsa. Man kan söka på författaren.
    Nej, sexnovell.se heter den.
  • KimLinnefeldt
    HasseA skrev 2020-06-08 10:54:28 följande:
    Nu har jag läst en. Den var trevlig!
    Tack! (Fast... "trevlig"... hm...)
  • KimLinnefeldt
    HasseA skrev 2020-06-08 13:08:36 följande:
    Sorry - om jag säger att jag längtar efter frugan nu, då?
    Så där ja. Det var bättre. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-08 19:09:44 följande:

Vad ska en bra novell innehålla enligt er?

En bra situation, dofter, ljud, färger, rörelser, kanske repliker. En upptrappning. Förlösning.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-08 19:09:44 följande:

Vad ska en bra novell innehålla enligt er?

En bra situation, dofter, ljud, färger, rörelser, kanske repliker. En upptrappning. Förlösning.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-11 09:17:34 följande:

Är ni som jag som blir minst lika upphetsad av att skriva noveller som att läsa de?

Ja, definitivt.
Svar på tråden Noveller