• Anonym (Novellisten)

Noveller

Hej.

Jag älskar att skriva noveller och att läsa de. Jag har själv skrivit några och jag tänkte att vi kunde dela med oss av vårt intresse för noveller och kanske tipsa varandra om vart man kan lägga upp de.

• Svar på tråden Noveller
  • Anonym (Novellisten)
    Stefano82 skrev 2020-06-11 13:17:40 följande:
    Sprutar varje gång minst 6 gånger om dagen
    Ojdå. Får du inget annars?
  • Stefano82
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-11 13:18:25 följande:

Ojdå. Får du inget annars?

Nopp det blir inget här trots man är gift
  • Anonym (Novellisten)
    Stefano82 skrev 2020-06-11 13:21:57 följande:
    Nopp det blir inget här trots man är gift
    Vad tråkigt.
  • Stefano82
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-11 13:23:31 följande:

Vad tråkigt.

Ligger och runkar kuken nu.
  • Stefano82
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-11 13:23:31 följande:

Vad tråkigt.

• Anonym (Novellisten)
    Stefano82 skrev 2020-06-11 13:25:42 följande:
    Det är vi inte intresserade av.
  • Stefano82
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-11 13:27:42 följande:

Det är vi inte intresserade av.

Sorry är bara så kåt nu.
  • Anonym (Sexnovell.se)
    Stefano82 skrev 2020-06-11 13:34:04 följande:

Sorry är bara så kåt nu.

Ok då är det ok att skriva det? Går du runt på stan och säger till alla när du är kåt? Varför i helvetet kan du inte bete dig som du gör i riktiga livet? Du fattar att du skulle bli gripen då..varför är det så jävla svårt för män (är själv man) att bete sig?
  • HasseA
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-11 13:14:15 följande:

Jag ska börja lägga upp mina noveller till helgen. Jag ska bara korrekturläsa de först. .

Korrekturläsa "dem"...
  • Anonym (Novellisten)
    HasseA skrev 2020-06-12 07:46:30 följande:
    Korrekturläsa "dem"...
    Å nej. Är du en sån där. "De" funkar bättre för mig i den meningen.
  • HasseA
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-12 07:49:20 följande:
    Å nej. Är du en sån där. "De" funkar bättre för mig i den meningen.
    Så du läste aldrig svar 4 i tråden? Eller svar 5, som höll med? Du förstod inte i alla fall, uppenbarligen. 

"Funkar bättre" - det "funkar" exakt lika bra som som "Jag ska bara hälsa på hon först.", eller "De ska komma hem till vi i helgen.".

Så visst, tycker du de här exemplen låter bra, så fortsätt skriva så, du. Och tappa läsare - men det kanske var oviktigt.
  • Anonym (Novellisten)
    HasseA skrev 2020-06-12 13:27:42 följande:
    Så du läste aldrig svar 4 i tråden? Eller svar 5, som höll med? Du förstod inte i alla fall, uppenbarligen. 

"Funkar bättre" - det "funkar" exakt lika bra som som "Jag ska bara hälsa på hon först.", eller "De ska komma hem till vi i helgen.".

Så visst, tycker du de här exemplen låter bra, så fortsätt skriva så, du. Och tappa läsare - men det kanske var oviktigt.
    Jo, jag läste de svaren, men bara för att jag "råkade" använda "de" och "dem" fel så betyder inte det att jag är helt värdelös på svenska. Jag känner att jag inte behöver försvara mig så jag tänker inte kommentera det vidare.
  • HasseA
    Anonym (Novellisten) skrev 2020-06-12 13:33:08 följande:
    Jo, jag läste de svaren, men bara för att jag "råkade" använda "de" och "dem" fel så betyder inte det att jag är helt värdelös på svenska. Jag känner att jag inte behöver försvara mig så jag tänker inte kommentera det vidare.
    Nej, du behöver inte "försvara" dig.

Men om du vet hur man ska använda det hade du bara kunnat svara "Ojdå, det blev fel - men jag vet hur det ska vara." så hade ju saken varit utagerad från början.
  • Anonym (Novellisten)
    HasseA skrev 2020-06-12 14:14:59 följande:
    Nej, du behöver inte "försvara" dig.

Men om du vet hur man ska använda det hade du bara kunnat svara "Ojdå, det blev fel - men jag vet hur det ska vara." så hade ju saken varit utagerad från början.
    Jag vet att jag har problem med "de" och "dem". Jag har jobbat på det och gör det fortfarande och när jag skriver "de" eller "dem" så går jag på känsla. Det var därför jag skrev att "de" funkade bättre för mig i just den meningen.
Svar på tråden Noveller